С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
1 16 яну 2018, 17:50, 4452 прочитания

Серджо Маркионе ще се оттегли от управлението на Fiat Chrysler през 2019 г.

Италианският мениджър обяви, че автомобилната група няма намерение да отделя бизнеси или да продава марки

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Дългогодишният главен изпълнителен директор на Fiat Chrysler Automobiles (FCA) Серджо Маркионе потвърди в понеделник, че през следващата година ще се оттегли от поста, предава Fortune. Италианецът, който ръководи автомобилния концерн от 2009 г., е един от най-опитните мениджъри в сектора. Съобщението му беше направено по време на откриването на Северноамериканския международен автосалон в Детройт.

През юни италианско-американската компания ще представи бизнес план, който ще обхваща периода до 2022 г., след което ще съобщи и името на бъдещия наследник на Маркионе. Освен новината за предстоящото си оттегляне мениджърът обяви още, че ръководството на Fiat Chrysler Automobiles няма намерение да разделя бизнесите на компанията или да продава отделни марки на китайски или други инвеститори, които проявяват интерес.


По думите му групата разчита на бранда Jeep да помогне за удвояването на нетните й печалби в бъдеще, отбелязва Reuters. В портфолиото на FCA влизат още луксозните автомобили Maserati, спортните Alfa Romeo и компактните Fiat. Заради популярността на марката Jeep, от която компанията си поставя за цел да продаде 2 млн. автомобила тази година, се появиха слухове, че тя може да бъде обособена в отделно дружество – както стана с производителя на земеделска техника CNH Industrial и с легендарните спортни автомобили Ferrari – или пък да бъде продадена, припомня Reuters.

Спекулациите сочат китайската Guangzhou Automobile Group (GAG) като потенциален кандидат за придобиване на част от бизнеса на FCA. Маркионе обаче посочи в понеделник, че макар и GAG да е партнирала на италианско-американската компания за продажбите на Jeep в Китай, а самата FCA от своя страна да преговаря с азиатския производител относно оказването на помощ за навлизането му на пазара в САЩ, "никое от тези неща не е предназначено да повлияе върху независимостта на FCA".


  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Имена" Затваряне
Петер Страчар поема управлението на GE в Европа

Чешкият мениджър заменя Марк Хътчинсън като главен изпълнителен директор и президент за региона от 1 януари

Сметищата на гнева в Русия

Боклукът се превръща в политически проблем, който канализира недоволството и обединява различни групи около една кауза

Лаборатория на края на света

Българската база на Антарктида ще има нова сграда

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Ново място: Bug Coffee

Най-новото попълнение на улица "Асен Златаров" 19 идва на мястото на затворилото врати Percolate

Кино: "Имало едно време в... Холивуд"

Тарантино с филмово густо за носталгията и нихилизма