Строител на капитализма: Франсоа Нюи
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Строител на капитализма: Франсоа Нюи

Строител на капитализма: Франсоа Нюи

1586 прочитания

© Shutterstock


Преди малко повече от две години Франсоа Нюи напусна европейските операции на Amazon, за да поеме ръководството на полския онлайн търговец Allegro. В понеделник ръководената от Нюи платформа дебютира със свои акции на фондовата борса във Варшава след първично публично предлагане.

Книжата предизвикаха истински фурор - те поскъпнаха с над 60%, а пазарната капитализация на компанията стигна 19 млрд. долара, правейки я лидер по този показател в страната. Но и една от най-големите тех компании в Европа. Създадена преди повече от 20 години, за да конкурира сайтове като eBay, днес Allegro е един от най-разпознаваемите брандове в Централна Европа с повече от 20 млн. посетители на месец, особено активни по време на пандемията.

Изборът на Allegro да се листне на борсата във Варшава също така е висока оценка за дългогодишните усилия и стратегия на Полша да развива капиталовия си пазар в правилната посока.

Преди малко повече от две години Франсоа Нюи напусна европейските операции на Amazon, за да поеме ръководството на полския онлайн търговец Allegro. В понеделник ръководената от Нюи платформа дебютира със свои акции на фондовата борса във Варшава след първично публично предлагане.

Книжата предизвикаха истински фурор - те поскъпнаха с над 60%, а пазарната капитализация на компанията стигна 19 млрд. долара, правейки я лидер по този показател в страната. Но и една от най-големите тех компании в Европа. Създадена преди повече от 20 години, за да конкурира сайтове като eBay, днес Allegro е един от най-разпознаваемите брандове в Централна Европа с повече от 20 млн. посетители на месец, особено активни по време на пандемията.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK