В имагинерния свят всичко е наред
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

В имагинерния свят всичко е наред

В имагинерния свят всичко е наред

familybreakfinder.com събра на едно място всички слогани, които държавите използват

17592 прочитания

Оксфордския речник на английския език дефинира slogan като "кратка, ударна и запомняща се фраза, използвана в рекламата". Особено полезен е, когато си в силно конкурентен бизнес, с много съперници и трябва по някакъв начин да се отличиш, така че потребителите да те запомнят и да се чувстват уверени, когато те избират. Това обяснява донякъде защо напоследък всички държави си имат слогани. Ако има още 195 страни, всяка от които иска да привлече туристи, и не си, да речем, Франция или Италия, трябва да направиш нещо, с което да те запомнят. Гражданската война е запомняща се даденост, макар тогава хората, които привличаш, да не са точно туристи. Слоганът е далеч по-добра опция.

Миналата седмица сайтът familybreakfinder.com събра на едно място всички слогани, които държавите използват. Колекцията е доста приятен каталог. От нея можеш да разбереш, че основното, които всяка държава мисли за себе си, е, че е красива. Другото очевидно е, че в света на рекламата всичко е слънчево и спокойно. Дори Сирия, която трудно може да се нарече държава в последно време, твърди, че е "Винаги красива". На този фон мълчанието на Афганистан, който няма мото (и пътища, но това е друг въпрос) е доста по-откровено.

Някои държави, като Финландия, Исландия, Йордания и Ямайка, са решили да разчупят калъпа и да заложат на хумористични и закачливи послания. Трудно е да се сетиш за по-удачно определение на слънчевата островна държава, известна предимно с марихуаната от "Get All Right" - нещо като "направи си всичко наред" или "оправи се". Същото се отнася и до Колумбия - родината на Габриел Гарсия Маркес. Какво друго е държава, която мина през ада на наркокартелите, убийствата по улиците и гражданска война, за да излезе от другата им страна, ако не именно "магически реализъм".

Разбира се, рискът със слогана е, че понякога отправяш грешните послания. Като например Салвадор, който твърди гордо, че е "45-минутната държава". Идеята е, че толкова е разстоянието между всичко важно, което би поискал да видиш там, но повечето хора надали го схващат така.

На този фон българският слоган "Открий и сподели", избран преди близо 4 години, по-скоро попада в списъка на безличните послания - нито твърде забавен, нито твърде безсмислен. Нито нещо, което би ти се приискало да споделиш, ако трябва да сме честни.

Тук е моментът да отбележим обаче, че вероятно броят на туристите, които са избрали дадена дестинация заради слогана й, клони към нула. Така че "без стрес", както ни призовава Кабо Верде. Време е да измислим ново туристическо лого.

Оксфордския речник на английския език дефинира slogan като "кратка, ударна и запомняща се фраза, използвана в рекламата". Особено полезен е, когато си в силно конкурентен бизнес, с много съперници и трябва по някакъв начин да се отличиш, така че потребителите да те запомнят и да се чувстват уверени, когато те избират. Това обяснява донякъде защо напоследък всички държави си имат слогани. Ако има още 195 страни, всяка от които иска да привлече туристи, и не си, да речем, Франция или Италия, трябва да направиш нещо, с което да те запомнят. Гражданската война е запомняща се даденост, макар тогава хората, които привличаш, да не са точно туристи. Слоганът е далеч по-добра опция.

Миналата седмица сайтът familybreakfinder.com събра на едно място всички слогани, които държавите използват. Колекцията е доста приятен каталог. От нея можеш да разбереш, че основното, които всяка държава мисли за себе си, е, че е красива. Другото очевидно е, че в света на рекламата всичко е слънчево и спокойно. Дори Сирия, която трудно може да се нарече държава в последно време, твърди, че е "Винаги красива". На този фон мълчанието на Афганистан, който няма мото (и пътища, но това е друг въпрос) е доста по-откровено.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

5 коментара
  • 1
    emilm13 avatar :-P
    emilm13

    Имагинерен вероятно е ползвано като синоним на въображаем?! Поредното доказателство за това, че авторът владее английски, но за съжаление, българският му е, меко казано, слаб (за математиката му - нямам думи!).

  • 2
    pavelski avatar :-|
    pavelski

    И за слоган и за лого е най-добре да се организира безплатен конкурс, без заплащане на никого. След това да бъде обявен сайт, на който да се гласуват предложенията. Хората да могат да гласуват три месеца за предпочитано лого и слоган. Победителят ще получи безплатна реклама, че той е автора, а ние ще знаем, че никой не е плащал за кафява безформена цапаница.

  • 3
    gll37355838 avatar :-|
    Дундурук

    Тея familybreakfinder.com да не са гепили идеята и реализацията от подобна илюстрация, която се появи в 9gag преди месец?

    http://9gag.com/gag/aG0ORK7/map-reveals-every-country-s-tourism-slogan

    ПС: Опа, Дневник, такъв сайт familybreakfinder.com не съществува.

  • 4
    herbaltea avatar :-|
    herbaltea

    Капитал, объркан е домейна на сайта. Тук е статията:

    https://www.familybreakfinder.co.uk/holidays/map-every-countrys-tourism-slogan/

  • 5
    htg30391107 avatar :-P
    Atrium

    До коментар [#1] от "emilm13":

    Освен математическата дефиниция, има и други такива за "имагинерен".

    Иначе статията е много забавна, поздравления.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK