Момчил Кюркчиев, Leanplum: Броят на разработчиците ни в София ще надмине този в Сан Франциско
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Момчил Кюркчиев, Leanplum: Броят на разработчиците ни в София ще надмине този в Сан Франциско

Leanplum/ Momchil Kyurkchiev

Момчил Кюркчиев, Leanplum: Броят на разработчиците ни в София ще надмине този в Сан Франциско

Съоснователят и изпълнителен директор на мултимилионната платформа за мобилен маркетинг и лектор на DigitalK 2018

10451 прочитания

Leanplum/ Momchil Kyurkchiev

© Leanplum/ Momchil Kyurkchiev


DigitalK е сред водещите дигитални конференции в Централна и Източна Европа. На 31 май и 1 юни представители на компании като AirBnb, L’Oreal, Fitbit, AKQA, IndieGoGo, Pinterest, Amazon Alexa ще покажат последните технологични иновации в различни сектори и новите бизнес модели, които те създават. Ценният опит на лекторите ще помогне на хората, които взимат решенията в бизнеса, да структурират компаниите си в синхрон с дигиталната трансформация, да говорят по-ефективно с клиентите си, да продават по-добре и да генерират растеж на бизнеса си. Билети и повече информация за участниците може да откриете в сайта на събитието, както и на страницата във Facebook.

Момчил Кюркчиев е изпълнителен директор и съосновател на Leanplum - бързо развиваща се мобилна маркетингова компания със седалище в Сан Франциско и основен хъб за разработчици в София. Израснал в Русе, Момчил заминава да учи в СAЩ, където се присъединява към Google като водещ инженер. Основава Leanplum през 2012 г. заедно с Андрю Фърст, а до момента компанията е получила финансиране в размер на 98 мил. долара. Момчил е един от лекторите на дигиталната конференция DigitalK 2018, на която ще сподели опита си в областта на предприемачеството и мобилния маркетинг. Ето какво каза той пред "Капитал" месец преди събитието:

Кой е проектът от последната година, с който се гордеете най-много?

- В Leanplum постоянно стимулираме щастието на служителите, като изграждаме по-дълбоки взаимоотношения на работното място. Затова и бих oтличил един проект, свързан с екипа ни, над другите ни постижения през 2017 г. като например трикратния ни растеж или новопривлечените финансиране и клиенти например. Реорганизирахме инженерите си спрямо най-добрите примери от компании като Spotify и Amazon и внедрихме автономни екипи. Това са стартъпи в стартъпа, по модела на лидерството в една нишка (Single Threaded Leadership). Те включват разработчици, продуктови мениджъри, но и дизайнери. Моделът позволява на екипите ни в България да са самостоятелни и да движат сами цели части от продукта ни.

Коя е дигиталната тенденция на 2018-2019 г.?

- За мен това е желанието на обществото да контролира достъпа до своите лични данни. GDPR, новият регламент за защита на данни, е ясният пример за този тренд. Ние сме отделили голяма част от екипа си от разработчици, за да помагаме на клиентите си в това отношение.

С какво компанията ви ще е по-различна през 2019 г. спрямо 2017 г.?

- Основната разлика е, че ще сме по-близо до осъществяването на нашата визия за бъдещето на дигиталния маркетинг. Ние вярваме, че дигиталният маркетинг не трябва да се асоциира със спам, а да предоставя възможност на компаниите да изграждат по-стойностни взаимоотношения с клиентите си. За да постигнем тези цели ще заложим и на увеличаване на екипа. В началото на 2017 г. бяхме 100 души, а целта ни за началото 2019 г. е да сме 300. България има важна роля за този растеж. В момента наблягаме на София като развоен център и скоро броят на разработчиците тук ще се изравни, а може би дори и ще изпревари този в Сан Франциско.

Как ще изглежда интернет след 10 години?

- Мощта на компютрите се засилва, а обработката на данни става все по-достъпна и евтина. Това е пряк път за развитие на машинно самообучение и изкуствен интелект. Преди няколко години футуристът Рей Курцвайл беше казал, че през 2029 г. машините ще могат да разсъждават като човешкия мозък. Възможно е след 10 години интернет да е навсякъде - достъпен не само на екран, но и в директна интеракция с човешкия мозък. Курцвайл смята, че в бъдещето човекът и изкуственият интелект ще се слеят в едно цяло, а интернет ще бъде най-естественият начин за комуникация.

Повече за всеки от лекторите на DigitalK, както и интервюта с тях ще откриете на страниците на в. "Капитал" в следващите седмици. В специалната рубрика по повод събитието ще търсим и отговори на най-важните въпроси за социалните мрежи, изкуствения интелект, финтех индустрията, умните устройства и дигиталния бизнес:

- Иън Уортън, творчески директор на дигиталната агенция AKQA

- Джесика Джиолио, писател и стратегически директор в компанията за маркетинг на клиентското преживяване Sprinklr
- Айелет Ноф, съосновател на PR агенцията Blonde 2.0 - Джоел Хюс, директор за Европа и Великобритания в краудфъндинг платформата IndieGoGo - Димитрис Косифас, ръководител продажби на реклама за туризъм, сделки и технологии за Гърция, България, Кипър и Малта в Google
- Людо Антонов, директор "Инженерно развитие" в Pinterest - Монти Мъмфорд, технологичен журналист - Макс Аморделузо, технологичен евангелист на Amazon Alexa за Европа
- Джон Гарджуло, ръководител "Продуктов маркетинг" в Airbnb - Кърк Джонсън, бизнес директор в Wieden + Kennedy

- Яни Валжавек, съосновател на платформата за управление на дигитални активи ICONOMI

DigitalK е сред водещите дигитални конференции в Централна и Източна Европа. На 31 май и 1 юни представители на компании като AirBnb, L’Oreal, Fitbit, AKQA, IndieGoGo, Pinterest, Amazon Alexa ще покажат последните технологични иновации в различни сектори и новите бизнес модели, които те създават. Ценният опит на лекторите ще помогне на хората, които взимат решенията в бизнеса, да структурират компаниите си в синхрон с дигиталната трансформация, да говорят по-ефективно с клиентите си, да продават по-добре и да генерират растеж на бизнеса си. Билети и повече информация за участниците може да откриете в сайта на събитието, както и на страницата във Facebook.

Момчил Кюркчиев е изпълнителен директор и съосновател на Leanplum - бързо развиваща се мобилна маркетингова компания със седалище в Сан Франциско и основен хъб за разработчици в София. Израснал в Русе, Момчил заминава да учи в СAЩ, където се присъединява към Google като водещ инженер. Основава Leanplum през 2012 г. заедно с Андрю Фърст, а до момента компанията е получила финансиране в размер на 98 мил. долара. Момчил е един от лекторите на дигиталната конференция DigitalK 2018, на която ще сподели опита си в областта на предприемачеството и мобилния маркетинг. Ето какво каза той пред "Капитал" месец преди събитието:


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    5petrov avatar :-|
    Бим бг

    Положителното развитие на ИТ сферата задържа голяма част от качествените кадри в България.


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK