Дейвид Боуи - иноватор в музиката и в бизнеса
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Дейвид Боуи - иноватор в музиката и в бизнеса

Reuters

Дейвид Боуи - иноватор в музиката и в бизнеса

Легендарният британски изпълнител почина на 69-годишна възраст

3926 прочитания

Reuters

© Reuters


Легендата на британската рок и поп музика Дейвид Боуи почина 10 януари на 69-годишна възраст след 18-месечна борба с раково заболяване. Новината беше съобщена на страницата на музиканта във Facebook. На 8 януари Боуи отбеляза 69-ия си рожден ден и пусна на пазара 27-ия си студиен албум Blackstar. Разпространеният ден по-рано видеоклип към една от песните в него – Lazarus ("Лазар"), в който певецът е изобразен като прикован на легло, борещ се с болест мъж, пък е поредното доказателство за неизчерпаемата креативност на Боуи, пише Forbes.

Самият той признава преди време, че желанието му винаги да прави нещо ново е резултат от "синдрома на дефицит на вниманието". Освен един от най-надарените музиканти за последните 50 години това го прави и един от най-далновидните бизнесмени, посочва американското списание.

Боуи не изпреварваше развитието само на музикалната индустрия. Той създаде собствен интернет доставчик – Bowie.net, който впоследствие стана davidbowie.com, пусна собствена радиостанция, а през 1999 г. основа и собствена банка. През 1997 г. той сложи началото на изцяло нов инвестиционен инструмент, като създаде т.нар. Боуи облигации – гарантирани с активи ценни книжа върху текущите и бъдещите приходи от каталога му от над 300 песни и 27 албума. Колекцията се оценява на 55 млн. долара, а инвеститорите получават лихва от 7.9%, когато музиката му се купува от компании, като Microsoft например, за използване в реклами.

Боуи често е определян като много повече от рок звезда и в действителност той беше в много по-голяма степен бизнесмен в сравнение с всички свои съвременници, като проправи път за бъдещите поколения, които да се възползват от предимствата на интернет, отбелязва Forbes. През 2000 г., когато световната мрежа все още прохождаше, в интервю за BBC британският музикант коментира възможните ефекти от развитието й върху популярната култура и взаимоотношенията между творците, потребителите и бизнеса. "Контекстът и състоянието на съдържанието ще бъдат толкова различни от всичко, което в момента можем да си представим; взаимодействието между потребителя и доставчика ще бъде толкова приятно, че ще разбие представите ни за същността на средствата [за комуникация]", казва тогава изпълнителят.

Музиката е само началото за Боуи, който опитва да направи нещо ново във всичко, с което се захване, да намери непроверени или необичайни идеи и да ги вкара в мейнстрийм културата. Роден и израснал в Лондон като Дейвид Джоунс, той учи дизайн и преследва кариера в рекламата, преди да се впусне в поп музиката, в киното, в света на модата и т.н. Способността му за иновации, за поемане на рискове и за предсказване на това накъде ще поеме популярната култура и как технологиите могат да й повлияят – това са качествата, които го правят не просто велик музикант, но и велик бизнесмен.

"Не знам накъде отивам оттук, но обещавам, че няма да е скучно", казва Боуи на 50-ия си рожден ден. Дори и да не е бил сигурен за посоката, когато стигаше до целта, обикновено беше доста преди всички останали, пише Forbes.

Легендата на британската рок и поп музика Дейвид Боуи почина 10 януари на 69-годишна възраст след 18-месечна борба с раково заболяване. Новината беше съобщена на страницата на музиканта във Facebook. На 8 януари Боуи отбеляза 69-ия си рожден ден и пусна на пазара 27-ия си студиен албум Blackstar. Разпространеният ден по-рано видеоклип към една от песните в него – Lazarus ("Лазар"), в който певецът е изобразен като прикован на легло, борещ се с болест мъж, пък е поредното доказателство за неизчерпаемата креативност на Боуи, пише Forbes.

Самият той признава преди време, че желанието му винаги да прави нещо ново е резултат от "синдрома на дефицит на вниманието". Освен един от най-надарените музиканти за последните 50 години това го прави и един от най-далновидните бизнесмени, посочва американското списание.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    karen_walker avatar :-|
    karen_walker

    Изданията на Економедиа са единствените, които произнасят името му правилно.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK