Най-ценните брандове в света

Apple оглавява класацията на Forbes за шеста поредна година

<div>Марката на управляваната от Тим Кук Apple се оценява на 154.1 млрд. долара </div>
<div>Марката на управляваната от Тим Кук Apple се оценява на 154.1 млрд. долара </div>
<div>Марката на управляваната от Тим Кук Apple се оценява на 154.1 млрд. долара </div>    ©  Reuters
<div>Марката на управляваната от Тим Кук Apple се оценява на 154.1 млрд. долара </div>    ©  Reuters

За шеста поредна година Apple оглавява класацията на списание Forbes за най-ценните брандове в света с оценка от 154.1 млрд. долара. Въпреки че преди месец ръководената от Тим Кук технологична компания отчете спад на приходите си с 13% заради по-слабите продажби на iPhone и забавянето в Китай, с което сложи края на серията си от 13 тримесечия на ръст, оценката й остава с 87% по-висока от тази на втория в подреждането – Google. През изминалата година брандът на онлайн гиганта е повишил стойността си с 26% до 82.5 млрд. долара (при ръст от 6% за Apple), отбелязват анализаторите от списанието.

Челната петица се допълва от Microsoft (с оценка от 75.2 млрд. долара), Coca-Cola (58.5 млрд. долара) и Facebook (52.6 млрд. долара). Брандът на социалната мрежа, който отбелязва ръст от 44% за годината, е най-бързо растящият в топ 100 за втора поредна година. На обратния полюс е класираният на 7-о място бранд на IBM, чиято стойност се е понижила със 17% до 41.4 млрд. долара.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
2 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    limoncho avatar :-|
    limoncho

    Само едно не разбирам, стойността на бранда същото ли е като стойност на компанията?

    Нередност?
  • 2
    tucker_case avatar :-P
    tucker case
    • + 1

    разбира се че не е, ама икономическият вестник нема кинти за истински икономически журналисти... :)

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал