С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
3 16 авг 2016, 17:13, 31496 прочитания

Сладкото наследство на Джовани Фереро

След смъртта на баща му през февруари 2015 г. мениджърът на италианската Ferrero ускори темповете на промени в бизнеса

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Когато преди повече от три десетилетия покойният вече Микеле Фереро измисля бонбоните Ferrero Rocher, достигането до крайната идея за формата и вида на прочутите днес шоколадови бонбони с лешници му отнема пет години. За разлика от него синът му Джовани Фереро, който управлява семейния бизнес от 2011 г., тази година представи на пазара нов продукт с марката Kinder след само 12 месеца разработване, пише Wall Street Journal.

Откакто пое еднолично поста главен изпълнителен директор преди пет години, младият Фереро подсили жизнеността на заемащия четвърто място в света производител на шоколадови изделия Ferrero International и ускори темповете на промяна в компанията, особено след смъртта на баща му през февруари 2015 г. През последните 18 месеца Джовани намали наполовина времето за пускане на нови продукти на пазара, придоби британския производител на шоколадови изделия Thorntons и привлече чуждестранни мениджъри в екипа си – все радикални промени за дружество, което през по-голямата част от 70-годишната си история се придържаше към почти непроменен бизнес модел.


"Традициите са като лък", казва 51-годишният Фереро. "Колкото повече опъваме тетивата, толкова по-надалеч можем да изстреляме стрелите на модерността и иновациите."

Предприетите от него промени в бизнеса идват на фона на всеобщо забавяне в сектора и нов импулс за консолидации (например скорошната оферта на Mondelez International от 23 млрд. долара за Hershey), които биха могли да засилят конкуренцията.

Ferrero е създадена през 1946 г. от бащата на Микеле Фереро – Пиетро, който отваря малък магазин за шоколад в северното италианско градче Алба. След като поема управлението през 1957 г., Микеле преобразява бизнеса, като създава течния шоколад с лешници Nutella, шоколадите Kinder, бонбоните Rocher и Tic Tac и разширява дейността в цяла Европа. Днес Ferrero има приходи от 9.5 млрд. евро, а семейство Фереро, което притежава изцяло бизнеса, са най-богатата фамилия в Италия. Микеле се оттегля формално от ръководството още през 1997 г. и е наследен от синовете си Джовани и Пиетро, но чак до смъртта си на 89-годишна възраст остава пряко въвлечен в бизнеса, в това число и в разработването на продукти и вземането на стратегически решения, отбелязва WSJ.



Докато двамата братя съвместяват управлението, Пиетро играе водещата роля, а по-интровертният Джовани се интересува повече от странични неща като писането – от края на 90-те той публикува няколко романа. Ето защо след смъртта на Пиетро при инцидент в Южна Африка през 2011 г. мнозина се опасяват, че компанията може да затъне.

Джовани обаче поема семейния бизнес със здрава ръка и от няколко години Ferrero процъфтява. През приключилата на 31 август 2015 г. фискална година продажбите нарастват с 13% при повсеместни едноцифрени темпове на растеж или дори спадове в сектора. В момента Ferrero е толкова апетитна хапка, че привлича оферти от компании като Nestlé и Mars, които обаче семейство Фереро недвусмислено отклонява, пише WSJ.

Вместо това италианското дружество за първи път търси възможности за придобиване, особено на марки, които биха му помогнали да достигне критичен обем на бизнеса си на чуждестранни пазари. Самият Джовани Фереро посочва, че компанията има за цел в следващото десетилетие да удвои приходите си и иска голяма част от ръста на продажбите, две трети от които в момента са в Европа, да дойде от страни извън Стария континент.


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Трима учени си поделят Нобеловата награда за икономика 1 Трима учени си поделят Нобеловата награда за икономика

Отличието се присъжда за създаването на експериментален подход за борбата с бедността в бързоразвиващи се райони

14 окт 2019, 1747 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Имена" Затваряне
Най-печелившите диджеи

За четвърта година Калвин Харис оглавява класацията на Forbes

Още от Капитал
Rifiniti отскочи на глобално ниво

Българско-американският стартъп е купен от FM:Systems - един от световните лидери в мениджмънта на работното пространство

В милиардната паяжина на Спайдърмен

Sony и Disney първо се скараха, а после се разбраха за филмовите права върху комиксовия герой

Балканска телекомуникационна компания

Новият собственик на дружеството ще бъде оценената на 2.6 млрд. евро регионална телеком и медийна група United Group

Истерията за Стратегия за детето: С нами и Бог, и руската пропаганда

Интересите на ултраконсервативни "християнски" организации, руски хибридчици, "патриоти" и политически опортюнисти са прикрити зад огромния шум в социалните мрежи

Кино: "Близнакът"

Анг Лий опитва екшън трилър от ново поколение

Книга: Олга Токарчук - "Бегуни"

Една от ключовите книги на полската писателка, която получи Нобелова награда за литература

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10