Момчил Кюркчиев е изпълнителен директор и съосновател на Leanplum - бързо развиваща се мобилна маркетингова компания със седалище в Сан Франциско и основен хъб за разработчици в София. Израснал в Русе, Момчил заминава да учи в СAЩ, където се присъединява към Google като водещ инженер. Основава Leanplum през 2012 г. заедно с Андрю Фърст, а до момента компанията е получила финансиране в размер на 98 мил. долара. Момчил е един от лекторите на дигиталната конференция DigitalK 2018, на която ще сподели опита си в областта на предприемачеството и мобилния маркетинг. Ето какво каза той пред "Капитал" месец преди събитието:
Кой е проектът от последната година, с който се гордеете най-много?
- В Leanplum постоянно стимулираме щастието на служителите, като изграждаме по-дълбоки взаимоотношения на работното място. Затова и бих oтличил един проект, свързан с екипа ни, над другите ни постижения през 2017 г. като например трикратния ни растеж или новопривлечените финансиране и клиенти например. Реорганизирахме инженерите си спрямо най-добрите примери от компании като Spotify и Amazon и внедрихме автономни екипи. Това са стартъпи в стартъпа, по модела на лидерството в една нишка (Single Threaded Leadership). Те включват разработчици, продуктови мениджъри, но и дизайнери. Моделът позволява на екипите ни в България да са самостоятелни и да движат сами цели части от продукта ни.
Коя е дигиталната тенденция на 2018-2019 г.?
- За мен това е желанието на обществото да контролира достъпа до своите лични данни. GDPR, новият регламент за защита на данни, е ясният пример за този тренд. Ние сме отделили голяма част от екипа си от разработчици, за да помагаме на клиентите си в това отношение.
С какво компанията ви ще е по-различна през 2019 г. спрямо 2017 г.?
- Основната разлика е, че ще сме по-близо до осъществяването на нашата визия за бъдещето на дигиталния маркетинг. Ние вярваме, че дигиталният маркетинг не трябва да се асоциира със спам, а да предоставя възможност на компаниите да изграждат по-стойностни взаимоотношения с клиентите си. За да постигнем тези цели ще заложим и на увеличаване на екипа. В началото на 2017 г. бяхме 100 души, а целта ни за началото 2019 г. е да сме 300. България има важна роля за този растеж. В момента наблягаме на София като развоен център и скоро броят на разработчиците тук ще се изравни, а може би дори и ще изпревари този в Сан Франциско.
Как ще изглежда интернет след 10 години?
- Мощта на компютрите се засилва, а обработката на данни става все по-достъпна и евтина. Това е пряк път за развитие на машинно самообучение и изкуствен интелект. Преди няколко години футуристът Рей Курцвайл беше казал, че през 2029 г. машините ще могат да разсъждават като човешкия мозък. Възможно е след 10 години интернет да е навсякъде - достъпен не само на екран, но и в директна интеракция с човешкия мозък. Курцвайл смята, че в бъдещето човекът и изкуственият интелект ще се слеят в едно цяло, а интернет ще бъде най-естественият начин за комуникация.
Повече за всеки от лекторите на DigitalK, както и интервюта с тях ще откриете на страниците на в. "Капитал" в следващите седмици. В специалната рубрика по повод събитието ще търсим и отговори на най-важните въпроси за социалните мрежи, изкуствения интелект, финтех индустрията, умните устройства и дигиталния бизнес:
- Иън Уортън, творчески директор на дигиталната агенция AKQA
- Джесика Джиолио, писател и стратегически директор в компанията за маркетинг на клиентското преживяване Sprinklr- Яни Валжавек, съосновател на платформата за управление на дигитални активи ICONOMI
Момчил Кюркчиев е изпълнителен директор и съосновател на Leanplum - бързо развиваща се мобилна маркетингова компания със седалище в Сан Франциско и основен хъб за разработчици в София. Израснал в Русе, Момчил заминава да учи в СAЩ, където се присъединява към Google като водещ инженер. Основава Leanplum през 2012 г. заедно с Андрю Фърст, а до момента компанията е получила финансиране в размер на 98 мил. долара. Момчил е един от лекторите на дигиталната конференция DigitalK 2018, на която ще сподели опита си в областта на предприемачеството и мобилния маркетинг. Ето какво каза той пред "Капитал" месец преди събитието:
1 коментар
Положителното развитие на ИТ сферата задържа голяма част от качествените кадри в България.