С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
25 юли 2018, 17:40, 7479 прочитания

Легендарният ръководител на Fiat и Chrysler Серджо Маркионе почина

Смъртта на италианеца, който спаси двете компании от фалит, слага край на цяла една епоха в автомобилния сектор

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Бившият главен изпълнителен директор на Fiat Chrysler Automobiles (FCA) Серджо Маркионе е починал на 66-годишна възраст в болница в Цюрих, съобщиха от компанията в сряда. Мениджърът беше заменен на поста от ръководителя на дъщерната Jeep Майк Манли преди четири дни, след като здравословното му състояние се влоши заради усложнения след рутинна операция на дясното му рамо.

"За съжаление това, от което се страхувахме, се случи. Серджо Маркионе, човекът и приятелят, си отиде", обяви председателят на автомобилната група Джон Елкан, който е член на контролиращата компанията фамилия Аниели.


Маркионе, който беше председател и на борда на директорите на Ferrari, управляваше обединеното дружество Fiat Chrysler над десетилетие и възнамеряваше да се оттегли от ръководството през 2019 г., припомня BBC.

Елкан отбелязва притежаваните от мениджъра качества като "човечност, отговорност и откровеност". Политици и представители на автомобилния сектор също отдадоха почит.

"Маркионе написа важна страница от историята на италианската индустрия. Като ръководител на Fiat той премина през години на много дълбоко и коренно преобразуване на пазарите, производствените системи, финансовите стратегии и отношенията със синдикатите", коментира италианският президент Серджо Матарела.



"В лицето на Серджо Маркионе Италия губи не само най-брилянтния от мениджърите си, но и една от символичните фигури на страната ни. Той представляваше най-доброто от Италия", посочва от своя страна бившият премиер Силвио Берлускони.

"Серджо Маркионе беше един от най-уважаваните лидери в сектора, чиито творчество и дръзка решителност помогнаха за възстановяването на финансовото здраве на Chrysler и за израстването на Fiat Chrysler в печеливш световен автомобилен производител. Необикновеното му водачество, откровеността му и страстта му към сектора ще липсват на всички, които го познаваха", казва изпълнителният председател на Ford Motor Бил Форд.

Известен с пословичните си черни пуловери, острия си език и работохолизма си, Серджо Маркионе е човекът, който стои в основата на спасяването и на италианската Fiat, и на американската Crysler от фалит. Той беше и двигателят на растежа на обединената Fiat Crysler Automobiles, пише BBC.

Завършилият счетоводство и право Маркионе се присъединява към Fiat през 2004 г. след смъртта на патриарха на компанията Джани Аниели. През 2009 г. той ръководи сливането с Chrysler, която тогава беше третият най-голям автомобилен производител в САЩ. Под негово управление от вече обединената група успешно се отделиха най-напред подразделението за производство на трактори (през 2011 г.), което впоследствие се превърна в CNH Industrial, а след това и Ferrari, която беше листната на борсата през 2016 г., припомня BBC. Към онзи момент Маркионе вече беше успял да стопи планината от задължения на FCA, които бяха достигнали близо 13 млрд. долара, превеждайки през своеобразен "оздравителен" процес италианската и американската автомобилни групи, които толкова дълго бяха свързвани с провала.

Италианският мениджър беше голяма фигура и в света на Формула 1, разказва още BBC. След като през 2014 г. пое управлението на Ferrari, той предприе мащабно преструктуриране на състезателния отбор. Под негово ръководство тимът формира и силен съюз с Mercedes, като успя да се противопостави на значителните промени в спорта, планирани за 2021 г. от новите собственици на състезателния формат – Liberty Media. Самият Маркионе неведнъж заплашваше, че ще извади Ferrari от Формула 1 след сезон 2020 г., ако промените не му харесват.

Главният изпълнителен директор на F1 Чейс Кери го описва като "страхотен лидер" както в спорта, така и в бизнес света като цяло. "Той ръководеше с голяма страст, енергия и проницателност, като вдъхновяваше всички около себе си. Приносът му за Формула 1 е неизмерим", казва Кери.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Имена" Затваряне
Строител на капитализма: Данаил Кирилов

Жилищен живот за терена на безалкохолния завод в София

Пловдивската фирма за метали "Хъс" строи комплекс върху 50 дка до Ловния парк в София

Задава ли се нова ядрена надпревара

Оттеглянето на САЩ и Русия от договора за ракетите със среден и малък обсег ще подкопае най-вече сигурността на Европа

"Агрия груп" купува производител на слънчогледово олио

Базираната в Лясковец "Кехлибар" ще е първата компания за преработка на слънчоглед в портфейла на холдинга

"Съгласие" купи животозастрахователния портфейл на "Дженерали" (коригирана)

Сделката е сключена в началото на декември, след като италианската компания обяви, че в България ще се съсредоточи само върху общото застраховане

Как (не) живеем

Кураторката Вера Млечевска за въпросите, които поставя предстоящото българско участие на Венецианското биенале

Дивото зове

Трима утвърдени български приключенски фотографи и техните "работни дни" на открито

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 7

Капитал

Брой 7 // 16.02.2019 Прочетете
Капитал PRO, Всички местни строители искат "Кресна", инфлацията леко расте, американска инвестиция в Добрич

Емисия

DAILY @7AM // 18.02.2019 Прочетете