Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
2 16 дек 2016, 16:54, 10269 прочитания

В мечешки крак с климатичните промени

Рекламна агенция предлага промяна на легендарното лого на WWF от панда в полярна мечка, за да отговори на най-належащия проблем в опазването на околната среда

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Световният фонд за дивата природа (WWF) - международната неправителствена организация, която иска да спре влошаването на околната среда - е разпознаваем глобално с черно-бялото си лого на гигантска панда. Тя е символ на организацията от нейното създаване през 1961 г. и неин прототип е Чи Чи, гигантска панда, която обитава зоологическата градина в Лондон и по това време единствената от своя вид в западния свят.

55 години по-късно, през септември, Международният съюз за запазване на природата съобщи позитивна новина за пандите по света - популацията им в дивата природа се е увеличила със 17% през последното десетилетие, поради което техният статус е сменен от "застрашен вид" на "уязвима група".


Тази новина предизвиква една лондонска рекламна агенция да предложи на WWF да замени пандата в логото си с друг животински вид, който е в критична опасност от изчезване заради глобалното затопляне - полярната мечка. От Gray London попадат на доклад, според който полярните мечки ще намалеят с една трета през следващите 40 години и това е проблем, изцяло причинен от човешката дейност.

Творческият екип на агенцията смята, че това е уместен повод WWF да постави във фокуса на общественото внимание по-модерен прочит на темата с глобалното затопляне. Броят на дивите видове в света се е сринал с 58% през последните 40 години заради загуба на местообитание, замърсяване и климатични промени. Ако тази тенденция продължи, според оценката на WWF броят им може да се свие още повече и да засегне две трети от гръбначните животни до 2020 г. А полярната мечка се е превърнала в неволен символ на климатичните промени, тъй като нейният хабитат буквално се топи под краката й заради топенето на ледниците, предизвикано от глобалното затопляне.

"Това, което абсолютно не искаме да направим, е да кажем, че други проблеми, срещу които са насочени кампаниите на WWF, не са важни", казва агенцията в своите Х и ХIII пост в Medium. "Но човешкото влияние чрез климатичните промени убива животни от всички видове в голям мащаб. Затова смятаме, че полярната мечка, животно, превърнало се в синоним на климатичните промени, и изчезването на нейния хабитат изразяват актуалната заплаха по-добре."



От Gray London предлагат новото лого да е много просто и да се състои само в разпознаваемото лице на животното над името на WWF. Агенцията е създала и GIF, който демонстрира трансформацията от панда в полярна мечка. Рекламната компания предлага да изработи логото безплатно за организацията, ако WWF прояви интерес, и имат желание да работят, също безплатно, по цялостен корпоративен ребрандинг на международната организация.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Борислава Налбантова е новият изпълнителен директор на "Девин" Борислава Налбантова е новият изпълнителен директор на "Девин"

Досегашният главен изпълнителен директор на дружеството Томас Кренбауер отива на мениджърска позиция в "Кока-Кола ХБК" в Швейцария

2 апр 2020, 3022 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Имена" Затваряне
Имената на седмицата

В рубриката на "Капитал Daily" събираме информацията за управленските промени и новини за лидерите на бизнеса в България и по света от изминалите седем дни

Още от Капитал
Пат в туризма

Хиляди туроператори трябва да върнат на клиенти си суми за провалени почивки, които обаче са предплатени към партньори

Тяхната първа криза

Финтех компаниите са изправени пред нови предизвикателства заради COVID-19 и първия им сблъсък с икономически проблеми

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

(Не)платени пътища

Тол системата работи официално вече от месец, на практика - не съвсем

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

И това ще мине

Как да се съхраним психически по време на пандемия и изолация

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10