С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
23 юли 2018, 17:39, 2527 прочитания

Майк Манли застава начело на Fiat Chrysler

Досегашният мениджър на Jeep наследява на поста легендата в автосектора Серджо Маркионе, който напуска по здравословни причини

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Империята Fiat Chrysler Automobiles (FCA), която доскоро изглеждаше на пътя към към дългосрочния успех, внезапно се оказа изправена пред несигурни времена след напускането на Серджо Маркионе – своеобразната рок звезда на автомобилното производство, с чието име се свързва преобразяването на групата. В събота италианският менижър беше заменен от досегашния главен изпълнителен директор на дъщерната на FCA компания Jeep Майкъл Манли, след усложнения в здравословното му състояние, последвали рутинна операция.

Напускането на Маркионе се очакваше следващата година и в групата вече беше задействана процедурата по избиране на негов наследник на поста главен изпълнителен директор, като Манли беше предпочетеният кандидат пред силни конкуренти като главния финансов директор Ричард Палмър и Алфредо Алтавила, който ръководи бизнеса на FCA в Европа. В понеделник стана ясно, че Алтавила също е подал оставка, след като Манли официално застана начело на групата.


Маркионе ще бъде запомнен като човека, който изгради наново италианския автопроизводител Fiat и го превърна от затънало в дългове дружество в глобален играч в сектора благодарение на сливането му с Chrysler и отделянето на Ferrari и производителя на камиони CNH Industrial в отделни компании, пише Financial Times. Групата, която мениджърът оставя след себе си, е без задължения и в най-процъфтяващото си финансово здраве от десетилетия. За първото тримесечие на 2018 г. FCA изпревари Ford по отношение на отчетената печалба и доближи опасно близо General Motors по показателя, отбелязва изданието.

Пред Манли, който беше в основата на възхода на Jeep до глобално име в сектора и на силно печелившата марка Ram, сега стои огромната задача да продължи тази успешна серия. През юни FCA обяви амбициозен план да изпревари най-големите си съперници на автомобилния пазар, на който конкуренцията е ожесточена, като увеличи печалбата си над два пъти в рамките на четири години и като работи активно в посока производството на електромобили и в разработването на нови бизнес линии. Тогава Манли очерта дързък план, който предвиждаше автомобилите с марката Jeep да бъдат един на всеки пет продадени, припомня FT.

"Ако обърнете внимание на плановете на групата, Jeep ще играе жизненоважна роля в осъществяването им във всяко едно отношение – от увеличаването на пазарния дял в Европа до ръста на печалбите и продуктовите линии. Във FCA няма друг, който да познава Jeep по-добре от Манли. Това означава, че в известен смисъл изборът му не е изненадващ", коментира Джордж Галиърс, анализатор от Evercore ISI.



Увеличаването на продажбите обаче няма да е единственото предизвикателство пред новия мениджър. Производителите на автомобили са изправени пред редица промени – от възхода на електрическите коли до по-стриктните цели за вредните емисии, променящите се форми на собственост на пазара и разработването на самоуправляващи се автомобили. И макар и планът на FCA да обръща внимание на тези препятствия – и да предвижда инвестирането на 9 млрд. долара в електромбили и създаването на отделно звено в групата, което да предлага финансиране за изграждането на автопаркове от автономни таксита – стратегията все още предстои да бъде изпълнена, отбелязва FT.

Планът предвижда и реорганизация на марките на групата, като Fiat ще се фокусира върху Латинска Америка и разработването на електромобили за европейските пазари, а Chrysler постепенно ще се превръща в доставчик на хардуер на компании за самоуправляващи се коли като Waymo. Освен това има планове и за съживяване на историческите брандове Alfa Romeo и Maserati, припомня изданието.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Имена" Затваряне
Маркус Дюсман от BMW ще бъде новият главен изпълнителен директор на Audi

Назначението все още не е официално, а досегашният мениджър на марката Руперт Щадлер, който е в ареста, не е подал оставка

Къде са ви енергийните спестявания

Крайните потребители може да получат допълнителни такси в сметките си за ток заради целите за енергийна ефективност

Сложното уравнение - пари за обществени медии

Време е за модел на финансиране на БНТ, БНР и БТА, който да им осигурява нормално развитие и независимост

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Sisters аre doin' it for themselves

Първият македонски филм на Берлинале "Господ съществува, името й е Петруня" спечели публиката с позицията си за ролята на жената

Ах, Мария

Излезе първата книга на създателката на блога Brain Pickings

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 7

Капитал

Брой 7 // 16.02.2019 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Горанов отлага най-проблемната част за касовите апарати, ГЕРБ ремонтира ремонта на Изборния кодекс

Емисия

DAILY @7PM // 19.02.2019 Прочетете