Пазарска чанта или бутиков аксесоар
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Пазарска чанта или бутиков аксесоар

Чантата на Balenciaga

Пазарска чанта или бутиков аксесоар

IKEA лансира рекламна кампания в отговор на новата чанта на Balenciaga

16211 прочитания

Чантата на Balenciaga


Голяма, синя и с различни по дължина дръжки – това е най-новата дамска чанта, представена от френския моден бранд Balenciaga. Вероятно вдъхновена от шведския стил на пазаруване, описанието й досущ отговаря и на друг добре познат по-скоро практичен и не толкова моден аксесоар, а именно пазарската чанта на IKEA с името Frakta.

Потребителите бързо забелязаха приликата между двете чанти, както и още по-очевидната разлика в цените им – 2.1 хил. долара срещу 0.99 долара. Така само за един ден тази тема стана сред най-обсъжданите в социалните мрежи, или казано по друг начин - перфектен момент за реклама.

В отговор на необоримата прилика в моделите едва няколко часа по-късно шведската верига за мебели публикува забавна онлайн и печатна реклама, в която подробно обяснява на потребителите как да различат оригиналната Frakta от чантата на Balenciaga. IKEA заедно с творческата агенция Acne създават рекламната визия и заснемането на пазарската чанта по подобие на представянето на аксесоара на френския бранд.

"В деня след пускането в продажба на чантата на Balenciaga си казах, че творческата работа ще бъде готова в рамките на два часа. След това отидохме при един от модните ни фотографи, Андрес Килбърг, който засне чантата в студиото си със същото усещане и осветление като чанта на Balenciaga. Същия ден изпратихме и готовия проект към всички пазари", коментира пред AdFreak Йохан Холмгрен, творчески директор на Acne. Той допълни, че подходът на френския моден бранд е неочакван и брилянтен. "Хареса ми флиртът и си помислих защо да не му отговорим също флиртувайки. И го направихме."

Рекламата на IKEA допълнително развесели потребителите, а сред най-често задаваните въпроси е: Коя от двете чанти стои по-добре? Balenciaga или IKEA? Говорител на шведската компания за мебели каза в официално изявление, че са силно поласкани, че чантата на Balenciaga прилича на емблематичната устойчива синя торба на IKEA за 99 цента.

"Нищо не може да бие многото възможности на една страхотна голяма синя чанта", допълва той. Все още от Balenciaga не са коментирали рекламата. Потребителите от своя страна пък остава да решат каква цена са готови да платят за една голяма синя чанта.

Как да разпознаете оригинална IKEA Frakta чанта

1. Разклатете я. Ако шумоли, това е тя.

2. Мултифункционална. Може да пренася хокей екипировка, тухли, дори и вода.

3. Хвърлете я в мръсотия. Истинската Frakta може лесно да се изплакне с градински маркуч, когато е мръсна.

4. Сгънете я. Можете ли да я сгънете до размерите на малко портмоне? Ако отговорът е да, честито.

5. Погледнете в нея. Оригиналът има автентична IKEA маркировка.

6. Цена. Само 0.99 долара.

Голяма, синя и с различни по дължина дръжки – това е най-новата дамска чанта, представена от френския моден бранд Balenciaga. Вероятно вдъхновена от шведския стил на пазаруване, описанието й досущ отговаря и на друг добре познат по-скоро практичен и не толкова моден аксесоар, а именно пазарската чанта на IKEA с името Frakta.

Потребителите бързо забелязаха приликата между двете чанти, както и още по-очевидната разлика в цените им – 2.1 хил. долара срещу 0.99 долара. Така само за един ден тази тема стана сред най-обсъжданите в социалните мрежи, или казано по друг начин - перфектен момент за реклама.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.