С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 19 сеп 2016, 19:21, 5200 прочитания

Джон Зимър и третата транспортна революция

Според президента на компанията за споделени пътувания Lyft до 2025 г. в САЩ няма да останат частно притежавани автомобили

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Развитието на автономните автомобили ще премахне необходимостта човек да притежава собствена кола. Вместо това превозните средства ще са собственост предимно на компании за споделени пътувания, към които хората ще се обръщат при необходимост.

Дръзката прогноза е на съоснователя и президент на една от водещите платформи в този сектор – Lyft. Според Джон Зимър към 2025 г. тази трансформация вече ще бъде факт в големите американски градове.


"Като страна отдавна възхваляваме колите като символ на свобода и идентичност", пише мениджърът в публикувана в неделя чрез платформата Medium статия, в която споделя своето и на компанията си виждане за бъдещето на транспортния сектор в САЩ. "Но за много хора – особено за т.нар. millenials (поколението, родено около смяната на столетието – бел. ред.) – това не е така", изтъква той, като допълва, че годишните разходи, свързани с притежанието на автомобил в САЩ, са около 9000 долара.

Ето защо, особено като се има предвид съревнованието за създаване на автономни автомобили, според Зимър е въпрос на само няколко години да се стигне до момента, в който транспортните нужди на потребителите ще се изместят от това да притежават и шофират собствена кола. Вместо това хората ще се обръщат към платформи като Lyft (и Uber), за да наемат пътуване, когато им е необходимо.

През януари Lyft обяви, че е сключила партньорство с General Motors (GM) за съвместна дейност в разработването на самоуправляващи се коли. Освен това най-големият производител на автомобили в САЩ инвестира 500 млн. долара в платформата на Зимър, а скоро след това придоби и стартиращата компания Cruise Automation, която разработва инструментариум, с който традиционните коли да могат да се превръщат в автономни, припомня Fortune. Разбира се, Lyft и GM далеч не са единствените, които работят в тази посока – в надпреварата участват всички от Google до Uber, както и повечето водещи автопроизводители, отбелязва изданието. Само преди седмица Uber пусна първите си самоуправляващи се таксита в Питсбърг.



Според Зимър в рамките на пет години автономните коли ще излязат на пътя, а в следващите години ще наблюдаваме как те постепенно ще заместват традиционните, управлявани от хора коли. Към 2025 г. компанията му вече няма да работи с шофьори, прогнозира мениджърът.

Все пак той уточнява, че тези очаквания се отнасят до големите градове в САЩ, а не до цялата страна, която включва и не толкова урбанизирани области, в които транспортните модели са различни.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Имена" Затваряне
Лекторите на HR Innovation Forum 2016: Борислава Георгиева

Мениджър "Човешки ресурси" в NaXex Technological Development

Още от Капитал
10 мита за еврото

Не, цените няма да се вдигат, курсът на лева няма да се променя и още няколко отговора на най-популярните заблуди за влизането в еврозоната

Автогол с еврозоната, мачът продължава

Изборът сега е между по-добро икономическо бъдеще и статуквото

Борбата с престъпността каквато можеше да бъде

Държавата предлага адекватна стратегия за наказателна политика, която обаче няма намерение да спазва

Коронавирусът приближава към пандемия

Бързата и разумна реакция може да намали щетите от масовото разпространение на заразата

Кино: "Малки жени"

Дързост и покорство във време на пробуждане

Имало едно време в "Червената къща"

Какво се случи в "Червената къща" и какво е бъдещето на сградата с дълга история на "Любен Каравелов" 15

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10