Илън Мъск се скара и с медиите
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Илън Мъск се скара и с медиите

Илън Мъск се скара и с медиите

Милиардерът може да създаде платформа за оценяване на медиите, носеща името "Правда"

6522 прочитания

© Joe Skipper


Илън Мъск е в серия. След като се скара на бизнес анализаторите за "скучните им въпроси" по време на конференция на Tesla (заради което акциите на компанията му тръгнаха надолу), започна задочен спор с Уорън Бъфет относно инвестиционните практики на милиардера, сега изпълнителният директор на Tesla се прицели и в американските медии.

Както и при случая с Бъфет, всичко започна от Twitter. "Лицемерието на големите медийни компании, които твърдят, че говорят истини, но всъщност публикуват само захаросани лъжи, е причината хората вече да не ги уважават", написа той. Към това Мъск добави и анкета, насочена към потребителите на Twitter, дали вярват на медиите. След като тя беше убедително спечелена от невярващите в пресата, Мъск написа още един туит: че смята да направи сайт, в който да се оценява достоверността на медийните организации. Името на сайта щял да бъде Pravda - по името на някогашния официален вестник на комунистическата партия в СССР "Правда".

Американските журналисти, които обичайно предпочитат платформата на Twitter, веднага атакуваха Мъск, като го сравниха с американския президент Доналд Тръмп - друг милиардер, който не крие ненавистта си към медиите. Мъск също така беше наречен и нацист и антисемит от някои журналисти, след като основателят на SpaceX попита в мрежатa "Кой мислите, че държи големите медии" - изречение, което беше прието като антисемитска теория на конспирацията.

От туитовете на Мъск не става ясно дали той е сериозен относно платформата за рейтинг на медии. Разговорът между него и други потребители в Twitter изглеждаше хумористичен, но както посочват медиите в САЩ, ако проектът Pravda действително се осъществи, това няма да бъде първият път, в който Мъск прави нещо по идея на Twitter размишленията си и подстрекаван от феновете си в мрежата. Така например той кръсти една от компаниите си The Boring Company заради предизвикателство именно в Twitter.

Илън Мъск е в серия. След като се скара на бизнес анализаторите за "скучните им въпроси" по време на конференция на Tesla (заради което акциите на компанията му тръгнаха надолу), започна задочен спор с Уорън Бъфет относно инвестиционните практики на милиардера, сега изпълнителният директор на Tesla се прицели и в американските медии.

Както и при случая с Бъфет, всичко започна от Twitter. "Лицемерието на големите медийни компании, които твърдят, че говорят истини, но всъщност публикуват само захаросани лъжи, е причината хората вече да не ги уважават", написа той. Към това Мъск добави и анкета, насочена към потребителите на Twitter, дали вярват на медиите. След като тя беше убедително спечелена от невярващите в пресата, Мъск написа още един туит: че смята да направи сайт, в който да се оценява достоверността на медийните организации. Името на сайта щял да бъде Pravda - по името на някогашния официален вестник на комунистическата партия в СССР "Правда".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    bretschneider avatar :-|
    bretschneider

    "Лицемерието на големите медийни компании, които твърдят, че говорят истини, но всъщност публикуват само захаросани лъжи, е причината хората вече да не ги уважават"
    - факт!


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK