Американците харчат дневно 1.2 млрд. долара за различни покупки в интернет. Технологията зад тези финансови операции е бавна и стара и се нуждае от споразумения с редица банки и търговски посредници. Решението e Stripe, компанията основана през 2010 г. от братята Патрик и Джон Колисън, която разработва софтуер, който компаниите могат да включат в своите сайтове или приложения, за да получат моментален достъп до банковите системи и да започнат да получават плащания.
Тя поема да извърши финансовите операции на онлайн търговията срещу малък комисион и бързо се превръща в хит сред големи компании от Силициевата долина като Lyft, Facebook и DoorDash, които започват да се възползват от услугите й. В основата на този стартъп, оценяван на 9.2 млрд. долара, стоят 28-годишният Патрик Колисън и 26-годишния му брат Джон.
Историята на братята Колисън започва в Дроминир, малко градче в Централна Ирландия, където семейството се премества, след като се раждат. Те от малки показват големия си капацитет. Патрик завършва училище на 16 и през 2006 г. е приет в Масачузетския технологичен институт (MIT), a Джон постъпва в Харвард. През 2008 г. братята продават за 5 млн. долара първото си бизнес начинание, компанията Auctomatic, разработваща софтуер за EBay.
Идеята за Stripe се ражда към края на 2009 г., когато братята напускат колежа, за да започнат изграждането на собствен бизнес. През 2011 г., след 2 години, прекарани в тестове на финансовия си софтуер и създаването на връзки с банки, компании за кредитни карти и регулатори, фирмата на Колисън прави своя дебют. Благодарение на Stripe единственото, което една компания трябва да направи, е да добави 7 реда програмен код в сайта си, за да започне да оперира с плащания.
Въпреки това, мнозина остават скептични, че компанията ще пожъне успех. Големи финансови гиганти като Paypal обаче скоро осъзнават, че технологията им е остаряла и Stripe се превръща в двигател на финансовите операции на над 100 хил. бизнеса, далеч пред конкурентите си. Анализаторите очакват компанията на Колисън да отговаря за финансови операции за над 50 млрд. долара годишно или приходи от около 1.5 млрд. Патрик заявява че маржовете на печалба на Stripe са по-големи, от колкото очакват специалистите, без обаче да уточнява какви точно са те.
Развитието на компанията все още продължава, след като наскоро логото на Amazon се появи на страницата с партньорите на Stripe. Въпреки че засега компанията на Колисън вероятно поема едва една малка част от транзакциите на Amazon, партньорството с лидера в онлайн търговията може да създаде големи възможности за бизнеса на братята.
Американците харчат дневно 1.2 млрд. долара за различни покупки в интернет. Технологията зад тези финансови операции е бавна и стара и се нуждае от споразумения с редица банки и търговски посредници. Решението e Stripe, компанията основана през 2010 г. от братята Патрик и Джон Колисън, която разработва софтуер, който компаниите могат да включат в своите сайтове или приложения, за да получат моментален достъп до банковите системи и да започнат да получават плащания.
Тя поема да извърши финансовите операции на онлайн търговията срещу малък комисион и бързо се превръща в хит сред големи компании от Силициевата долина като Lyft, Facebook и DoorDash, които започват да се възползват от услугите й. В основата на този стартъп, оценяван на 9.2 млрд. долара, стоят 28-годишният Патрик Колисън и 26-годишния му брат Джон.
2 коментара
Маниаци:))) Българските безмислени стратъпчета, основани обикновено на кражбата на чужди идеи или тъпоъгълни иновации да почерпят позитивен опит. Бих искал с този пример да поздравя "София тех парк", този "иновативен" пристан на нищото!
подвеждаща статия.. 7 реда е кода, който трябва да се сложи от клиентите им, сигурен съм, че зад приложението има поне 70 000 реда код!