Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Йорген Виг Кнудсторп

Китайската атака на Lego

Според мениджъра на компанията Йорген Виг Кнудсторп тя може да стане водещият бранд за играчки в азиатската страна

5553 прочитания

Йорген Виг Кнудсторп

© Reuters


Главният изпълнителен директор на датския производител на играчки Lego Йорген Виг Кнудсторп гледа на китайския пазар като на "уникална възможност за растеж". Пред CNBC мениджърът посочва, че компанията му е добре позиционирана да се превърне във водещия бранд за играчки в страната.

Коментарите му идват на фона на приготовленията на Lego да засили присъствието си в Китай. На 16 юни дружеството ще отвори най-големия си магазин за продажби на дребно в света, който ще бъде разположен в откриващия се същия ден увеселителен парк Shanghai Disney Resort край най-гъстонаселения град в страната. За 2017 г. пък е предвидено да завърши изграждането на първия завод на компанията в азиатската държава.

Световният лидер в производството на играчки вече отчита положителните резултати от стратегическото си решение да се насочи към Китай и засилващата се средна класа в страната. В началото на март Lego обяви, че продажбите в страната са се увеличили с 40% през рекордно добрата за целия му бизнес 2015 г.

Експанзията на изток обаче е съпътствана и от най-разнообразни предизвикателства. През есента на 2015 г. компанията се оказа в центъра на обществен дебат, след като отказа да продава насипно блокчетата си на китайския художник и дисидент Ай Уей Уей, който обяви решението за акт на цензура, докато критиците обвиняваха датския производител, че не иска да поставя китайското правителство в деликатна ситуация.

"Виждали сме хора да строят концентрационни лагери от Lego или да правят изображения на пророка Мохамед. Забелязваме, че има огромна чувствителност към т.нар. политически теми, а в този случай един от служителите ни в Австралия откри, че предложената от Ай Уей Уей цел е твърде чувствителна, и затова поръчката беше отказана", обяснява Кнудсторп. Впоследствие дружеството промени политиката си и вече не изисква от клиентите си, които купуват насипно блокчетата в големи количества, да уточняват как ще ги използват, припомня CNBC.

Извън политическата чувствителност обаче Lego трябва да се справи и с културните различия, за да спечели пазарен дял в Китай. За западните родители ключов елемент от привлекателността на играчките на компанията е образователната им стойност. Концепцията за "учене чрез игра" обаче не е толкова утвърдена в азиатската страна. Ето защо в опит да промени нагласите едноименната "Фондация Lego" налива милиони датски крони в изследвания, фокусирани върху когнитивните ползи от играта, и финансира инициативи за "подкрепа на креативността и игрите в китайските училища".

Стъпка в посока увеличаване на продажбите в Китай и Япония е и обновяването на комплектите от играчки, така че те да включват повече азиатски персонажи и декори – в серията "Ninjago" например вече има дракони, нинджи и мъдрец, пиещ чай, отбелязва CNBC.


1 коментар
  • 1
    wild4949 avatar :-|
    shepprd

    Само дето няма да им се получи... Цените на тия блокчета са твърде солени за китайците, а и те вече си произвеждат ментета.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK