Мениджърът на Dropbox защитава високата оценка на компанията си

Според Дрю Хюстън дружеството за съхранение на информация в облака има стабилен бизнес модел

Reuters
Reuters    ©  Reuters
Reuters
Reuters    ©  Reuters

Растящата конкуренция и липсата на инерция за развитие тревожат някои от инвеститорите в компанията за съхранение на информация в облака Dropbox, но главният й изпълнителен директор Дрю Хюстън, който е и един от създателите, не изглежда притеснен. Преди две години, когато базираното в Сан Франциско дружество проведе последния си кръг на набиране на финансиране, оценката му достигна 10 млрд. долара. Това го превърна и в първата технологична компания, която не се търгува на борсата, с толкова висока оценка, припомня Financial Times. Оттогава обаче Dropbox е изправена пред растящ брой въпроси за увеличаващата се конкуренция от страна на технологични гиганти като Google и Microsoft, както и за липсата на инерция за нови продукти.

По думите на Хюстън притесненията са подобни на тези, с които в някакъв момент са се сблъсквали всички силно растящи интернет компании. "Google премина през това, Facebook премина през това, всеки е преминал през това", коментира мениджърът в интервю за FT. Той допълва, че моделът на Dropbox, която разчита на приходи от абонаменти, я поставя на по-стабилни основи в сравнение с много други високо оценени технологични стартъпи (т.нар. еднорози, или стартиращи компании, които се оценяват на над 1 млрд. долара).


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал

Шоу и бизнес

Шоу и бизнес