С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
6 юни 2017, 17:00, 4538 прочитания

Google остава най-скъпата марка в света

Стойността на бранда на интернет гиганта надхвърля 245 млрд. долара според авторите на класацията BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Американските технологични гиганти Google, Apple, Microsoft, Amazon и Facebook са петте най-ценни марки в световен мащаб според годишната класация BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands. Тя се изготвя за 12-а година от британската рекламна група WPP и британската маркетингова компания Kantar Millward Brown.

За поредна година на върха на подреждането остава управляваната от Сундар Пичай Google, чиято марка анализаторите оценяват на над 245 млрд. долара. Гигантът в онлайн пазаруването Amazon постига най-големия номинален растеж в стойността на бранда си – с 40.3 млрд. долара до 139.3 млрд. долара, като по този начин се изкачва с три позиции до четвъртото място, отбелязва CNBC. В процентно изражение най-голям ръст бележи стойността на марката на Adidas, която се повишава с 58% за година до 8.3 млрд. долара.


Общата стойност на марките в топ 100 нараства с 8% за последната година и достига 3.64 трлн. долара. Девет от брандовете в класацията се оценяват на по над 100 млрд. долара, отбелязват авторите на подреждането.

Любопитна подробност е, че стойността на марките в топ 10 за 2017 г. е почти равна на тази на брандовете в цялата челна стотица през 2006 г., когато е първото издание на класацията – съответно 1.42 трлн. долара и 1.44 трлн. долара.

В челната десетка за тази година влизат още четири американски компании – телекомът AT&T, специализираната в платежни услуги Visa, технологичният гигант IBM и веригата заведения за бързо хранене McDonald's. Единственият представител на бизнеса извън САЩ в топ 10 е китайският интернет гигант Tencent, който заема осмата позиция.



"Класацията BrandZ Global Top 100 е доминирана от интернет гиганти – брандове, които работят на глобалната сцена още от първия ден на дейността си и които са изградени върху мощни, иновативни технологични платформи. Това им позволява да надхвърлят регионалните и секторните граници и да увеличават стойността си с безпрецедентни темпове", коментира Питър Уолш, който е директор в Kantar Millward Brown.

Сред ключовите силни черти на водещите технологични марки са тяхната гъвкавост и иновативният им характер. "Звездните технологични брандове в BrandZ Global Top 100 са способни на мащабни иновации, като използват платформите си, за да създават свързани екосистеми, които отговарят на различни потребности и улесняват живота ни", посочва ръководителят "Продажби и маркетинг" в Kantar Millward Brown за Великобритания Джейн Блумфийлд. "Освен това те са много гъвкави и играят уверено в нови територии и категории, за да разширят клиентските си бази", допълва тя.
Топ 10 за 2017 г. (в млрд. долара)
ПозицияМаркаСтойност през 2017 г.Изменение спрямо 2016 г.
Източник: WPP, Kantar Millward Brown
1Google245.67%
2Apple234.73%
3Microsoft143.218%
4Amazon139.341%
5Facebook129.827%
6AT&T115.17%
7Visa111.010%
8Tencent108.327%
9IBM102.118%
10McDonald's97.710%

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Виц на седмицата 2 Виц на седмицата

18 юли 2019, 15463 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Имена" Затваряне
Лекторите на Годишната аутсорсинг конференция: Едуард Мати

Управляващ партньор, CCM Consultancy

Държавата с най-отворените данни в света

Как България неволно настигна скандинавските страни по публичност на доходите

Напрежението около Кипър: Газ, санкции и геополитика

Конфронтацията между Анкара и Никозия е лоша новина за възможността за алтернативни доставки за Европа, включително за България

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

20 въпроса: Ясен Згуровски

"Вярвам, че не случайно съм артист и съм тук с мисия да правя хората щастливи"

Чичо Томасовата България

Американският писател Томас Макгонигъл за спомените от НРБ и романа си за Никола Петков