Google остава най-скъпата марка в света
36 Нови
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Google остава най-скъпата марка в света

Стойността на бранда на управлявания от Сундар Пичай интернет гигант Google се е увеличила със 7% за последната година

Google остава най-скъпата марка в света

Стойността на бранда на интернет гиганта надхвърля 245 млрд. долара според авторите на класацията BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands

4689 прочитания

Стойността на бранда на управлявания от Сундар Пичай интернет гигант Google се е увеличила със 7% за последната година

© Reuters


Американските технологични гиганти Google, Apple, Microsoft, Amazon и Facebook са петте най-ценни марки в световен мащаб според годишната класация BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands. Тя се изготвя за 12-а година от британската рекламна група WPP и британската маркетингова компания Kantar Millward Brown.

За поредна година на върха на подреждането остава управляваната от Сундар Пичай Google, чиято марка анализаторите оценяват на над 245 млрд. долара. Гигантът в онлайн пазаруването Amazon постига най-големия номинален растеж в стойността на бранда си – с 40.3 млрд. долара до 139.3 млрд. долара, като по този начин се изкачва с три позиции до четвъртото място, отбелязва CNBC. В процентно изражение най-голям ръст бележи стойността на марката на Adidas, която се повишава с 58% за година до 8.3 млрд. долара.

Общата стойност на марките в топ 100 нараства с 8% за последната година и достига 3.64 трлн. долара. Девет от брандовете в класацията се оценяват на по над 100 млрд. долара, отбелязват авторите на подреждането.

Любопитна подробност е, че стойността на марките в топ 10 за 2017 г. е почти равна на тази на брандовете в цялата челна стотица през 2006 г., когато е първото издание на класацията – съответно 1.42 трлн. долара и 1.44 трлн. долара.

В челната десетка за тази година влизат още четири американски компании – телекомът AT&T, специализираната в платежни услуги Visa, технологичният гигант IBM и веригата заведения за бързо хранене McDonald's. Единственият представител на бизнеса извън САЩ в топ 10 е китайският интернет гигант Tencent, който заема осмата позиция.

"Класацията BrandZ Global Top 100 е доминирана от интернет гиганти – брандове, които работят на глобалната сцена още от първия ден на дейността си и които са изградени върху мощни, иновативни технологични платформи. Това им позволява да надхвърлят регионалните и секторните граници и да увеличават стойността си с безпрецедентни темпове", коментира Питър Уолш, който е директор в Kantar Millward Brown.

Сред ключовите силни черти на водещите технологични марки са тяхната гъвкавост и иновативният им характер. "Звездните технологични брандове в BrandZ Global Top 100 са способни на мащабни иновации, като използват платформите си, за да създават свързани екосистеми, които отговарят на различни потребности и улесняват живота ни", посочва ръководителят "Продажби и маркетинг" в Kantar Millward Brown за Великобритания Джейн Блумфийлд. "Освен това те са много гъвкави и играят уверено в нови територии и категории, за да разширят клиентските си бази", допълва тя.

Топ 10 за 2017 г. (в млрд. долара)
ПозицияМаркаСтойност през 2017 г.Изменение спрямо 2016 г.
Източник: WPP, Kantar Millward Brown
1Google245.67%
2Apple234.73%
3Microsoft143.218%
4Amazon139.341%
5Facebook129.827%
6AT&T115.17%
7Visa111.010%
8Tencent108.327%
9IBM102.118%
10McDonald's97.710%


0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK