С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
23 юли 2018, 17:39, 2283 прочитания

Майк Манли застава начело на Fiat Chrysler

Досегашният мениджър на Jeep наследява на поста легендата в автосектора Серджо Маркионе, който напуска по здравословни причини

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Fiat Chrysler продава поделението си за авточасти на Calsonic Kansei за 6.2 млрд. евро

Сделката прави японската компания седмия най-голям независим производител на автомобилни компоненти в света

22 окт 2018

Кредитният рейтинг на Ford достигна дъното

Спадът отразява разклатената бизнес позиция на компанията и предизвикателствата пред стратегията ѝ

1 сеп 2018

Легендарният ръководител на Fiat и Chrysler Серджо Маркионе почина

Смъртта на италианеца, който спаси двете компании от фалит, слага край на цяла една епоха в автомобилния сектор

25 юли 2018

General Motors и Fiat Chrysler се конкурират при самоуправляващите се коли

Двете компании обявиха сделки, които ще им помогнат за развитието на технологията

5 юни 2018

Fiat Chrysler се очаква да стане по-печеливша от Ford през 2018 г.

Планът за преструктуриране на италианско-американската компания дават резултат

1 фев 2018

Серджо Маркионе ще се оттегли от управлението на Fiat Chrysler през 2019 г.

Италианският мениджър обяви, че автомобилната група няма намерение да отделя бизнеси или да продава марки

16 яну 2018

Fiat Chrysler също ще инвестира в заводите си в САЩ

Компанията ще вложи 1 млрд. долара в Мичиган и Охайо

9 яну 2017

Fiat Chrysler търси партньорство със Samsung

Сделката за продажбата на дъщерната на автомобилната компания Magneti Marelli се забавя

29 авг 2016

Google и Fiat ще си сътрудничат в разработката на самоуправляващи се коли

Компаниите ще интегрират иновативни технологии в минивана Pacifica

8 май 2016
Империята Fiat Chrysler Automobiles (FCA), която доскоро изглеждаше на пътя към към дългосрочния успех, внезапно се оказа изправена пред несигурни времена след напускането на Серджо Маркионе – своеобразната рок звезда на автомобилното производство, с чието име се свързва преобразяването на групата. В събота италианският менижър беше заменен от досегашния главен изпълнителен директор на дъщерната на FCA компания Jeep Майкъл Манли, след усложнения в здравословното му състояние, последвали рутинна операция.

Напускането на Маркионе се очакваше следващата година и в групата вече беше задействана процедурата по избиране на негов наследник на поста главен изпълнителен директор, като Манли беше предпочетеният кандидат пред силни конкуренти като главния финансов директор Ричард Палмър и Алфредо Алтавила, който ръководи бизнеса на FCA в Европа. В понеделник стана ясно, че Алтавила също е подал оставка, след като Манли официално застана начело на групата.


Маркионе ще бъде запомнен като човека, който изгради наново италианския автопроизводител Fiat и го превърна от затънало в дългове дружество в глобален играч в сектора благодарение на сливането му с Chrysler и отделянето на Ferrari и производителя на камиони CNH Industrial в отделни компании, пише Financial Times. Групата, която мениджърът оставя след себе си, е без задължения и в най-процъфтяващото си финансово здраве от десетилетия. За първото тримесечие на 2018 г. FCA изпревари Ford по отношение на отчетената печалба и доближи опасно близо General Motors по показателя, отбелязва изданието.

Пред Манли, който беше в основата на възхода на Jeep до глобално име в сектора и на силно печелившата марка Ram, сега стои огромната задача да продължи тази успешна серия. През юни FCA обяви амбициозен план да изпревари най-големите си съперници на автомобилния пазар, на който конкуренцията е ожесточена, като увеличи печалбата си над два пъти в рамките на четири години и като работи активно в посока производството на електромобили и в разработването на нови бизнес линии. Тогава Манли очерта дързък план, който предвиждаше автомобилите с марката Jeep да бъдат един на всеки пет продадени, припомня FT.

"Ако обърнете внимание на плановете на групата, Jeep ще играе жизненоважна роля в осъществяването им във всяко едно отношение – от увеличаването на пазарния дял в Европа до ръста на печалбите и продуктовите линии. Във FCA няма друг, който да познава Jeep по-добре от Манли. Това означава, че в известен смисъл изборът му не е изненадващ", коментира Джордж Галиърс, анализатор от Evercore ISI.



Увеличаването на продажбите обаче няма да е единственото предизвикателство пред новия мениджър. Производителите на автомобили са изправени пред редица промени – от възхода на електрическите коли до по-стриктните цели за вредните емисии, променящите се форми на собственост на пазара и разработването на самоуправляващи се автомобили. И макар и планът на FCA да обръща внимание на тези препятствия – и да предвижда инвестирането на 9 млрд. долара в електромбили и създаването на отделно звено в групата, което да предлага финансиране за изграждането на автопаркове от автономни таксита – стратегията все още предстои да бъде изпълнена, отбелязва FT.

Планът предвижда и реорганизация на марките на групата, като Fiat ще се фокусира върху Латинска Америка и разработването на електромобили за европейските пазари, а Chrysler постепенно ще се превръща в доставчик на хардуер на компании за самоуправляващи се коли като Waymo. Освен това има планове и за съживяване на историческите брандове Alfa Romeo и Maserati, припомня изданието.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Историята на Theranos спечели наградата на FT и McKinsey за бизнес книга на 2018 г. Историята на Theranos спечели наградата на FT и McKinsey за бизнес книга на 2018 г.

Bad Blood на Джон Кaрeйру разказва за падението на някога многообещаващата компания за кръвни изследвания

13 ное 2018, 572 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Имена" Затваряне
Маркус Дюсман от BMW ще бъде новият главен изпълнителен директор на Audi

Назначението все още не е официално, а досегашният мениджър на марката Руперт Щадлер, който е в ареста, не е подал оставка

Кой е "лейтенантът на Пеевски" и как той ще контролира подслушванията

ДПС издигна Илко Желязков за член на Бюрото за контрол на СРС

Ветераните от войната по "Графа"

Лошата организация на ремонтите в центъра на София убива бизнеса в района

Индексите на борсата започнаха седмицата с ръст

"Стара планина холд" реализира най-голям ръст след съобщението за дивидент

Фонд на Рокфелер продава ритейл парка в Пловдив на групата "Химимпорт"

Активът се оценява на над 35 млн. лв., но дълговете са почти толкова

Всички сме обидени

Мартин Роусън, карикатуристът на The Guardian за политкоректността, смелостта да осмива в епохата след Charlie Hebdo, за Брекзит и изложбата си в Габрово

Бергман мания 2018

Сто години след рождението му Ингмар Бергман намира ново поколение публика за филмите си

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 45

Капитал

Брой 45 // 10.11.2018 Прочетете
Капитал PRO, Вечерни новини: Президентът иска социален данък за колите; ЕК видя проблема в медиите

Емисия

DAILY @7PM // 13.11.2018 Прочетете