Строител на капитализма: Илън Мъск
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Строител на капитализма: Илън Мъск

Reuters

Строител на капитализма: Илън Мъск

1845 прочитания

Reuters

© Reuters


Космическата компания SpaceX на милиардера Илън Мъск извърши миналата неделя последния голям ракетен тест, който ще позволи на САЩ да се завърне в бизнеса с пилотираните полети в околоземна орбита. След пенсионирането на последната совалка през 2011 г. американската космическа агенция NASA не разполага с техническа възможност за превоз на свои астронавти и разчита на колегите си от "Роскосмос" за транспортирането на щатски персонал до Международната космическа станция (МКС).

Съвсем скоро обаче американските астронавти вече ще се возят на частни орбитални капсули - съответно Crew Dragon на SpaceX и Starliner на Boeing. През 2014 г. двете компании спечелиха търг по линия на програмата за комерсиални космически полети на NASA и получиха субсидии за разработка свои апарати - съответно 3.1 млрд. долара за SpaceX и 5.1 млрд. долара за Boeing.

Въпреки "по-скромното" финансиране обаче фирмата на Мъск е на път да спечели неформалното състезание и да бъде готова да изстреля първите двама "частни астронавти" в края на февруари или началото на март. По всяка вероятност обаче стартът ще се забави поне до април, тъй като NASA преценява дали да не удължи престоя им на МКС от две седмици на шест месеца.

Космическата компания SpaceX на милиардера Илън Мъск извърши миналата неделя последния голям ракетен тест, който ще позволи на САЩ да се завърне в бизнеса с пилотираните полети в околоземна орбита. След пенсионирането на последната совалка през 2011 г. американската космическа агенция NASA не разполага с техническа възможност за превоз на свои астронавти и разчита на колегите си от "Роскосмос" за транспортирането на щатски персонал до Международната космическа станция (МКС).

Съвсем скоро обаче американските астронавти вече ще се возят на частни орбитални капсули - съответно Crew Dragon на SpaceX и Starliner на Boeing. През 2014 г. двете компании спечелиха търг по линия на програмата за комерсиални космически полети на NASA и получиха субсидии за разработка свои апарати - съответно 3.1 млрд. долара за SpaceX и 5.1 млрд. долара за Boeing.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK