С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 май 2016, 18:28, 4176 прочитания

Серджо Маркионе оглавява и Ferrari

Главният изпълнителен директор на Fiat Chrysler ще поеме и ръководството на производителя на луксозни автомобили, на който до момента беше председател

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Серджо Маркионе поема пълен контрол над производителя на луксозни спортни автомобили Ferrari, като добавя и функциите на главен изпълнителен директор към досегашната си роля на председател на борда на компанията, съобщава Associated Press. Той ще поеме отговорностите на 69-годишния Амедео Фелиса, за който в средата на април Bloomberg писа по информация от запознати източници, че обмисля да се оттегли от активното управление след 26 години във Ferrari, като запази позиция в борда на директорите. Фелиса е главен изпълнителен директор на дружеството от 2008 г., а преди това беше продуктов ръководител в Alfa Romeo.

Официалното потвърждение за промяната на върха става факт, след като Ferrari отчете най-високата печалба за първо тримесечие в историята си – 78 млн. евро, или 19% ръст, спрямо 65 млн. евро за същия период година по-рано.


"Оставам също толкова оптимистично настроен по отношение на перспективите пред тази компания, колкото бях и когато представих Ferrari на пазарите", коментира Маркионе по време на конферентен разговор с анализатори. "Тепърва започваме да определяме истинския потенциал на това, което този автопроизводител може да предложи по отношение на пътническите автомобили", посочва мениджърът, цитиран от AP.

Маркионе беше човекът в основата на отделянето на Ferrari от производителя на масови автомобили Fiat Chrysler, след като дългогодишният председател Лука ди Монтедземоло се оттегли заради различни виждания по отношение на стратегията. Новоизбраният главен изпълнителен директор беше и главната фигура зад първичните публични предлагания на компанията на борсите в Ню Йорк и Милано.

След съобщаването на новината Маркионе потвърди ангажимента си да навлезе по-дълбоко на пазара на луксозни стоки, отвъд автомобилите и с по-скъпи от вече продаваните продукти с логото на Ferrari като шапки и часовници. Мениджърът не уточнява подробности, но казва, че първите предложения ще бъдат на пазара през 2017 г., когато Ferrari ще отбележи 70-ата си годишнина.



През второто тримесечие на 2016 г. италианската компания сключи необвързващо споразумение за изграждането на нов тематичен парк в Китай, чието местоположение все още предстои да бъде избрано. Ferrari вече оперира един такъв парк в Абу Даби и възнамерява да отвори един и в Барселона, припомня AP.

Друга ключова част от стратегията на Маркионе за бранда е отново да изведе отбора на компанията във Формула 1 сред победителите. След първите четири старта от сезона тимът е в лидерската тройка, но все още не е стигнал до победата. "Трябва бързо да поправим това", казва мениджърът.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Имена" Затваряне
Лекторите на DigitalK 2016: Майкъл Пор

Mениджър бизнес развитие в Lenovo

Още от Капитал
Мениджърът, който удвои гиганта VMware

Пат Гелсингър, изпълнителен директор на американската технологична компания, пред "Капитал"

Да копаеш дъното за Доган

Държавата изненадващо отпусна 220 млн. лв. за драгиране на плавателния канал в пристанище Варна. Съмненията са, че пристанището на Ахмед Доган ще е основният печеливш, а държавните терминали ще трябва да го догонват

Омраза за двойна употреба

На фона на практиката обвинението срещу природозащитника Тома Белев изпъква като политическо

Климатично северно сияние

Как Финландия ще стане въглеродно неутрална до 2035 г.

20 въпроса: Христо Христозов

"Практиката показва, че бързите решения имат висока цена и рядко са устойчиви"

Пчелен опит

Пчеларството става все по-разпространено хоби сред градските хора

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10