Никола Готрон е новият главен изпълнителен директор на "Метро България"
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Никола Готрон е новият главен изпълнителен директор на "Метро България"

Никола Готрон е новият главен изпълнителен директор на "Метро България"

Досегашният изпълнителен директор Атила Йенисен оглавява "Макро (Метро) Чехия"

Мара Георгиева
3681 прочитания

© Цветелина Белутова


От 1 април Никола Готрон е новият главен изпълнителен директор на "Метро България". Той наследява Атила Йенисен, който става главен изпълнителен директор на "Макро (Метро) Чехия".

Никола Гoтрон започва кариерата си в компанията през март 2007 г. като ръководител на отдел "Снабдяване" в "Метро Франция", където остава до края на 2014 г., заемайки различни длъжности и в отдел "Продажби". Бил е директор "Продажби" в "Макро (Метро) Нидерландия", а в България идва от "Метро Китай", където също е оглавявал продажбите.

"Планираме да направим бизнеса си многоканален, за да дадем възможност на O2O (онлайн към офлайн) подход за нашите клиенти. Ще продължим да разработваме нашите висококачествени стандарти и собствени марки", коментира плановете си Никола Готрон, цитиран в съобщение до медиите.

Атила Йенисен оглавяваше "Метро България" от август 2016 г. Под негово ръководството българското дружество изпълнява успешно ключови проекти като "Отгледано с грижа в България" (нов модел при търговията с плодове и зеленчуци, който дава възможност малките местни земеделски производители да продават продукцията си директно в магазините на веригата) и "Преоткрий България" (в подкрепа на хотелиерския и ресторантьорския сектор). Професионалните клиенти на компанията, които надхвърлят 645 хиляди, имат възможност да правят денонощно заявки за необходимите им храни и напитки през онлайн система за поръчки и да получат заявеното на другия ден пред прага на своя обект.

"Метро Кеш енд Кери България" е най-голямата компания за търговия на едро в страната. Тя оперира на българския пазар от 1999 г. и обслужва клиенти от ХоРеКа бизнеса, търговци и фирми. Българското дружество управлява 11 магазина, както и един логистичен център за доставки. Заетите в него са над 2100.

За 2019 г. дружеството отчете 864.748 млн. лв. приходи от продажби и 18.257 млн. лв. печалба. Също през 2019 г. веригата започна изпълнението на проект за енергийно зелени магазини чрез поставяне на соларни панели върху покривите на търговските си обекти.

От 1 април Никола Готрон е новият главен изпълнителен директор на "Метро България". Той наследява Атила Йенисен, който става главен изпълнителен директор на "Макро (Метро) Чехия".


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.