С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
5 20 дек 2016, 19:38, 46977 прочитания

Основателите на "Телерик" напускат Progress и поемат "Академията"

Центърът за софтуерно обучение остава на сегашното си място в "Младост"

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
От началото на следващата година основателите на българската софтуерна компания Telerik Светозар Георгиев, Бойко Яръмов, Васил Терзиев и Христо Косев ще излязат от групата, купила фирмата им - американската Progress, и ще поемат ръководството на "Академията на Телерик". За целта "Академията" ще бъде отделена като независима организация, в която четиримата ще бъдат основни собственици.

В прессъобщение на Progress се казва, че образователният проект ще остане на сегашното си място в "Младост". "Когато те ни представиха визията си да развиват "Академията на Телерик" извън компанията, приехме без никакви резерви, знаейки, че това е правилната стъпка. През годините "Академията" се развива с изключителни темпове и възможностите пред нея като независима организация са огромни", каза Йогеш Гупта, изпълнителен директор на Progress. Основателите ще напуснат и постовете си във висшия мениджмънт на американската компания. В момента Георгиев е старши вицепрезидент "Платформи за разработка на приложения", а Терзиев е главен директор "Иновации".


"Имаме много и големи амбиции за бъдещето на "Академията" и с тази крачка поставяме основата на следващия етап от развитието й", заяви Бойко Яръмов в официалното съобщение. "Академията на Телерик" е един от най-успешните образователни проекти в България, като от основаването й през 2009 г. от Георгиев, Яръмов, Терзиев и Косев в нея са се обучили над 11 300 души присъствено, а 42 500 онлайн потребители са ползвали учебните й ресурси. През последната година тя стартира и безплатен цялостен курс по дигитален маркетинг заедно с Google и въведе безплатно обучение по програмиране за деца от 1-ви до 3-ти клас в партньорство с CoderDojo. В същото време през "Детската академия на Телерик" са минали близо 1000 деца от 10 до 12 години в 11 български града.

Проектът беше създаден с идеята да подпомага развитието на българската IT индустрия и беше пионер в софтуерното обучение тук. Впоследствие и други компании от сектора последваха примера й и направиха собствени обучителни програми. "Академията" ще продължава да осигурява потенциални служители както за Progress, така и за целия технологичен сектор. "С радост ще си партнираме с останалите инициативи и компании в нашата екосистема, за да можем заедно да подпомогнем ръста на IT индустрията посредством качествено технологично образование в България", коментира Яръмов.

Progress купи Telerik в края на 2014 г. за 262.5 млн. долара. Това е най-голямата софтуерна компания в България с приходи от 71.3 млн. лв. за 2015 г. В София се намира най-големият център на компанията в световен мащаб. След две години дружеството, което сега има 650 служители, ще има и нова сграда за над 1000 души, чийто строеж трябва скоро да започне до сегашната централа в "Младост". Очакванията са до 2020 г. служителите в София да са над 900.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Имена" Затваряне
Дор и Ариел подготвят заплаха за охранителите

Израелска компания създаде автономни дронове за защита

Българската реклама в чужбина

Българските рекламни агенции все повече се ориентират към обслужването на клиент на чужди пазари

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда

"Слънчо" поглежда отвъд хоризонта

С проект по "Конкурентоспособност" за 1.6 млн. лв. компанията ще започне да изнася детски храни в региона

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

За нишките и хората

Чихару Шиота се завръща в Япония с първа голяма ретроспектива

Вдъхновението Хидра

Малкият, но изключително красив гръцки остров е не просто ваканционна дестинация, но и център на модерното изкуство