С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
25 юли 2018, 17:40, 6998 прочитания

Легендарният ръководител на Fiat и Chrysler Серджо Маркионе почина

Смъртта на италианеца, който спаси двете компании от фалит, слага край на цяла една епоха в автомобилния сектор

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Още по темата

Fiat Chrysler продава поделението си за авточасти на Calsonic Kansei за 6.2 млрд. евро

Сделката прави японската компания седмия най-голям независим производител на автомобилни компоненти в света

22 окт 2018

Майк Манли застава начело на Fiat Chrysler

Досегашният мениджър на Jeep наследява на поста легендата в автосектора Серджо Маркионе, който напуска по здравословни причини

23 юли 2018

Серджо Маркионе ще се оттегли от управлението на Fiat Chrysler през 2019 г.

Италианският мениджър обяви, че автомобилната група няма намерение да отделя бизнеси или да продава марки

16 яну 2018

Серджо Маркионе оглавява и Ferrari

Главният изпълнителен директор на Fiat Chrysler ще поеме и ръководството на производителя на луксозни автомобили, на който до момента беше председател

3 май 2016

Ferrari дебютира успешно на борсата

Компанията получи пазарна капитализация от 9.8 млрд. долара

21 окт 2015

Новогодишният подарък на Серджо Маркионе

След пет години усилия мениджърът на Fiat и Chrysler най-накрая успя да слее двете компании

5 яну 2014
Бившият главен изпълнителен директор на Fiat Chrysler Automobiles (FCA) Серджо Маркионе е починал на 66-годишна възраст в болница в Цюрих, съобщиха от компанията в сряда. Мениджърът беше заменен на поста от ръководителя на дъщерната Jeep Майк Манли преди четири дни, след като здравословното му състояние се влоши заради усложнения след рутинна операция на дясното му рамо.

"За съжаление това, от което се страхувахме, се случи. Серджо Маркионе, човекът и приятелят, си отиде", обяви председателят на автомобилната група Джон Елкан, който е член на контролиращата компанията фамилия Аниели.


Маркионе, който беше председател и на борда на директорите на Ferrari, управляваше обединеното дружество Fiat Chrysler над десетилетие и възнамеряваше да се оттегли от ръководството през 2019 г., припомня BBC.

Елкан отбелязва притежаваните от мениджъра качества като "човечност, отговорност и откровеност". Политици и представители на автомобилния сектор също отдадоха почит.

"Маркионе написа важна страница от историята на италианската индустрия. Като ръководител на Fiat той премина през години на много дълбоко и коренно преобразуване на пазарите, производствените системи, финансовите стратегии и отношенията със синдикатите", коментира италианският президент Серджо Матарела.



"В лицето на Серджо Маркионе Италия губи не само най-брилянтния от мениджърите си, но и една от символичните фигури на страната ни. Той представляваше най-доброто от Италия", посочва от своя страна бившият премиер Силвио Берлускони.

"Серджо Маркионе беше един от най-уважаваните лидери в сектора, чиито творчество и дръзка решителност помогнаха за възстановяването на финансовото здраве на Chrysler и за израстването на Fiat Chrysler в печеливш световен автомобилен производител. Необикновеното му водачество, откровеността му и страстта му към сектора ще липсват на всички, които го познаваха", казва изпълнителният председател на Ford Motor Бил Форд.

Известен с пословичните си черни пуловери, острия си език и работохолизма си, Серджо Маркионе е човекът, който стои в основата на спасяването и на италианската Fiat, и на американската Crysler от фалит. Той беше и двигателят на растежа на обединената Fiat Crysler Automobiles, пише BBC.

Завършилият счетоводство и право Маркионе се присъединява към Fiat през 2004 г. след смъртта на патриарха на компанията Джани Аниели. През 2009 г. той ръководи сливането с Chrysler, която тогава беше третият най-голям автомобилен производител в САЩ. Под негово управление от вече обединената група успешно се отделиха най-напред подразделението за производство на трактори (през 2011 г.), което впоследствие се превърна в CNH Industrial, а след това и Ferrari, която беше листната на борсата през 2016 г., припомня BBC. Към онзи момент Маркионе вече беше успял да стопи планината от задължения на FCA, които бяха достигнали близо 13 млрд. долара, превеждайки през своеобразен "оздравителен" процес италианската и американската автомобилни групи, които толкова дълго бяха свързвани с провала.

Италианският мениджър беше голяма фигура и в света на Формула 1, разказва още BBC. След като през 2014 г. пое управлението на Ferrari, той предприе мащабно преструктуриране на състезателния отбор. Под негово ръководство тимът формира и силен съюз с Mercedes, като успя да се противопостави на значителните промени в спорта, планирани за 2021 г. от новите собственици на състезателния формат – Liberty Media. Самият Маркионе неведнъж заплашваше, че ще извади Ferrari от Формула 1 след сезон 2020 г., ако промените не му харесват.

Главният изпълнителен директор на F1 Чейс Кери го описва като "страхотен лидер" както в спорта, така и в бизнес света като цяло. "Той ръководеше с голяма страст, енергия и проницателност, като вдъхновяваше всички около себе си. Приносът му за Формула 1 е неизмерим", казва Кери.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Мениджърите на 2018 г. Мениджърите на 2018 г.

Главният изпълнителен директор на "А1 България" Александър Димитров е победител в конкурса на сп. "Мениджър"

14 ное 2018, 2252 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Имена" Затваряне
Строител на капитализма: Данаил Кирилов

Догодина - нов главен прокурор и 10 млрд. лв.

Който управлява през 2019 г., ще участва в избора на заместник на Цацаров и разпределянето на скъпи поръчки

Икономиката настина

Брутният вътрешен продукт расте по-бавно за второ поредно тримесечие

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Звезда и половина

Историкът Уилям Юинг за ретроспективата на легендарния фотограф Арнолд Нюман в София

20 въпроса: Мария Касимова

Най-новата й книга - "Балканска рапсодия" (изд. "Колибри"), излезе тази есен

K:Reader

Нов и модерен инструмент, който пренася в дигитална среда усещането от четенето на хартия.

Прочетете целия вестник или списание без да търсите отделните статии в сайта.
Капитал, брой 46

Капитал

Брой 46 // 17.11.2018 Прочетете
Капитал PRO, Топ 5 от "Капитал": Темите, които можете да прочетете само тук

Емисия

СЕДМИЧНИКЪТ // 17.11.2018 Прочетете