Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах
Регистрация
3 7 сеп 2017, 11:41, 6831 прочитания

"Хемус" за Севлиево

Вярно или не

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Четири проекта, които биха спасили Северна България

...и колко близо е до реализация всеки от тях

1 сеп 2017

420 километра мечти от София до Варна

Строителството на магистрала "Хемус" е започнало преди 44 години, а прогресът му е бавен

21 юли 2017
"Догодина вече ще подминем и Севлиево, защото проектите са готови, една част започва да се строи, това ни е приоритет. Има ли път, идват инвеститори, улеснява се транспортирането на готовата продукция." Думите на премиера Бойко Борисов при откриването на завод до Червен бряг на 4 септември отекнаха по медии и има защо: това си е истинска новина.

Ако тръгнем от София в посока Варна, по непостроената част, ситуацията е следната. Една част от "Хемус" наистина започва да се строи, но най-рано в началото на 2018 г., и то ако метеороличните условия го позволят. Това са малко над 9 км между пътните възли Ябланица и Боаза, за които отговаря "Хидрострой".

Следват едни 50 км от Боаза до разклона на Ловеч, които в момента се проектират. След това трябва да се обяви търг за строителството им. Самото Севлиево се намира не особено близо до трасето на "Хемус". Градът се намира на юг от следващия участък на магистралата, който ще започне да се проектира в края на тази година според регионалния министър Николай Нанков, а и е възможно да възникне нужда от нова оценка за въздействието на околната среда. Чак след това ще се обявяват търговете за строителството на тези части от "Хемус".

За да се добие представа как ще протече този етап, може да се разгледа опитът на пътната агенция с големи търгове. Той показва, че този процес отнема около година заради работата на комисиите по оценка на офертите и обжалвания в КЗК - това се случи във вече възложените поръчки за "Хемус" за отсечките Ябланица - Боаза и Търговище - Шумен.

Важно е да се знае какво има предвид Борисов. Ако става въпрос за проектиране - трудно, но може би е възможно през 2018 г. да има проект за участъка, който се намира най-близо до Севлиево. Шансовете асфалтът от магистралата да "подмине" града през 2018 г. обаче попадат в жанра научна фантастика просто защото проектирането, изготвянето на тръжна документация и протичането на поръчките отнема поне година. Тоест самото строителство, колкото и космическа скорост да развие, ще започне след доста време. Другият фактор за бавния прогрес по "Хемус" е липсата на пари. Строителството на магистралата става с държавни пари или, както неведнъж властта уточнява - с приходите от тол такси. Тези приходи обаче няма да прииждат преди 2019 г. Дотогава надеждата на Севлиево може да се захранва именно с празни обещания.



В четвъртък, след редакционното приключване на броя, транспортният министър Ивайло Московски опроверга думите на премиера в ефира на Нова телевизия. Според него думите на Борисов не са разбрани правилно, като Московски уточни, че министър-председателят най-вероятно е искал да каже, че до тогава трябва да приключат тръжните процедури.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

30 януари 2018г.
София Хотел Балкан

capital.bg/ governmentevent

Дванадесета годишна среща на бизнеса с правителството



Акценти в програмата:
Загубата на човешки капитал през последните години - колко голям е проблемът, какви са ефектите за икономиката и какви държавни политики могат да го решат
Какво може да направи правителството за задържане и развитие на човешкия капитал
Докога ще расте европейската икономика и кои политики могат да повлияят на българския пазар на труда
Ще постигне ли България устойчив ръст, докато губи човешки капитал
Как българската икономика да стане атрактивна за работещите в чужбина


Прочетете и това

bTV вече има нов директор продажби bTV вече има нов директор продажби

Позицията се поема от Десислава Проева

18 яну 2018, 537 прочитания

Петер Страчар поема управлението на GE в Европа Петер Страчар поема управлението на GE в Европа

Чешкият мениджър заменя Марк Хътчинсън като главен изпълнителен директор и президент за региона от 1 януари

17 яну 2018, 862 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Имена" Затваряне
Строител на капитализма: Ким Чен Ун

"Телиш": между дълга и вината

Централна кооперативна банка е изкупила всички обезпечени вземания към финансираната от КТБ изба и се превръща в основен кандидат да я придобие

Голямото прочистване на ОББ

Банката избра EOS Matrix за купувач на рекордния портфейл за 460 млн. лв. необслужвани потребителски заеми

Миролио продаде дела си в "Булгартабак" за 26.6 млн. лв.

През фондовата борса бяха прехвърлени 7.22% от капитала, които отговарят точно на дела на италианския бизнесмен

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Музика за очите

Мадрид представя Дебора Файнголд, пред чийто обектив са заставали някои от най-големите имена в поп културата през последните няколко десетилетия

Селекция: Smoothie Operator

Ударна доза витамини, минерали, фитонютриенти и ензими, нужните ни вещества за цял ден, могат да се поберат в една чаша

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 2

Капитал

Брой 2 // 13.01.2018 Прочетете
Капитал PRO, Сривът на криптовалутите - пукане на балон или нова нормалност

Емисия

DAILY @7AM // 18.01.2018 Прочетете