Новата кралица на електромобилите
16 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Новата кралица на електромобилите

Reuters

Новата кралица на електромобилите

Технологичният ветеран Падмасри Уориър оглавява бизнеса в САЩ на китайския стартъп NextEV, който ще се съревновава с Tesla

2300 прочитания

Reuters

© Reuters


Жената с най-могъщото име в технологичния сектор стана още по-могъща, пише Fortune. Падмасри Уориър (от англ. Warrior – воин), която доскоро беше технологичен и стратегически директор на Cisco Systems, е новият главен изпълнителен директор за САЩ и глобален директор развитие на NextEV – стартираща китайска компания, която разработва електромобил, с който ще се конкурира с Tesla.

Стъпката е съществена смяна на посоката за Уориър, чиято кариера до момента преминава изцяло в установени глобални гиганти – в продължение на 23 години тя работи за Motorola, а през последните седем е в екипа на Cisco. Когато през лятото менторът й в Cisco Джон Чеймбърс отстъпи управлението на Чък Робинс, Уориър също предпочете да потърси нови предизвикателства и разгледа различни възможности – от присъединяване към фонд за рискови инвестиции в Силициевата долина, през започване на собствен технологично-образователен бизнес до поемането на ролята на главен изпълнителен директор в някоя интернет компания, като сред вариантите беше и Twitter, припомня Fortune. След като се запознава с китайския стартъп за електромобили и с неговия основател и председател Уилям Ли обаче, 55-годишната Уориър е запленена от идеята. "Много структури ще претърпят мащабни промени заради технологиите", казва тя, като изтъква, че няма друг сектор, който да е толкова готов за пробив, колкото транспортният.

С новата си позиция Уориър навлиза на изключително конкурентен и бързо променящ се пазар, което всъщност е и една от причините, които я привлича в NextEV. По думите й компанията няма просто "да прилага технологиите, за да решава фундаментални проблеми" като климатичните изменения и глобалното замърсяване, а също така ще се прицели в това да конкурира Tesla и по отношение на "изживяването за потребителите". Самата тя кара автомобил на Tesla и признава, че ще продължи да го прави, "докато създам собствена кола". Конкретен период за това обаче все още не е уточнен. NextEV е базирана в Шанхай и първоначално ще продава автомобилите си на китайския пазар, но развива дейност и в Пекин, Хонконг, Лондон и Мюнхен. Уориър пък ще е базирана в Сан Хосе, Калифорния, където компанията има развоен център, разположен на близо 8000 кв. метра.

Зад NextEV стоят група китайски интернет предприемачи, сред които Ли, който е създател и на онлайн автогиганта Bitauto.com, Сян Ли, който е създател на автомобилния сайт autohome.com, както и основателят на компанията за електронна търговия JD.com Ричард Лиу. До момента стартиращата компания вече е набрала близо половината от нужния й капитал от 1 млрд. долара, като сред инвеститорите й са китайският интернет гигант Tencent и фондовете Hillhouse Capital, Joy Capital и Sequoia Capital.


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK