WhatsApp достигна 1 млрд. потребители
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

WhatsApp достигна 1 млрд. потребители

Почти един на седем души в света използва WhatsApp, за да бъде в контакт с близките си, похвали се Ян Коум, съосновател на приложението

WhatsApp достигна 1 млрд. потребители

През 2014 г. приложението беше купено от Facebook за 22 млрд. долара

2733 прочитания

Почти един на седем души в света използва WhatsApp, за да бъде в контакт с близките си, похвали се Ян Коум, съосновател на приложението

© ALBERT GEA


Чат приложението WhatsApp вече има над 1 млрд. активни потребители месечно, съобщи неговият основател Ян Коум. От постижението би трябвало да са доволни и Facebook, които са собственици на приложението. Така социалната мрежа вече има две сходни приложения за комуникация с общо над 1.8 млн. потребители, съобщава BBC.

Коум сподели инфографика, според която потребителите на WhatsApp си разменят по 42 млрд. съобщения на ден и 1.6 млрд. снимки. Потребителите споделят и по 250 млн. видеоклипа на ден, а в WhatsApp има над 1 млн. групи. Приложението се предлага на 53 езика и се развива от 57 инженери, като броят им ще се увеличава, допълва Коум.

Освен Коум от новината трябва да зарадва и Марк Зукърбърг. Когато през 2014 г. Facebook придоби WhatsApp за около 19 млрд. долара, компанията имаше 450 млн. потребители. Ръстът на WhatsApp не спря компанията и от други смели решения. Миналия месец тя обяви, че премахва абонаментната такса от 1 долар на година и чат приложението става напълно безплатно за обикновените потребители. Засега компанията не е обявила конкретния си план за монетизация, но се очаква да се насочи към бизнес потребителите и компаниите. Подобна е и стратегията на Facebook Messenger, който също скоро ще достигне 1 млрд. активни потребители.

Въпреки еуфорията около постижението и ръста на броя на потребителите WhatsApp продължава да не е ключов фактор в комуникацията на множество ключови пазари, обяснява Джак Кенет, анализатор на мобилния пазар в IHS. Според него за чат приложението ще е особено трудно да се наложи на азиатските пазари. "WeChat в Китай има над 500 млн. потребители, докато Line е популярен в Япония, а Kakao Talk са много големи в Южна Корея. Все пак на интернационално ниво WhatsApp определено е най-успешно", обобщава Кенет позицията на WhatsApp спрямо локалните конкуренти.

Чат приложението WhatsApp вече има над 1 млрд. активни потребители месечно, съобщи неговият основател Ян Коум. От постижението би трябвало да са доволни и Facebook, които са собственици на приложението. Така социалната мрежа вече има две сходни приложения за комуникация с общо над 1.8 млн. потребители, съобщава BBC.

Коум сподели инфографика, според която потребителите на WhatsApp си разменят по 42 млрд. съобщения на ден и 1.6 млрд. снимки. Потребителите споделят и по 250 млн. видеоклипа на ден, а в WhatsApp има над 1 млн. групи. Приложението се предлага на 53 езика и се развива от 57 инженери, като броят им ще се увеличава, допълва Коум.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK