С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
25 юли 2018, 17:40, 7961 прочитания

Легендарният ръководител на Fiat и Chrysler Серджо Маркионе почина

Смъртта на италианеца, който спаси двете компании от фалит, слага край на цяла една епоха в автомобилния сектор

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Бившият главен изпълнителен директор на Fiat Chrysler Automobiles (FCA) Серджо Маркионе е починал на 66-годишна възраст в болница в Цюрих, съобщиха от компанията в сряда. Мениджърът беше заменен на поста от ръководителя на дъщерната Jeep Майк Манли преди четири дни, след като здравословното му състояние се влоши заради усложнения след рутинна операция на дясното му рамо.

"За съжаление това, от което се страхувахме, се случи. Серджо Маркионе, човекът и приятелят, си отиде", обяви председателят на автомобилната група Джон Елкан, който е член на контролиращата компанията фамилия Аниели.


Маркионе, който беше председател и на борда на директорите на Ferrari, управляваше обединеното дружество Fiat Chrysler над десетилетие и възнамеряваше да се оттегли от ръководството през 2019 г., припомня BBC.

Елкан отбелязва притежаваните от мениджъра качества като "човечност, отговорност и откровеност". Политици и представители на автомобилния сектор също отдадоха почит.

"Маркионе написа важна страница от историята на италианската индустрия. Като ръководител на Fiat той премина през години на много дълбоко и коренно преобразуване на пазарите, производствените системи, финансовите стратегии и отношенията със синдикатите", коментира италианският президент Серджо Матарела.



"В лицето на Серджо Маркионе Италия губи не само най-брилянтния от мениджърите си, но и една от символичните фигури на страната ни. Той представляваше най-доброто от Италия", посочва от своя страна бившият премиер Силвио Берлускони.

"Серджо Маркионе беше един от най-уважаваните лидери в сектора, чиито творчество и дръзка решителност помогнаха за възстановяването на финансовото здраве на Chrysler и за израстването на Fiat Chrysler в печеливш световен автомобилен производител. Необикновеното му водачество, откровеността му и страстта му към сектора ще липсват на всички, които го познаваха", казва изпълнителният председател на Ford Motor Бил Форд.

Известен с пословичните си черни пуловери, острия си език и работохолизма си, Серджо Маркионе е човекът, който стои в основата на спасяването и на италианската Fiat, и на американската Crysler от фалит. Той беше и двигателят на растежа на обединената Fiat Crysler Automobiles, пише BBC.

Завършилият счетоводство и право Маркионе се присъединява към Fiat през 2004 г. след смъртта на патриарха на компанията Джани Аниели. През 2009 г. той ръководи сливането с Chrysler, която тогава беше третият най-голям автомобилен производител в САЩ. Под негово управление от вече обединената група успешно се отделиха най-напред подразделението за производство на трактори (през 2011 г.), което впоследствие се превърна в CNH Industrial, а след това и Ferrari, която беше листната на борсата през 2016 г., припомня BBC. Към онзи момент Маркионе вече беше успял да стопи планината от задължения на FCA, които бяха достигнали близо 13 млрд. долара, превеждайки през своеобразен "оздравителен" процес италианската и американската автомобилни групи, които толкова дълго бяха свързвани с провала.

Италианският мениджър беше голяма фигура и в света на Формула 1, разказва още BBC. След като през 2014 г. пое управлението на Ferrari, той предприе мащабно преструктуриране на състезателния отбор. Под негово ръководство тимът формира и силен съюз с Mercedes, като успя да се противопостави на значителните промени в спорта, планирани за 2021 г. от новите собственици на състезателния формат – Liberty Media. Самият Маркионе неведнъж заплашваше, че ще извади Ferrari от Формула 1 след сезон 2020 г., ако промените не му харесват.

Главният изпълнителен директор на F1 Чейс Кери го описва като "страхотен лидер" както в спорта, така и в бизнес света като цяло. "Той ръководеше с голяма страст, енергия и проницателност, като вдъхновяваше всички около себе си. Приносът му за Формула 1 е неизмерим", казва Кери.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Лекторите на DigitalK 2019: Ребека Лийб Лекторите на DigitalK 2019: Ребека Лийб

Анализатор и съосновател на Kaleido Insights

14 май 2019, 1564 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Имена" Затваряне
Строител на капитализма: Данаил Кирилов

Бай Ганьо - европейски прокурор

Европейската прокуратура е уникална възможност за България да получи независим разследващ орган по корупцията

Каквото поиска падишахът

Ролята на ГЕРБ за "изпирането" Ахмед Доган и държавните подаръци за бизнеса му нареждат премиера Борисов до всички управлявали след 2001 г. по наложения от "сараите" модел

България изнася все повече машини и авточасти

Увеличението във външната търговия през 2015 г. идва основно от пазарите на ЕС. Спад има при суровините, но той е ценови

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Работохолици до доказване на противното

Марк Грифитс, професор по поведенческо пристрастяване и директор на звено за изследване на хазарта в Nottingham Trent University

Хладнокръвни истории

Нови стари срещи с прозата и документалистиката на Труман Капоти