С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
15 апр 2018, 10:38, 3253 прочитания

Новият изпълнителен директор на Volkswagen трябва да трансформира компанията

На мястото на досегашния директор Матиaс Мюлер застава Херберт Дийс, като очакванията към него са високи

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Германският автомобилен гигант Volkswagen избра за изпълнителен директор на компанията Херберт Дийс, който ще застане на мястото на Матиас Мюлер. Смяната е част от стратегията на Volkswagen да подобри финансовите си резултати след скандала с отделянето на завишени нива на вредни емисии във въздуха от 2015 г. От управителния съвет на групата, която произвежда автобуси, коли, камиони и мотоциклети под популярните марки Audi, Ducati, Bentley, Porsche, Audi, Scania и Skoda, очакват Дийс да се изправи пред редица предизвикателства, да допринесе за промяната на бизнес модела на компанията, което да я превърне в най-големия производител на електрически коли и хибриди.

Автомобилният производител ще се раздели на 6 основни бизнеса, като двете дивизии за производство на камиони и автобуси ще се готвят за потенциално листване на фондовия пазар, пише Bloomberg.


В първото си изявление като изпълнителен директор на Volkswagen в петък по време на официална пресконференция в централата на компанията във Волфсбург Херберт Дийс коментира, че ще се стреми да взима по-бързо решения и да преструктурира групата. Той обясни, че обмислят кои бизнеси да запазят, като подчерта, че всички опции са възможни.

Новоизбраният изпълнителен директор на Volkswagen коментира, че сега най-важната задача пред него е да се сработи с мениджмънта и служителите в групата, за да създадат печеливш световен лидер в бранша.

Рокадата показва на инвеститорите, че германският централизиран индустриален гигант може да се реформира. Високите разходи забавяха ръста на печалбата на Volkswagen още преди скандала с емисиите от 2015 г. Първото голямо предизвикателство пред Дийс е да реорганизира 12-те бранда на компанията, като бъдат създадени 6 автомобилни дивизии и звено за Китай, който е най-големият автомобилен пазар.



До 2015 г. Дийс е мениджър в BMW, като през същата година става директор на едноименния бранд на Volkswagen. Анализаторите смятат, че решението на борда на директорите за смяна на върха е правилно, тъй като под ръководството на Дийс VW удвоява печалбата си.

"Дийс е човек на действието, той е най-добрият вариант за Volkswagen", коментира Франк Швопе, анализатор в Nord LB. Според Швопе при управлението на Дийс германската група ще изпълни успешно стратегията си за трансформация.

От компанията потвърдиха и за други рокади. Изпълнителният директор на Porsche - Оливър Блум, ще се присъедини към борда на директорите във Volkswagen.

  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

SpaceX привлече бившия началник на астронавтите в NASA 1 SpaceX привлече бившия началник на астронавтите в NASA

Компанията на Илън Мъск се готви за първия частен пилотиран полет в Космоса на 7 май

12 фев 2020, 2160 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Имена" Затваряне
Монти Мънфорд: Нуждаем се от цялостна промяна на интернет

Известният технологичен журналист и участник в конференцията DigitalK 2018 пред "Капитал"

Още от Капитал
Драмата с ТЕЦ "Марица-изток 2" - дълга, скъпа и опасна

Каквито и действия да се предприемат, те ще бъдат закъснели, ще струват скъпо и може да доведат до нови проблеми в сектора

За дизайнерите с любов

Българският стартъп Artery Team представя местни и международни дизайнерски марки в Etsy

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Зараза за 300 млрд. долара

Китай и страните от региона ще пострадат най-много от вируса, но ако разпространението продължи по-дълго, западните икономики също ще понесат сериозни щети

Книга: Макс Блехер - "Случки в близката нереалност"

Десетилетия след написването им, сюрреалистичните истории на румънския писател намират нова публика

От Маракеш до Париж и обратно

Писателят и художник Махи Бинбин за живота между две култури и социалната си дейност в Мароко

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10