Визуална история на неудачите с логото
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Визуална история на неудачите с логото

Визуална история на неудачите с логото

Може би е време да си признаем, че не сме властелините на добрия вкус

21211 прочитания

13 години. Поне от толкова текат държавни конкурси за лого, което да представя България по разни официални и не чак толкова официални поводи. И поне от толкова се точат люти словесни битки за или против поредната интерпретация на тема "всичко българско и родно", събрано в една картинка.

След десетки рози, шевици, слънца, плажни чадъри и милиони левове единственото, което със сигурност можем да кажем, е, че явно не ни се получава тази работа с естетиката.

Може би е време да си признаем, че не сме властелините на добрия вкус. И по-добре България да върви напред logoless. Кой ще забележи?

В началото бе:

Туристическо лого на България - 2004 г.

Поръчител: Министерството на икономиката - Комуникационна стратегия по присъединяването на България към ЕС

Автор: Емил Вълев и "Дизайн БГ"

Колко струваше: 240 хил. лв. (за разработка на лого, слоган и цялостна концепция за реклама на туристическия бранш).
После дойде:

Туристическо лого на България – 2013 г.

Поръчител: Министерството на икономиката по оперативната програма "Регионално развитие"

Автор: "Обединение за бранд България"

Колко струваше: 1.6 млн. лв. (за разработката на лого, слоган и цялостна концепция за визуализация на България).

Сега тече възмущение

Българско председателство на Съвета на Европейския съюз – 2017 г.

Поръчител: Националният център по подготовка и провеждането на на Българското председателство на Съвета на ЕС

Автор: Тодор Ангелиев

Колко струваше: 10 хил. лв. възнаграждение.

13 години. Поне от толкова текат държавни конкурси за лого, което да представя България по разни официални и не чак толкова официални поводи. И поне от толкова се точат люти словесни битки за или против поредната интерпретация на тема "всичко българско и родно", събрано в една картинка.

След десетки рози, шевици, слънца, плажни чадъри и милиони левове единственото, което със сигурност можем да кажем, е, че явно не ни се получава тази работа с естетиката.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

6 коментара
  • emilm13

    АДСКИ тъпа и некомпетентна статия! През 70-те и 80-те години, български художници (приложни графици) получиха международно признание от най-висок ранг (не споменавам имена, за да не пропусна някой). България беше водеща в приложната графика и даже японците (считани за водещи) идваха да се кланят тук! Нищо от това не е загубено, просто еснафският вкус на журитата и просташкият манталитет на осигуряващите парите, водят до тези парадокси!

    Какво да правиш: Който плаща, той поръчва музиката - а тя ЧАЛГА!

  • 2
    kpp avatar :-|
    Kiril Peychev

    Това от 2004 не ми се вижда толкова лошо, все пак е правено от художник.
    Цената, разбира се, е подсъдимо некомпетентна и воняща на добре познатата корупционна схема.
    В момента за $500 можеш да получиш страхотно лого от конкурс, в подходящ уебсайт.
    Останалите са доста неадекватни, а цените изобщо не са за коментиране
    Лошото е, че заради историята им и общественото внимание, малко уважаващи себе си дизайнери биха участвали.
    Затова на последния конкурс е имало само 170 кандидатури.

  • 3
    greenhrast avatar :-|
    greenhrast

    Харесва ми последното. ☺

  • 4
    scorpioh avatar :-|
    ScorpioH

    Толкова творчески напъни през годините а никой не успя да направи нещо по-добро от варианта от 2004. А трябва ли да го сменяме въобще? Явно просто "има едни за харчене" в "богатата" ни държава?

  • 5
    gesand avatar :-|
    gesand

    Явно толкова можем... Или както е писал първият коментатор, явно оценяващите толкова могат.

  • 6
    drilldo avatar :-|
    Георги Георгиев

    Първото лого не беше зле. По-скоро ми се струват много парите за лого + мото + стратегия.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK