Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
22 мар 2017, 19:18, 4095 прочитания

Кои са най-скъпите китайски марки

Интернет гигантът Tencent оглавява годишната класация BrandZ Top 100 Most Valuable Chinese Brands

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Нарастването на стойността на най-големите китайски марки се е забавило значително през миналата година на фона на индустриалния спад в икономиката на азиатската страна, но брандовете, които обслужват растящата средна класа, продължават да се радват на бърза експанзия. Това показват резултатите от годишното проучване "BrandZ Топ 100 най-ценни китайски брандове", изготвено от британската рекламна група WPP, съобщава Fortune.
През изминалата година стойността на брандовете на местните банки, застрахователи, петролни и газови компании, попадащи в класацията, се е свила с 6%, докато марките на дружествата, работещи в областта на потребителските туристически услуги и образованието, отбелязват повишения с по 46%. Общо за класацията нарастването в стойността на водещите 100 най-ценни бранда е с 6% до 557.1 млрд. долара.

Подреждането показва и значимостта на правителствената подкрепа за марките в страната. Половината от челната десетка в класацията са на държавни компании, сред които China Mobile, ICBC Bank и China Contstruction Bank. Един от ключовите сектори, които получават пряка или непряка подкрепа от страна на властите, е технологичният. Ограниченията по отношение на интернет достъпа в страната например облагодетелстват местните играчи – последният пример в тази посока е блокирането на популярния сайт Pinterest преди дни. В този смисъл не е изненадващо, че именно технологични компании окупират върха на подреждането.


На първо място тази година се класира интернет гигантът Tencent, който разработва най-популярната социална мрежа в страната – WeChat. По оценки на WPP стойността на бранда на основаната от Ма Хуатенг (на снимката) компания е 106.2 млрд. долара, като за последните 12 месеца се е увеличила с 29%. На второ място с 58 млрд. долара (22% ръст) е гигантът в онлайн търговията Alibaba, а третата позиция е за местния държавен телеком China Mobile, чиято марка се оценява на 57.9 млрд. долара (1% ръст).
Топ 10
(в млрд. долари)

1. Tencent, технологии, 106
2. Alibaba Group, търговия на дребно, 58
3. China Mobile, телекомуникации, 57.9
4. ICBC, банки, 31.5
5. Baidu, технологии, 23.9
6. Huawei, технологии, 20.4
7. China Commercial Bank, банки, 18.4
8. Ping An, застраховане, 16.5
9. Moutai, алкохолни напитки, 16.2
10. Agricultural Bank of China, банки, 14.8



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Борислава Налбантова е новият изпълнителен директор на "Девин" Борислава Налбантова е новият изпълнителен директор на "Девин"

Досегашният главен изпълнителен директор на дружеството Томас Кренбауер отива на мениджърска позиция в "Кока-Кола ХБК" в Швейцария

2 апр 2020, 2396 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Имена" Затваряне
Лекторите на Digitalk 2017: Брок Пиърс

Председател, The Bitcoin Foundation

Още от Капитал
Жилищният пазар е в ступор

Плановете за покупка на дом масово се отлагат. Банките леко затягат кредитирането. Строителството зависи от банките

Къде изчезна златото

Затварянето на ключови рафинерии и липсата на транспорт почти блокират пазара на физическия благороден метал

Глобалната рецесия изглежда неизбежна

Коронавирусът инфектира както търсенето, така и предлагането по света

Икономика след пандемията

Ясно е, че светът влиза в рецесия, но сега бизнесът трябва се готви за новата нормалност след нея

Новият живот на електронната книга

Извънредното положение срина традиционния модел на разпространение и книгоиздаването търси нови решения

20 въпроса: Енчо Керязов

През март "Колибри" издаде първата му биография – "Обичай смело"

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10