Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
7 ное 2017, 16:36, 2986 прочитания

Технологичният бизнес на рапъра will.i.am набра 117 млн. долара от инвеститори

Компанията I.am+ на музиканта разработва гласов асистент за корпоративни клиенти като Deutsche Telekom

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Технологичният стартъп I.am+, основан от американския рапър и предприемач will.i.am, набра 117 млн. долара от инвеститори в рисков капитал. В понеделник компанията обяви навлизането си на корпоративния пазар на компютърни услуги с гласов асистент за обслужване на клиенти, съобщава Reuters.

Първоначалният фокус на дружеството при създаването му през 2012 г. беше върху потребителските електронни устройства като слушалки, припомня агенцията. Новият продукт с изкуствен интелект, представен сега, е подобен на гласовите асистенти Siri на Apple и Alexa на Amazon, а разработването му бележи значителен обрат за компанията, в която понастоящем работят около 300 души.


При последния си рунд на набиране на финансиране, I.am+ е получила 89 млн. долара от група инвеститори, сред които специализираното в рискови вложения подразделение на компания за облачни услуги Salesforce – Salesforce Ventures. Транзакцията е била приключена през март, но досега не е била оповестявана, съобщава Reuters.

По думите на will.i.am, който стана известен като един от основателите на хип-хоп групата Black Eyed Peas, корпоративният пазар предлага на компанията му възможност бързо да позиционира и да развие гласовия си асистент, наречен Omega.

"Исках да създам нещо, което ни позволява да правим много неща", коментира по-популярният с артистичния си псевдоним Уилям Джеймс Адамс пред Reuters. "Има толкова много неща, които могат да се направят с гласова платформа", допълва той.



Въпреки че редица знаменитости от света на шоубизнеса и спорта, сред които например актьорите Джесика Алба и Аштън Кътчър, навлизат в технологичния сектор чрез инвестиции и чрез основаване на собствени стартиращи бизнеси, в повечето случаи фокусът им е върху потребителските технологии, отбелязва агенцията.

Първият корпоративен клиент на I.am+ е Deutsche Telekom. От юли германският телекомуникационен гигант използва Omega, за да захранва чатбота си за обслужване на клиенти, като възнамерява скоро да добави към него и гласова телефонна система, съобщават от стартиращото дружество.

Самият will.i.am пък обяснява, че обслужването на клиенти е само началото на Omega. Планът на предприемача включва използването на технологията за създаването на още няколко гласови продукти с изкуствен интелект за корпоративни клиенти.

"Едно от нещата е обработката на стотици хиляди клиентски запитвания за тарифните им планове по едно и също време", посочва като пример той.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Първият мъченик на карантината 3 Първият мъченик на карантината

Обвиненията срещу Владимир Каролев

27 мар 2020, 3414 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Имена" Затваряне
Милионерите по света биха поверили състоянието си на големите технологични компании

Ако Google, Apple, Facebook или Amazon предлагаха услуги по управление на богатството, над половината от хората с активи за поне 1 млн. долара биха ги ползвали

Още от Капитал
Банките: Истинският стрес тест

За банките предстоят трудни месеци, но секторът влиза в кризата с добри буфери от капитал и ликвидност

Шокът понякога ражда успех

Има примери, че настоящата криза подобрява бизнес моделите на много компании

Ваксина срещу комуникационна криза

6 съвета как компаниите да адаптират комуникационните си стратегии към новата реалност

Съвети при борсова зараза

"Капитал" разговаря с мениджърите на няколко от най-големите управляващи дружества в България

Моне за всеки ден

Изложба преживяване в ново пространство за дигитални арт събития в Барселона ни потапя във вселената на Клод Моне

20 въпроса: Надежда Цекулова

Журналистката е в основата на сайт, който събира научни статии и ресурси на български за коронавируса

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10