С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
11 сеп 2016, 16:17, 4752 прочитания

Продуцентското начинание на Хауърд Шулц

Управляваната от мениджъра кафе-верига Starbucks представи новия си проект, който е свързан със създаването на съдържание

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Според една стара максима всеки в Холивуд иска да е продуцент – дори и момчето, което разнася кафето по снимачните площадки. Главният изпълнителен директор на базираната в Сиатъл кафе-верига Starbucks Хауърд Шулц може и да е далеч от меката на киното, но явно подобни амбиции не са му съвсем чужди. През изминалата седмица управляваната от него компания представи новия си проект, който е свързан... със създаването на съдържание.

Става дума за поредица от истории, обединени под общото заглавие "Застъпниците" (Upstanders), които ще представят десет души от САЩ, които са посветили усилията си на това да донесат положителна промяна в общностите, в които живеят – от развитието на взаимоотношенията между една църква и един ислямски център до шериф, който разработва нови обучителни програми. Всяка от историите ще бъде достъпна във видеоформат, като статия и под формата на подкаст, а целта на проекта, в който според информацията от компанията са вложени милиони долари, не е да се повишат продажбите на кафе, а да се обединят американците в разгара на изпълнения с язвителност предизборен сезон, твърди мениджърът.


"На фона на язвителността и разделението, които до толкова голяма степен са част от този политически сезон, копродуцентът Раджив Чандрасекаран и аз сме силно убедени в необходимостта да хвърлим светлина върху впечатляващите всекидневни дейности на обикновени хора, които вършат необикновени дела", разказва Шулц пред Business Insider. "Медиите – и това важи особено по време на изборния цикъл - не отразяват този тип истории", допълва той.

Поредицата "Застъпниците" ще се разпространява както чрез интернет страницата и мобилното приложение на Starbucks, така и чрез електронната платформа Medium, а също и чрез партньорства с медийните организации Mic.com и Upworthy. Отделните истории няма да съдържат брандирането на Starbucks, а самият Шулц няма да се появява в статиите или във видеоматериалите, макар че двамата с Чандрасекаран, който е бивш редактор от Washington Post, ще са водещи на подкастовете.

"Не гледаме през призмата на това да се опитваме да продаваме повече кафе. Става въпрос за духа на човечност и това, което мислим, че е толкова важно за страната", казва Шулц.



Самата поредица е замислена като надпартийна и не подкрепя който и да е от кандидатите за президент на САЩ. И макар че някои от историите може и да навлизат в политически теми, общият тон на оптимизъм може да допадне на поддръжниците и на двете страни, а идеята е да обединява, като поставя фокус върху основни ценности като толерантност, включване и ненасилие. Сред целите на проекта, чието мото е "Гледай, обсъждай, гласувай", е и да даде тласък на гражданската активност и да доведе до по-високо участие на изборите.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Имена" Затваряне
Имената на седмицата

В рубриката на "Капитал Daily" събираме информацията за управленските промени и новини за лидерите на бизнеса в България и по света от изминалите седем дни

Garitage Park и казахските милиони

Големият имотен проект в София е собственост семейството на Аслан Мусин, който до 2012 г. е считан за дясна ръка на Назарбаев

Частните парчета от парка

Устройственият план на Борисова градина осветли няколко съмнителни сделки, останали под радара на общественото внимание 20 години

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

Пътят към голотата

Изложба с актова фотография на Георги Ст. Георгиев от началото на ХХ век

Ядрен резонанс: на какво се дължи безпрецедентният успех на сериала "Чернобил"

Сериалът е смразяващо актуален днес, когато темата за размитите граници между истинно и лъжливо вълнуват обществото