Продуцентското начинание на Хауърд Шулц
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Продуцентското начинание на Хауърд Шулц

"Не гледаме през призмата на това да се опитваме да продаваме повече кафе. Става въпрос за духа на човечност и това, което мислим, че е толкова важно за страната", твърди Хауърд Шулц.

Продуцентското начинание на Хауърд Шулц

Управляваната от мениджъра кафе-верига Starbucks представи новия си проект, който е свързан със създаването на съдържание

5101 прочитания

"Не гледаме през призмата на това да се опитваме да продаваме повече кафе. Става въпрос за духа на човечност и това, което мислим, че е толкова важно за страната", твърди Хауърд Шулц.

© Reuters


Според една стара максима всеки в Холивуд иска да е продуцент – дори и момчето, което разнася кафето по снимачните площадки. Главният изпълнителен директор на базираната в Сиатъл кафе-верига Starbucks Хауърд Шулц може и да е далеч от меката на киното, но явно подобни амбиции не са му съвсем чужди. През изминалата седмица управляваната от него компания представи новия си проект, който е свързан... със създаването на съдържание.

Става дума за поредица от истории, обединени под общото заглавие "Застъпниците" (Upstanders), които ще представят десет души от САЩ, които са посветили усилията си на това да донесат положителна промяна в общностите, в които живеят – от развитието на взаимоотношенията между една църква и един ислямски център до шериф, който разработва нови обучителни програми. Всяка от историите ще бъде достъпна във видеоформат, като статия и под формата на подкаст, а целта на проекта, в който според информацията от компанията са вложени милиони долари, не е да се повишат продажбите на кафе, а да се обединят американците в разгара на изпълнения с язвителност предизборен сезон, твърди мениджърът.

"На фона на язвителността и разделението, които до толкова голяма степен са част от този политически сезон, копродуцентът Раджив Чандрасекаран и аз сме силно убедени в необходимостта да хвърлим светлина върху впечатляващите всекидневни дейности на обикновени хора, които вършат необикновени дела", разказва Шулц пред Business Insider. "Медиите – и това важи особено по време на изборния цикъл - не отразяват този тип истории", допълва той.

Поредицата "Застъпниците" ще се разпространява както чрез интернет страницата и мобилното приложение на Starbucks, така и чрез електронната платформа Medium, а също и чрез партньорства с медийните организации Mic.com и Upworthy. Отделните истории няма да съдържат брандирането на Starbucks, а самият Шулц няма да се появява в статиите или във видеоматериалите, макар че двамата с Чандрасекаран, който е бивш редактор от Washington Post, ще са водещи на подкастовете.

"Не гледаме през призмата на това да се опитваме да продаваме повече кафе. Става въпрос за духа на човечност и това, което мислим, че е толкова важно за страната", казва Шулц.

Самата поредица е замислена като надпартийна и не подкрепя който и да е от кандидатите за президент на САЩ. И макар че някои от историите може и да навлизат в политически теми, общият тон на оптимизъм може да допадне на поддръжниците и на двете страни, а идеята е да обединява, като поставя фокус върху основни ценности като толерантност, включване и ненасилие. Сред целите на проекта, чието мото е "Гледай, обсъждай, гласувай", е и да даде тласък на гражданската активност и да доведе до по-високо участие на изборите.

Според една стара максима всеки в Холивуд иска да е продуцент – дори и момчето, което разнася кафето по снимачните площадки. Главният изпълнителен директор на базираната в Сиатъл кафе-верига Starbucks Хауърд Шулц може и да е далеч от меката на киното, но явно подобни амбиции не са му съвсем чужди. През изминалата седмица управляваната от него компания представи новия си проект, който е свързан... със създаването на съдържание.

Става дума за поредица от истории, обединени под общото заглавие "Застъпниците" (Upstanders), които ще представят десет души от САЩ, които са посветили усилията си на това да донесат положителна промяна в общностите, в които живеят – от развитието на взаимоотношенията между една църква и един ислямски център до шериф, който разработва нови обучителни програми. Всяка от историите ще бъде достъпна във видеоформат, като статия и под формата на подкаст, а целта на проекта, в който според информацията от компанията са вложени милиони долари, не е да се повишат продажбите на кафе, а да се обединят американците в разгара на изпълнения с язвителност предизборен сезон, твърди мениджърът.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK