С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 26 апр 2017, 18:25, 10883 прочитания

Накъде полита Сергей Брин

Съоснователят на Google изгражда собствен дирижабъл

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Лари Пейдж има своите летящи коли. Сергей Брин ще си има дирижабъл, пише Bloomberg.

След като преди около година стана ясно, че единият от създателите и настоящ главен изпълнителен директор на Google е инвестирал над 100 млн. долара от личните си средства в разработки на летящи автомобили, сега се оказва, че другият също гледа към небето. Според четирима източници на Bloomberg Сергей Брин тайно изгражда огромен дирижабъл в един от хангарите на изследователския център на НАСА Ames. Засега не е ясно дали въздушният апарат, който изглежда като цепелин, е хоби или нещо, което милиардерът се надява да превърне в бизнес начинание. "Съжалявам, няма какво да кажа по тази тема в момента", посочва той в мейл до агенцията.


Запознатите с проекта източници казват, че Брин отдавна е запленен от дирижаблите. Интересът му към летателните апарати се ражда, когато технологичният предприемач посещава изследователския център, който се намира до централата на компанията майка на Google – Alphabet, в Маунтин Вю, Калифорния. През 30-те години на миналия век Ames е дом на USS Macon – огромен дирижабъл, построен от американските военновъздушни сили, който катастрофира през 1935 г. по време на буря край калифорнийския бряг. Преди около три години, докато гледа стари снимки на въздушния кораб, Брин решава да построи собствен такъв, пише Bloomberg.

През 2015 г. подразделението на Google Planetary Ventures започва да стопанисва големите хангари в Ames и ги превръща в лаборатории за компанията. В един от тях вече се изгражда дирижабълът на Брин, който не е проект на Alphabet. Според източниците на Bloomberg начело на начинанието е бившият програмен директор в Ames Алън Уестън, а инженерите, работещи по проекта, вече са конструирали металния скелет на въздушния кораб и той изпълва значителна част от огромния хангар.

USS Macon над Ню Йорк през 1933 г.

USS Macon над Ню Йорк през 1933 г.

[U.S. Naval Historical Center Photograph]

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Имена" Затваряне
Лекторите на Digitalk 2017: Брад Темпълтън

Singularity University

Обратно броене в БСП

Корнелия Нинова има по-малко от година, за да покаже, че линията й в партията е успешна

Зелената вълна в Германия

Партията на Зелените натрупа точки на европейските избори, а въпросът сега е дали може да задържи преднината си и на парламентарни избори

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

20 въпроса: Петя Кокудева

Скоро ще се появи първата й пътешественическа книга - "Поздрави от синята палатка"

Човекът и мракът

Palacio de Velazquez в Мадрид показва първата голяма ретроспектива на японския художник Тецуя Ишида извън родината му