В имагинерния свят всичко е наред

familybreakfinder.com събра на едно място всички слогани, които държавите използват

Оксфордския речник на английския език дефинира slogan като "кратка, ударна и запомняща се фраза, използвана в рекламата". Особено полезен е, когато си в силно конкурентен бизнес, с много съперници и трябва по някакъв начин да се отличиш, така че потребителите да те запомнят и да се чувстват уверени, когато те избират. Това обяснява донякъде защо напоследък всички държави си имат слогани. Ако има още 195 страни, всяка от които иска да привлече туристи, и не си, да речем, Франция или Италия, трябва да направиш нещо, с което да те запомнят. Гражданската война е запомняща се даденост, макар тогава хората, които привличаш, да не са точно туристи. Слоганът е далеч по-добра опция.

Миналата седмица сайтът familybreakfinder.com събра на едно място всички слогани, които държавите използват. Колекцията е доста приятен каталог. От нея можеш да разбереш, че основното, които всяка държава мисли за себе си, е, че е красива. Другото очевидно е, че в света на рекламата всичко е слънчево и спокойно. Дори Сирия, която трудно може да се нарече държава в последно време, твърди, че е "Винаги красива". На този фон мълчанието на Афганистан, който няма мото (и пътища, но това е друг въпрос) е доста по-откровено.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове