Мениджърът на Dropbox защитава високата оценка на компанията си
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Мениджърът на Dropbox защитава високата оценка на компанията си

Reuters

Мениджърът на Dropbox защитава високата оценка на компанията си

Според Дрю Хюстън дружеството за съхранение на информация в облака има стабилен бизнес модел

2478 прочитания

Reuters

© Reuters


Растящата конкуренция и липсата на инерция за развитие тревожат някои от инвеститорите в компанията за съхранение на информация в облака Dropbox, но главният й изпълнителен директор Дрю Хюстън, който е и един от създателите, не изглежда притеснен. Преди две години, когато базираното в Сан Франциско дружество проведе последния си кръг на набиране на финансиране, оценката му достигна 10 млрд. долара. Това го превърна и в първата технологична компания, която не се търгува на борсата, с толкова висока оценка, припомня Financial Times. Оттогава обаче Dropbox е изправена пред растящ брой въпроси за увеличаващата се конкуренция от страна на технологични гиганти като Google и Microsoft, както и за липсата на инерция за нови продукти.

По думите на Хюстън притесненията са подобни на тези, с които в някакъв момент са се сблъсквали всички силно растящи интернет компании. "Google премина през това, Facebook премина през това, всеки е преминал през това", коментира мениджърът в интервю за FT. Той допълва, че моделът на Dropbox, която разчита на приходи от абонаменти, я поставя на по-стабилни основи в сравнение с много други високо оценени технологични стартъпи (т.нар. еднорози, или стартиращи компании, които се оценяват на над 1 млрд. долара).

"Става въпрос за това, че ние сме финансирани от клиентите си. Имаме бизнес модел", изтъква той. "Не става дума за еднорози... опитваме се да изградим страхотна дългосрочна компания и начинът, по който го правим, е чрез щастливи клиенти – това би трябвало да обсъждаме", посочва Хюстън.

Коментарите му идват в период, в който Dropbox опитва да използва първото си публично клиентско събитие в Сан Франциско, за да подчертае промяната в дейността си и навлизането си на бизнес пазара, което добавя втори поток на приходи към основните му операции, насочени към индивидуални клиенти, отбелязва FT. Сред съобщения на компанията е и представянето на нова услуга, наречена Dropbox Enterprise, която е предназначена за големи корпорации с хиляди потребители.

Въпросителните около Dropbox се увеличиха напоследък, след като някои взаимни фондове, които са сред акционерите в компанията, понижиха през годината оценките на инвестициите си в нея – в някои случаи до доста под 10 млрд. долара. Според запознати с процесите източници, цитирани от FT, обаче пониженията се дължат на факта, че за оценките се използват методи, които разчитат на сравнения със сходни публично търгувани интернет компании, като например Box. Тоест намаляването на оценката на Dropbox не е в резултат на влошаване на перспективите за приходите й или на други проблеми, твърдят двама от източниците.

В същото време мениджърът на компанията отхвърля възможността за излизане на борсата в близко бъдеще. "Едно първично публично предлагане е чисто финансово решение. Набрали сме достатъчно средства, не се нуждаем от повече... Смятам, че това говори за силата на модела ни", изтъква Хюстън.

Растящата конкуренция и липсата на инерция за развитие тревожат някои от инвеститорите в компанията за съхранение на информация в облака Dropbox, но главният й изпълнителен директор Дрю Хюстън, който е и един от създателите, не изглежда притеснен. Преди две години, когато базираното в Сан Франциско дружество проведе последния си кръг на набиране на финансиране, оценката му достигна 10 млрд. долара. Това го превърна и в първата технологична компания, която не се търгува на борсата, с толкова висока оценка, припомня Financial Times. Оттогава обаче Dropbox е изправена пред растящ брой въпроси за увеличаващата се конкуренция от страна на технологични гиганти като Google и Microsoft, както и за липсата на инерция за нови продукти.

По думите на Хюстън притесненията са подобни на тези, с които в някакъв момент са се сблъсквали всички силно растящи интернет компании. "Google премина през това, Facebook премина през това, всеки е преминал през това", коментира мениджърът в интервю за FT. Той допълва, че моделът на Dropbox, която разчита на приходи от абонаменти, я поставя на по-стабилни основи в сравнение с много други високо оценени технологични стартъпи (т.нар. еднорози, или стартиращи компании, които се оценяват на над 1 млрд. долара).


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK