Да променяш света и да печелиш от това

Американската банка J.P. Morgan Chase оглавява третото издание на класацията на сп. Fortune за компаниите, които растат, като решават някои от най-сложните глобални проблеми

Главният изпълнителен директор на J.P. Morgan Chase Джейми Даймън
Главният изпълнителен директор на J.P. Morgan Chase Джейми Даймън    ©  Reuters
Главният изпълнителен директор на J.P. Morgan Chase Джейми Даймън
Главният изпълнителен директор на J.P. Morgan Chase Джейми Даймън    ©  Reuters

За трета поредна година списание Fortune изготвя класация на компаниите, чиято корпоративна стратегия за развитие е свързана с адресирането на някои от най-сложните обществени проблеми. Тази година в списъка попадат рекордно висок брой дружества – 56. Това са бизнеси, които бележат осезаем напредък, докато работят за решаването на важни социални въпроси – при това не като част от благотворителни инициативи или под шапката на дейности, свързани с "корпоративна социална отговорност", а като ключова част от операциите си. Начело на подреждането тази година е американската банкова група J.P. Morgan Chase.

"Започнахме съставянето на този списък преди две години в партньорство с инициативата Shared Value, тъй като видяхме устойчиво нарастване в броя на големите компании, които правят стъпки в тази посока – в това число компании с най-разнообразна дейност като Unilever, Marriott и Salesforce", разказва главният редактор на Fortune Алан Мъри. "Капитализмът, разбира се, винаги е бил свързан с известни ползи за обществото – един милиард души по света могат да му благодарят за това, че ги е измъкнал от бедността през последния четвърт век. Но компаниите в списъка ни правят нещо различно – те полагат съзнателни усилия да впрегнат мотивацията за печалба в адресирането на някои от най-сложните проблеми, пред които е изправен светът", обяснява Мъри.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал