С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 25 апр 2018, 7:00, 8624 прочитания

Момчил Кюркчиев, Leanplum: Броят на разработчиците ни в София ще надмине този в Сан Франциско

Съоснователят и изпълнителен директор на мултимилионната платформа за мобилен маркетинг и лектор на DigitalK 2018

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
DigitalK е сред водещите дигитални конференции в Централна и Източна Европа. На 31 май и 1 юни представители на компании като AirBnb, L’Oreal, Fitbit, AKQA, IndieGoGo, Pinterest, Amazon Alexa ще покажат последните технологични иновации в различни сектори и новите бизнес модели, които те създават. Ценният опит на лекторите ще помогне на хората, които взимат решенията в бизнеса, да структурират компаниите си в синхрон с дигиталната трансформация, да говорят по-ефективно с клиентите си, да продават по-добре и да генерират растеж на бизнеса си. Билети и повече информация за участниците може да откриете в сайта на събитието, както и на страницата във Facebook.

Момчил Кюркчиев е изпълнителен директор и съосновател на Leanplum - бързо развиваща се мобилна маркетингова компания със седалище в Сан Франциско и основен хъб за разработчици в София. Израснал в Русе, Момчил заминава да учи в СAЩ, където се присъединява към Google като водещ инженер. Основава Leanplum през 2012 г. заедно с Андрю Фърст, а до момента
компанията е получила финансиране в размер на 98 мил. долара. Момчил е един от лекторите на дигиталната конференция DigitalK 2018, на която ще сподели опита си в областта на предприемачеството и мобилния маркетинг. Ето какво каза той пред "Капитал" месец преди събитието:

Кой е проектът от последната година, с който се гордеете най-много?
- В Leanplum постоянно стимулираме щастието на служителите, като изграждаме по-дълбоки взаимоотношения на работното място. Затова и бих oтличил един проект, свързан с екипа ни, над другите ни постижения през 2017 г. като например трикратния ни растеж или новопривлечените финансиране и клиенти например. Реорганизирахме инженерите си спрямо най-добрите примери от компании като Spotify и Amazon и внедрихме автономни екипи. Това са стартъпи в стартъпа, по модела на лидерството в една нишка (Single Threaded Leadership). Те включват разработчици, продуктови мениджъри, но и дизайнери. Моделът позволява на екипите ни в България да са самостоятелни и да движат сами цели части от продукта ни.


Коя е дигиталната тенденция на 2018-2019 г.?
- За мен това е желанието на обществото да контролира достъпа до своите лични данни. GDPR, новият регламент за защита на данни, е ясният пример за този тренд. Ние сме отделили голяма част от екипа си от разработчици, за да помагаме на клиентите си в това отношение.

С какво компанията ви ще е по-различна през 2019 г. спрямо 2017 г.?
- Основната разлика е, че ще сме по-близо до осъществяването на нашата визия за бъдещето на дигиталния маркетинг. Ние вярваме, че дигиталният маркетинг не трябва да се асоциира със спам, а да предоставя възможност на компаниите да изграждат по-стойностни взаимоотношения с клиентите си. За да постигнем тези цели ще заложим и на увеличаване на екипа. В началото на 2017 г. бяхме 100 души, а целта ни за началото 2019 г. е да сме 300. България има важна роля за този растеж. В момента наблягаме на София като развоен център и скоро броят на разработчиците тук ще се изравни, а може би дори и ще изпревари този в Сан Франциско.

Как ще изглежда интернет след 10 години?
- Мощта на компютрите се засилва, а обработката на данни става все по-достъпна и евтина. Това е пряк път за развитие на машинно самообучение и изкуствен интелект. Преди няколко години футуристът Рей Курцвайл беше казал, че през 2029 г. машините ще могат да разсъждават като човешкия мозък. Възможно е след 10 години интернет да е навсякъде - достъпен не само на екран, но и в директна интеракция с човешкия мозък. Курцвайл смята, че в бъдещето човекът и изкуственият интелект ще се слеят в едно цяло, а интернет ще бъде най-естественият начин за комуникация.



Повече за всеки от лекторите на DigitalK, както и интервюта с тях ще откриете на страниците на в. "Капитал" в следващите седмици. В специалната рубрика по повод събитието ще търсим и отговори на най-важните въпроси за социалните мрежи, изкуствения интелект, финтех индустрията, умните устройства и дигиталния бизнес:

- Иън Уортън, творчески директор на дигиталната агенция AKQA
- Джесика Джиолио, писател и стратегически директор в компанията за маркетинг на клиентското преживяване Sprinklr
- Айелет Ноф, съосновател на PR агенцията Blonde 2.0
- Джоел Хюс, директор за Европа и Великобритания в краудфъндинг платформата IndieGoGo
- Димитрис Косифас, ръководител продажби на реклама за туризъм, сделки и технологии за Гърция, България, Кипър и Малта в Google
- Людо Антонов, директор "Инженерно развитие" в Pinterest
- Монти Мъмфорд, технологичен журналист
- Макс Аморделузо, технологичен евангелист на Amazon Alexa за Европа
- Джон Гарджуло, ръководител "Продуктов маркетинг" в Airbnb
- Кърк Джонсън, бизнес директор в Wieden + Kennedy
- Яни Валжавек, съосновател на платформата за управление на дигитални активи ICONOMI



  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Акробатичният синтаксис на Дани Кирилов и шкембе чорбата 1 Акробатичният синтаксис на Дани Кирилов и шкембе чорбата

Когато карантията излиза на повърхността за радост на "всеки мисловен махмурлук", как ехото заглъхва

6 дек 2019, 16808 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Имена" Затваряне
Уестън Грийн: След няколко години интернет ще е неузнаваем

Изпълнителен продуцент в Inverse и лектор на DigitalK 2018

Още от Капитал
LVMH тества границите на лукса

Може ли шик конгломератът да се разрасне още

Язовир "Черна дупка"

Пресъхването на язовир "Студена" заплаши Перник с пълно безводие до края на годината и разкри огромните пропуски при управлението на водите в България

PISA 2018: Образование с часовников механизъм

Тревожно ниските резултати на 15-годишните в България по индикаторите за функционална грамотност се проектират в бъдещето на страната

Трудните книжки

Министерството на труда предлага подмяна на сегашните трудови книжки с нови, без да може да обясни защо не ги цифровизира

Нова концепция: Bagri by Boykovski

"Искаме да придадем повече характер на заведението и на храната, която предлагаме"

ЕСМ на 50

Поглед към влиянителния музикален лейбъл навръх 50-годишнината му

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10