Да печелиш, докато помагаш
Фармацевтичният гигант GlaxoSmithKline оглавява класацията на сп. Fortune за компаниите, които растат, като решават някои от най-тежките социални проблеми


Всяка делнична вечер получавате трите най-четени статии от деня, заедно с още три, препоръчани от редакторите на "Капитал"
Преди година, водени от желанието си да противостоят на растящия скептицизъм по отношение на капитализма и бизнеса, от Fortune поставиха началото на нов проект – класация, която подрежда компании от цял свят, чиято корпоративна стратегия за растеж и печалба е свързана с адресирането на някои от най-значимите социални и екологични проблеми в света. В четвъртък списанието публикува второто издание на класацията Change the World, в която тази година начело е британският фармацевтичен гигант GlaxoSmithKline (GSK).
"Малко са компаниите, които могат да се похвалят, че бизнесът им навлиза в четвъртото си столетие, но GlaxoSmithKline (GSK) е една от тях", отбелязват авторите от Fortune. Фармацевтичният гигант с годишни приходи от 37 млрд. долара води историята си от създадената през далечната 1715 г. лондонска аптека Plough Court Pharmacy и през годините е продавал сухо мляко за кърмачета (в началото на 20 век), произвеждал е пеницилин (по време на Втората световна война) и е разработвал първото одобрено лекарство за борба със СПИН – зидовудин (AZT), в първите години на разрастването на глобалната пандемия, отнела човешки животи.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
Все още няма коментари
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.