Walt Disney оглави класацията на най-влиятелните марки в света
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Walt Disney оглави класацията на най-влиятелните марки в света

Reuters

Walt Disney оглави класацията на най-влиятелните марки в света

През 2012 г. студиото плати 4 млрд. долара за бранда "Междузвездни войни", който вече се оценява на 10 млрд. долара

2432 прочитания

Reuters

© Reuters


Рекордният успех на поредния епизод от сагата "Междузвездни войни" (Star Wars) изстреля американското филмово студио Walt Disney начело на класацията за най-влиятелните брандове в света, изготвяна от базираната в Лондон компания Brand Finance. Подреждането се прави на базата на фактори като познаваемостта на марките, лоялността на потребителите към тях, инвестициите им в маркетинг, удовлетвореността на служителите им, корпоративната им репутация и др.

Само брандът Star Wars, за който Walt Disney плати 4 млрд. долара през 2012 г. на Lucasfilm, се оценява на 10 млрд. долара. Последният излязъл по екраните епизод от поредицата "Междузвездни войни VII: Силата се пробужда" се превърна в най-бързо набралия 1 млрд. долара филм, като е и най-успешният на Disney до момента. Отделно от това играчките с бранда Star Wars са донесли на студиото приходи от над 700 млн. долара, изчисляват от Brand Finance.

Производителят на детски играчки Lego остава на второ място в тазгодишната класация след наложената му от регулаторите в Германия глоба заради опитите му да ограничи търговците на дребно да предлагат отстъпки за продуктите с марката Lego, както и заради отказа на компанията да продава насипно кубчетата Ai Weiwei, което според китайския им създател е акт на цензура. Челната тройка на най-влиятелните марки се допълва от френския козметичен гигант L’Oreal, а в десетката попадат още брандове като Nike, Coca-Cola и Google.

Анализаторите от Brand Finance разграничават влиянието и силата на марките от финансовата им стойност, която също изчисляват. В класацията им за най-ценни брандове начело остава Apple с оценка от 146 млрд. долара, следвана от Google (94 млрд. долара) и Samsung (83 млрд. долара).

Съставителите на подреждането отчитат силното представяне на някои китайски марки като чат приложението WeChat на Tencent Holdings, чиято стойност се е повишила с 83% до 6.5 млрд. долара. Сред най-губещите пък е германският автомобилен производител Volkswagen, чийто бранд е загубил 12 млрд. долара от стойността си и вече се оценява на 18.9 млрд. долара в резултат на скандала с емисиите на дизеловите му автомобили.

Рекордният успех на поредния епизод от сагата "Междузвездни войни" (Star Wars) изстреля американското филмово студио Walt Disney начело на класацията за най-влиятелните брандове в света, изготвяна от базираната в Лондон компания Brand Finance. Подреждането се прави на базата на фактори като познаваемостта на марките, лоялността на потребителите към тях, инвестициите им в маркетинг, удовлетвореността на служителите им, корпоративната им репутация и др.

Само брандът Star Wars, за който Walt Disney плати 4 млрд. долара през 2012 г. на Lucasfilm, се оценява на 10 млрд. долара. Последният излязъл по екраните епизод от поредицата "Междузвездни войни VII: Силата се пробужда" се превърна в най-бързо набралия 1 млрд. долара филм, като е и най-успешният на Disney до момента. Отделно от това играчките с бранда Star Wars са донесли на студиото приходи от над 700 млн. долара, изчисляват от Brand Finance.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK