С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
Вход | Регистрация
15 апр 2019, 11:40, 1979 прочитания

Тайгър Уудс беше "свършен", но не и за спонсорите

В неделя голфърът спечели турнира "Мастърс" за пети път - 11 години след последната си титла от шлема

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
В последните десет години Тайгър Уудс няколко пъти удари дъното, а преди четвъртата операция на гърба мнозина смятаха, че е приключил с професионалния спорт. Но не е и спонсорите, които останаха с него в най-трудните моменти.

В неделя Уудс, който преди 22 години започна да пише нова епохална страница в историята на голфа, спечели турнира "Мастърс" за пети път. Направи го 11 години след последната си титла от турнир от Големия шлем и 14 години след като за първи път облече зеленото сако. През това време премина през купища лични и здравословни проблеми, включително и арест за шофиране под влияние на упойващи вещества преди две години.


Най-великото завръщане в спорта?

През април 2017 г. Уудс отиде в Огъста само за да присъства на вечерята на шампионите, но не и да играе. Той споделяше, че е изпитвал проблеми в най-обикновени житейски ситуации – да ходи, да стане от леглото, да закара децата до училище. "Бях приключил по онова време... Само за да отида на вечерята, трябваше да пия болкоуспокояващи, защото не можех да ходя", споделя той пред ESPN.

Медиите и спортните величия побързаха да определят победата му в Огъста за най-великото завръщане в спорта. През 2017 г. Уудс участва в "Мастърс" като номер 870 в света, а преди това беше изпаднал до 1199-о място. Сега отново е на върха на славата и вече номер 6 в ранглистата за първи път от 2014 г.



През 2009 г., когато започнаха семейните му проблеми и се разкриха серии от изневери, редица спонсори преосмислиха партньорството си с него. Само за една нощ компании като Accenture, AT&T, Gatorade и Gillette прекратиха договорите си и вероятно заличиха 50 млн. долара от годишните му приходи. Други обаче продължиха да го подкрепят и да му вярват. Часове след победата му в неделя дългогодишният му спонсор Nike публикува реклама, в която припомня на какво е способен един силен характер, когато преследва своите мечти.

Забележително партньорство с Nike

Връзката между Тайгър и Nike e eдно от най-забележителните партньорства между спонсор и спортист в историята. Тя започва през 1996 г., когато Уудс стана професионалист. Извън облеклото Уудс няколко години играеше с голф екипировката на компанията (клъбове и топки), преди тя да закрие програмата Nike Golf през 2016 г.

В началото договорът е за 40 млн. долара за пет години, през 2001 г. вече е за 100 млн. долара за пет години, а през 2006 г. подписа осемгодишен договор с предполагаем размер от 20-40 млн. долара на година. През 2013 г. двете страни подписаха наново, въпреки че с напредването на възрастта и редицата здравословни проблеми не беше ясно накъде ще тръгне кариерата на носителя на 14 титли от шлема. Но двете страни дочакаха заедно неговата 15-а.

Само стойността на телевизионното присъствие на емблемата на Nike в последния ден на "Мастърс" може да се оцени на над 22 млн. долара според Forbes, цитирайки изследователската компания Apex Marketing.

И другите партньори

През януари 2017 г., когато все още не беше ясно дали ще може да се върне на игрището пълноценно, Уудс подписа многогодишен договор за голф екипировка с TaylorMade. Малко по-рано се обвърза с Bridgestone за голф топчета. Сумите по договора с TaylorMade не бяха разкрити, но компанията получи правото да сложи своята емблема на шапката на Уудс, където освен логото на Nikе фигурира и неговата запазена марка TW. Тези нови сделки вероятно му носят по около 10 млн. долара на година според Боб Дорфман от Baker Street Advertising, цитиран от NBC.

Миналата година Discovery също му протегна ръка. Компанията купи телевизионните права за PGA тура за целия свят с изключение на САЩ за 12 години и създаде собствен глобален голф канал GolfTV, като подписа с Уудс да бъдат създадени серия от видеоуроци. Преди дни стана ясно, че като част от договора Уудс ще играе поредица от демонстративни мачове един на един като този срещу Фил Микелсън през 2018 г. с награден фонд 9 млн. долара.

Въпреки кризата от 2009 г. Уудс все пак остана в горните редове на най-добре платените спортисти. Новите сделки още повече укрепиха положението му в топ 20 на света, без да е печелил нещо съществено от наградни фондове на турнири. В последната класация на Forbеs от юни миналата година Уудс се намира на 16-о място в света годишни приходи от 43.3 млн. долара, като сред по-малките му партньори са Monster Energy, Hero MotoCorp и Kowa.

От първите му стъпки като професионалист и първите големи успехи Уудс е генерирал над 1.5 млрд. долара приходи, като едва 10% от тях са от наградни фондове. За победата си в Огъста в неделя той добави още 2.07 млн. долара към сумата. Тепърва обаче партньорите му ще се възползват от решението си да останат близо до него в трудните моменти. Защото 43-годишният Уудс съвсем не е приключил и очевидно е гладен за още успехи.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Лекторите на DigitalK 2019: Стефани Питърсън Лекторите на DigitalK 2019: Стефани Питърсън

Вицепрезидент дигитално планиране в Adidas

19 апр 2019, 947 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Имена" Затваряне
Лекторите на DigitalK 2019: Стефани Фрайд

Вицепрезидент маркетинг, разработки и анализи в Conde Nast

Най-дългото кацане на летище София

Пет големи европейски кандидата поискаха за 35 години столичното летище

Алън Мертнер: Алгоритъмът постоянно се променя

Директорът рекламно инженерство във Facebook пред "Капитал"

Кредитор продава рециклиращите машини на Пламен Стоянов-Дамбовеца

Оборудването е струвало около 10 млн. лв. при покупката му, а сега се предлага за около половината

Кино: "Джебчии"

Семейството срещу света с простота и нежност

Млади градски подкасти

"Градски детектив" навлиза във втория си сезон с още легенди и сюжети - не само от София