С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
17 мар 2016, 22:47, 2616 прочитания

Руското предизвикателство на Никола Мор

Френският мениджър на Dacia ще поеме управлението на затъналата в проблеми "Автоваз"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Никола Мор има опит в управлението на автомобилна компания в държава от бившия комунистически блок и в деликатната комуникация с местните синдикати. Досега 55-годишният френски мениджър ръководеше румънското подразделение на френско-японската група Renault-Nissan – Dacia. От 4 април той ще стане главен изпълнителен директор на производителя на "Лада" – "Автоваз", и ще се изправи пред далеч по-мащабни предизвикателства, отбелязва Reuters.

Преди седмица най-големият руски производител, чиито основни акционери са Renault-Nissan (67%) и руският държавен отбранителен конгломерат "Ростек" (33%), съобщи за напускането на досегашния си мениджър – шведът Бо Андерсон, който оставя компанията със загуба от около 1 млрд. долара за 2015 г. заради резкия срив на местния пазар. Мор ще продължи започнатата от Андерсон програма за модернизация "въпреки краткосрочните предизвикателства", обяви при съобщаването на новината за привличането му главният изпълнителен директор на френско-японския алианс Карлос Гон, като допълни, че нагласите по отношение на дългосрочното бъдеще на руския пазар и на "Автоваз" остават оптимистични.


Докато управляваше Dacia, работещият от 16 години в организацията на Renault Никола Мор премина през тежки преговори за възнагражденията със заплашващите със стачки синдикати. Мениджмънтът на румънската компания обмисляше преместването на производството в по-конкурентния завод на Renault в Танжер, Мароко, в случай че заплатите в Румъния се повишат твърде много. В крайна сметка двете страни се договориха за 5% увеличение на възнагражденията и бонус за 2016 г., припомня Reuters.

Бизнесът на Dacia обаче расте, докато този на "Автоваз" беше ударен сериозно от икономическата криза в Русия, предизвикана от падащите цени на петрола и западните санкции. През 2015 г. руската компания отчете почти три пъти по-голяма загуба спрямо година по-рано и потърси кеш от акционерите си, а Renault отписа 70% от стойността на инвестицията си. "Лада" е изправена и пред конкуренцията на южнокорейските Kia и Hyundai, чиито автомобили са в сходен ценови клас, а като чуждестранни марки са предпочитани от някои руснаци.

През 2014 и 2015 г. "Автоваз" вече съкрати 20 хил. от своите общо 65 хил. служители, което пък притеснява Москва на фона на опасенията, че икономическият срив може да доведе до социално напрежение. Оптимизирането на работната сила и започнатото от Андерсон прочистване на корумпираната и неефективна верига доставчици на дружеството вероятно ще продължат, макар и с може би по-бавни темпове.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Имена" Затваряне
Recycle bin

Темите, които съзнателно пропуснахме през седмицата

Още от Капитал
Фокусът с цените на тока

Защо в България борсовата електроенергия е хем най-скъпа, хем най-евтина

Шопинг в Ямбол

Двама бизнесмени от региона строят ритейл парк за 12 млн. лв. с финансиране от банка и еврофондове

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Календар и домашно кино

По-интересните събития от уикенда и седмицата

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10