Марко Гобети и преструктурирането на Burberry

Новият главен изпълнителен директор на британската модна къща ще опита да затвърди позициите й като луксозен бранд

Марко Гобети
Марко Гобети    ©  LVMH
Марко Гобети
Марко Гобети    ©  LVMH

За повечето купувачи тениска с яка за 190 долара може би изглежда твърде скъпа, но според новия главен изпълнителен директор на британския производител на луксозни стоки Burberry Марко Гобети тази цена е твърде близка до т.нар. средно ниво на модния пазар. Ето защо стратегията му за съживяване на 161-годишната компания, която през последните месеци се бори с падащи продажби, предвижда дистанцирането й от брандове като Polo Ralph Lauren и недвусмисленото й позициониране в територията, на която работят марки като Louis Vuitton и Gucci. При които по думите му подобна тениска струва с 50% повече, пише Reuters.

Гобети, който доскоро управляваше френската модна къща Céline, част от френската луксозна група LVMH, твърди, че модният пазар е в процес на ярко разграничаване на две части – масовата мода, дала живот на испанската Inditex (собственикът на Zara) и на шведската H&M, от една страна, и луксозните брандове, от друга.


Благодарим Ви, че четете Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Вече съм абонат Абонирайте се

Още от Капитал