Кои са най-скъпите китайски марки
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Кои са най-скъпите китайски марки

Ма Хуатенг

Кои са най-скъпите китайски марки

Интернет гигантът Tencent оглавява годишната класация BrandZ Top 100 Most Valuable Chinese Brands

4452 прочитания

Ма Хуатенг

© Reuters


Нарастването на стойността на най-големите китайски марки се е забавило значително през миналата година на фона на индустриалния спад в икономиката на азиатската страна, но брандовете, които обслужват растящата средна класа, продължават да се радват на бърза експанзия. Това показват резултатите от годишното проучване "BrandZ Топ 100 най-ценни китайски брандове", изготвено от британската рекламна група WPP, съобщава Fortune.

През изминалата година стойността на брандовете на местните банки, застрахователи, петролни и газови компании, попадащи в класацията, се е свила с 6%, докато марките на дружествата, работещи в областта на потребителските туристически услуги и образованието, отбелязват повишения с по 46%. Общо за класацията нарастването в стойността на водещите 100 най-ценни бранда е с 6% до 557.1 млрд. долара.

Подреждането показва и значимостта на правителствената подкрепа за марките в страната. Половината от челната десетка в класацията са на държавни компании, сред които China Mobile, ICBC Bank и China Contstruction Bank. Един от ключовите сектори, които получават пряка или непряка подкрепа от страна на властите, е технологичният. Ограниченията по отношение на интернет достъпа в страната например облагодетелстват местните играчи – последният пример в тази посока е блокирането на популярния сайт Pinterest преди дни. В този смисъл не е изненадващо, че именно технологични компании окупират върха на подреждането.

На първо място тази година се класира интернет гигантът Tencent, който разработва най-популярната социална мрежа в страната – WeChat. По оценки на WPP стойността на бранда на основаната от Ма Хуатенг (на снимката) компания е 106.2 млрд. долара, като за последните 12 месеца се е увеличила с 29%. На второ място с 58 млрд. долара (22% ръст) е гигантът в онлайн търговията Alibaba, а третата позиция е за местния държавен телеком China Mobile, чиято марка се оценява на 57.9 млрд. долара (1% ръст).

Топ 10

(в млрд. долари)

1. Tencent, технологии, 106

2. Alibaba Group, търговия на дребно, 58

3. China Mobile, телекомуникации, 57.9

4. ICBC, банки, 31.5

5. Baidu, технологии, 23.9

6. Huawei, технологии, 20.4

7. China Commercial Bank, банки, 18.4

8. Ping An, застраховане, 16.5

9. Moutai, алкохолни напитки, 16.2

10. Agricultural Bank of China, банки, 14.8

Нарастването на стойността на най-големите китайски марки се е забавило значително през миналата година на фона на индустриалния спад в икономиката на азиатската страна, но брандовете, които обслужват растящата средна класа, продължават да се радват на бърза експанзия. Това показват резултатите от годишното проучване "BrandZ Топ 100 най-ценни китайски брандове", изготвено от британската рекламна група WPP, съобщава Fortune.

През изминалата година стойността на брандовете на местните банки, застрахователи, петролни и газови компании, попадащи в класацията, се е свила с 6%, докато марките на дружествата, работещи в областта на потребителските туристически услуги и образованието, отбелязват повишения с по 46%. Общо за класацията нарастването в стойността на водещите 100 най-ценни бранда е с 6% до 557.1 млрд. долара.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.