С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 фев 2016, 18:27, 2571 прочитания

WhatsApp достигна 1 млрд. потребители

През 2014 г. приложението беше купено от Facebook за 22 млрд. долара

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Чат приложението WhatsApp вече има над 1 млрд. активни потребители месечно, съобщи неговият основател Ян Коум. От постижението би трябвало да са доволни и Facebook, които са собственици на приложението. Така социалната мрежа вече има две сходни приложения за комуникация с общо над 1.8 млн. потребители, съобщава BBC.

Коум сподели инфографика, според която потребителите на WhatsApp си разменят по 42 млрд. съобщения на ден и 1.6 млрд. снимки. Потребителите споделят и по 250 млн. видеоклипа на ден, а в WhatsApp има над 1 млн. групи. Приложението се предлага на 53 езика и се развива от 57 инженери, като броят им ще се увеличава, допълва Коум.
Освен Коум от новината трябва да зарадва и Марк Зукърбърг. Когато през 2014 г. Facebook придоби WhatsApp за около 19 млрд. долара, компанията имаше 450 млн. потребители. Ръстът на WhatsApp не спря компанията и от други смели решения. Миналия месец тя обяви, че премахва абонаментната такса от 1 долар на година и чат приложението става напълно безплатно за обикновените потребители. Засега компанията не е обявила конкретния си план за монетизация, но се очаква да се насочи към бизнес потребителите и компаниите. Подобна е и стратегията на Facebook Messenger, който също скоро ще достигне 1 млрд. активни потребители.


Въпреки еуфорията около постижението и ръста на броя на потребителите WhatsApp продължава да не е ключов фактор в комуникацията на множество ключови пазари, обяснява Джак Кенет, анализатор на мобилния пазар в IHS. Според него за чат приложението ще е особено трудно да се наложи на азиатските пазари. "WeChat в Китай има над 500 млн. потребители, докато Line е популярен в Япония, а Kakao Talk са много големи в Южна Корея. Все пак на интернационално ниво WhatsApp определено е най-успешно", обобщава Кенет позицията на WhatsApp спрямо локалните конкуренти.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

24 часа 7 дни

17 яну 2020, 3266 прочитания

17 яну 2020, 2762 прочитания

17 яну 2020, 2019 прочитания

17 яну 2020, 1969 прочитания

17 яну 2020, 1893 прочитания

Всички новини
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Имена" Затваряне
Борбата на Герман Греф с черните лебеди

Мениджърът на Сбербанк модернизира най-големия руски кредитор въпреки предизвикателствата от последните години

Още от Капитал
Два милиарда евро бонус за енергийния преход

България ще получи субсидия от ЕС, за да се справи с последиците от закриването на въглищните централи

Първи борсов тест за 2020

Интересът към предложените 14% от акциите на "Телелинк" в края на януари, ще е показателен за апетита на инвеститорите

Най-печелившите взаимни фондове за 2019 г.

Българските инвестиционни схеми реализираха много успешна година, а чуждите борси са основният източник на печалби

Либийската авантюра на Ердоган

Турският президент вдигна залозите в хибридната война за контрола над бившата северноафриканска джамахирия* на Муамар Кадафи

Ново място: Sweet and Lemon

От сурови торти до сaндвичи с омлети и specialty кафе

Кино: "Бомба със закъснител"

Сексизъм, мълчание и опълчване във Fox News

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10