Строител на капитализма: Стоян Братоев
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Строител на капитализма: Стоян Братоев

Строител на капитализма: Стоян Братоев

5905 прочитания

© Надежда Чипева


Човекът метро. Така наричат Стоян Братоев, който още от 1992 г. е директор на столичната общинска фирма "Метрополитен". Вече почти три десетилетия Братоев се доказва като надпартиен експерт, изцяло отдаден на подземната железница, но след инцидента с вдигането на релсите в новооткрития трети диаметър доверието в него бързо започна да изчезва.

Обясненията, че причината за аварията са "голямата вода" на Перловската река в кв. "Сухата река", проливните дъждове и дори плаващи пясъци предизвикаха подигравки и множество сравнения с други европейски и световни градове, чието метро минава например под река Дунав или Босфора.

Допълнително объркване създаде и твърдението на Братоев, че носещата конструкция на метрото не е компрометирана, но не се знаело колко време ще е необходимо за отстраняването на аварията, защото цялата основа трябвало да се премахне и да се изгради наново със "същите параметри на бетона", защото старият бил "много здрав".

Историята с подпочвените води не би следвало да е изненада точно за Братоев, който още през 1979 г. завършва специалността "Тунели и метрополитен" в Транспортния институт в Ленинград и веднага след това започва работа в строителството на Софийското метро като технически ръководител.

Човекът метро. Така наричат Стоян Братоев, който още от 1992 г. е директор на столичната общинска фирма "Метрополитен". Вече почти три десетилетия Братоев се доказва като надпартиен експерт, изцяло отдаден на подземната железница, но след инцидента с вдигането на релсите в новооткрития трети диаметър доверието в него бързо започна да изчезва.

Обясненията, че причината за аварията са "голямата вода" на Перловската река в кв. "Сухата река", проливните дъждове и дори плаващи пясъци предизвикаха подигравки и множество сравнения с други европейски и световни градове, чието метро минава например под река Дунав или Босфора.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

1 коментар
  • 1
    bozavino avatar :-|
    Boyan Maximov

    Пука му и дреме за пропадналите блокове, десетки милиони ремонти и прочие. Да не носи наказателна отговорност случайно...


Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.