Марк Паркър е "Бизнес личност на годината" според Fortune
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Марк Паркър е "Бизнес личност на годината" според Fortune

Nike

Марк Паркър е "Бизнес личност на годината" според Fortune

Откакто мениджърът пое управлението на Nike, стойността на акциите на компанията се е увеличила шест пъти

3017 прочитания

Nike

© Nike


Източник: Nike

Конкретни резултати. Това е в основата на годишната класация на Fortune за корпоративните мениджъри – Бизнес личност на годината. Разбира се, неизмеримите характеристики и вдъхновението също са от значение, но това, което е най-важно за компаниите, е способността за генериране на пари, пишат авторите от списанието. Ето защо в методологията си те отчитат 10 финансови показателя, сред които 12- и 36-месечният ръст на приходите и на печалбите, както и представянето на акциите на компаниите и общата възвращаемост за инвеститорите. Разбира се, включени са и показатели, които измерват по-качествени характеристики на мениджърите, като например бизнес влиянието, лидерският им стил и стратегическите инициативи, които провеждат.

И така, победителят в тазгодишното издание на класацията е главният изпълнителен директор на Nike Марк Паркър. Мениджърът, който е сравнително интровертен, попада сравнително рядко в полезрението на медиите, но резултатите му говорят сами за себе си. Откакто поема управлението на вече развитата и наложила се на пазара компания през 2006 г., Паркър удвоява приходите и печалбите й, а цената на акциите се увеличава шесткратно. Ето защо прочутият съосновател на Nike Фил Найт казва, че "е време медиите да открият Марк Паркър", а когато през лятото обяви, че през 2016 г. ще се оттегли от поста председател на компанията, го посочи за предпочитан свой наследник. Паркър е дизайнер на спортни обувки и бивш бегач, като дори и сега от време на време проектира лимитирани серии обувки за тичане, пише Fortune. Цялата му кариера още от 1979 г. преминава в Nike, като в определен период е част и от проектантския екип, разработвал първите варианти на известния бранд Air Jordan.

В класацията за Бизнес личност на годината за 2015 г. Паркър изпреварва главните изпълнителни директори на Facebook Марк Зукърбърг, на Electronic Arts Андрю Уилсън, на Apple Тим Кук и на MasterCard Аджай Банга. Миналогодишният лидер в подреждането Лари Пейдж, който е съосновател на онлайн гиганта Google (Alphabet), остава извън челната десетка – на 11-о място. Сред 50-мата класирани от Fortune попадат едва пет дами, като най-висока позиция от тях заема главният изпълнителен директор на Ultra Beauty Мери Дилън.

Източник: Nike

Конкретни резултати. Това е в основата на годишната класация на Fortune за корпоративните мениджъри – Бизнес личност на годината. Разбира се, неизмеримите характеристики и вдъхновението също са от значение, но това, което е най-важно за компаниите, е способността за генериране на пари, пишат авторите от списанието. Ето защо в методологията си те отчитат 10 финансови показателя, сред които 12- и 36-месечният ръст на приходите и на печалбите, както и представянето на акциите на компаниите и общата възвращаемост за инвеститорите. Разбира се, включени са и показатели, които измерват по-качествени характеристики на мениджърите, като например бизнес влиянието, лидерският им стил и стратегическите инициативи, които провеждат.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    dekster avatar :-|
    КЛЮЧАРЪ

    Нека все пак не забравяме, че ниските лихви по депозитите в САЩ и падащите цени на суровините карат инвеститорите да търсят убежище на Уолстрийт вече няколко години. Найки не е единствената компания с пет-шест кратно увеличение на цените на акциите. Не подценявам мистър Паркър, но и той сигурно би признал, че се е озовал на правилната позиция в правилното време.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK