С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 21 апр 2016, 17:08, 5490 прочитания

Китайската атака на Lego

Според мениджъра на компанията Йорген Виг Кнудсторп тя може да стане водещият бранд за играчки в азиатската страна

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Главният изпълнителен директор на датския производител на играчки Lego Йорген Виг Кнудсторп гледа на китайския пазар като на "уникална възможност за растеж". Пред CNBC мениджърът посочва, че компанията му е добре позиционирана да се превърне във водещия бранд за играчки в страната.

Коментарите му идват на фона на приготовленията на Lego да засили присъствието си в Китай. На 16 юни дружеството ще отвори най-големия си магазин за продажби на дребно в света, който ще бъде разположен в откриващия се същия ден увеселителен парк Shanghai Disney Resort край най-гъстонаселения град в страната. За 2017 г. пък е предвидено да завърши изграждането на първия завод на компанията в азиатската държава.


Световният лидер в производството на играчки вече отчита положителните резултати от стратегическото си решение да се насочи към Китай и засилващата се средна класа в страната. В началото на март Lego обяви, че продажбите в страната са се увеличили с 40% през рекордно добрата за целия му бизнес 2015 г.

Експанзията на изток обаче е съпътствана и от най-разнообразни предизвикателства. През есента на 2015 г. компанията се оказа в центъра на обществен дебат, след като отказа да продава насипно блокчетата си на китайския художник и дисидент Ай Уей Уей, който обяви решението за акт на цензура, докато критиците обвиняваха датския производител, че не иска да поставя китайското правителство в деликатна ситуация.

"Виждали сме хора да строят концентрационни лагери от Lego или да правят изображения на пророка Мохамед. Забелязваме, че има огромна чувствителност към т.нар. политически теми, а в този случай един от служителите ни в Австралия откри, че предложената от Ай Уей Уей цел е твърде чувствителна, и затова поръчката беше отказана", обяснява Кнудсторп. Впоследствие дружеството промени политиката си и вече не изисква от клиентите си, които купуват насипно блокчетата в големи количества, да уточняват как ще ги използват, припомня CNBC.



Извън политическата чувствителност обаче Lego трябва да се справи и с културните различия, за да спечели пазарен дял в Китай. За западните родители ключов елемент от привлекателността на играчките на компанията е образователната им стойност. Концепцията за "учене чрез игра" обаче не е толкова утвърдена в азиатската страна. Ето защо в опит да промени нагласите едноименната "Фондация Lego" налива милиони датски крони в изследвания, фокусирани върху когнитивните ползи от играта, и финансира инициативи за "подкрепа на креативността и игрите в китайските училища".

Стъпка в посока увеличаване на продажбите в Китай и Япония е и обновяването на комплектите от играчки, така че те да включват повече азиатски персонажи и декори – в серията "Ninjago" например вече има дракони, нинджи и мъдрец, пиещ чай, отбелязва CNBC.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

SpaceX привлече бившия началник на астронавтите в NASA 1 SpaceX привлече бившия началник на астронавтите в NASA

Компанията на Илън Мъск се готви за първия частен пилотиран полет в Космоса на 7 май

12 фев 2020, 2289 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Имена" Затваряне
Лекторите на Digitalk 2016: Майкъл Морони

Съосновател, Super String Theory

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

Българският автопазар: Расте, но и старее

През 2019 г. делът на старите дизелови двигатели продължава да се увеличава, както и на колите над 20-годишна възраст

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Новите дрехи на "Шишман"

Несигурното бъдеще покрай предстоящия ремонт на знаковата улица в центъра на София отново разбуни духовете

Порто, Сиза и Елиасон

Музеят Serralves в Порто отбелязва своята 20-годишнина с изложби на архитекта Алваро Сиза и на артиста Олафур Елиасон

Wi-Fi free

Все повече хора искат да преодолеят зависимостта си от технологиите. Бизнесът харесва това

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10