Анди Мъри започва да осребрява славата си
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Анди Мъри започва да осребрява славата си

След като през 2016г. спечели втората си титла на "Уимбълдън" и олимпийско злато, той може да се превърне в един от най-скъпо платените атлети.

Анди Мъри започва да осребрява славата си

Тенисист №1 развива доходен бранд

6803 прочитания

След като през 2016г. спечели втората си титла на "Уимбълдън" и олимпийско злато, той може да се превърне в един от най-скъпо платените атлети.

© Reuters


Спортистът прекарва само една седмица годишно в рекламни ангажименти.

Тенисист №1 в света най-после обърна внимание на това, че името му може да му носи повече приходи. Анди Мъри е смятан за най-великия британски спортист в наши дни, но макар да е на 29 години, досега е експлоатирал славата си доста по-малко от съперниците си в спорта.

Според списание Forbes за 12-те месеца до юни тази година шотландецът е спечелил 23 милиона долара, от които 15 млн. са от реклама и спонсорство. Това е значително по-малко от имена като Роджър Федерер (68 млн. долара) и Новак Джокович (56 млн. долара).

Мъри не притежава и техния характер и харизма и предпочита да отделя време за тренировки и турнири, отколкото да обикаля за промоции на продукти. Той прекарва над 40 седмици годишно в състезания и подготовка за тях и едва 1 седмица за рекламни и корпоративни събития, разказва Financial Times.

Турнирите, разбира се, имат значение - специалисти смятат, че ако той запази формата си в следващите две години, приходите му от реклама може да се удвоят. Очаква се скоро екипът, занимаващ се с бизнес делата му, да обяви подписването на две нови рекламни сделки.

През декември 2014 г. Мъри подписа 4-годишен договор за 15 милиона паунда с американската Under Armour - компания за спортно облекло и обувки, отправяща предизвикателство на грандове като Nike and Adidas. "Анди е въплъщение на спортистите, споделящи имиджа на бранда ни - да са млади, агресивни и безстрашни в преследването на целите си в тренировките и спорта", казва Пол Нюджънт, маркетингов директор за Европа на Under Armour.

Но тенисистът осъзнава, че наближава пика на формата си и започва да осребрява постиженията и да подготвя основата за кариерата, когато се оттегли от активния спорт някъде в средата на 30-те си години.

На фона на общо 56 млн. долара, спечелени от награди, Мъри е добавил сравнително малко приходи от реклама - договор със Standard Life му носи 1.5 млн. паунда годишно, а по 1 млн. паунда - сделките с Head и Jaguar.

Той инвестира в start up компании, преди година закупи 5-звездния хотел Cromlix до родния си град Дънблейн и основа компанията "77" за спортен мениджмънт в партньорство с дългогодишния си мениджър Саймън Фулър и агента си Мат Джентри.

Спортистът прекарва само една седмица годишно в рекламни ангажименти.

Тенисист №1 в света най-после обърна внимание на това, че името му може да му носи повече приходи. Анди Мъри е смятан за най-великия британски спортист в наши дни, но макар да е на 29 години, досега е експлоатирал славата си доста по-малко от съперниците си в спорта.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.