Олга Лавренова е новият изпълнителен директор на "Загорка"

Тя е част от Heineken вече 16 години и има опит на различни управленски позиции както в Русия, така и в България

От 15 октомври Олга Лавренова ще бъде новият изпълнителен директор на "Загорка" - част от корпорация Heineken. Тя поема ръководството от Пeтeр Копиец, който след 2 години и половина начело на компанията е взел решение да бъде по-близо до своето семейство и ще продължи кариерното си развитие извън групата, съобщиха от българското дружество.

Олга Лавренова е част от Heineken вече 16 години и има опит на различни управленски позиции както в Русия, така и в България.

През 2013 г. тя заема позицията "Мениджър продажби България" и в продължение на три години ръководи търговския екип на "Загорка" АД, а освен това е член на ръководството на компанията. След това се завръща в Русия като "Директор продажби - модерна търговия", а три години по-късно вече е "Старши директор продажби и дистрибуция" на Heineken - Русия. Сега отново е в България в новата си позиция на изпълнителен директор.

Компанията

През 1994 г. "Загорка" стана част от Heineken. Портфолиото на българското дружество включва марките бира "Загорка", Heineken, "Ариана", Amstel, Stolichno, Starobrno, Affligem, сайдер "Крадецът на ябълки", безалкохолни предложения "Загорка" 0.0%, Heineken 0.0 и "Ариана Радлер" 0.0%.

По информация на компанията от 1994 г. досега в пивоварната са инвестирани над 133 млн. евро за модернизация на процесите и увеличаване на производствения капацитет.

През 2020 пазарът на бира отчита спад. По данни на Агенция "Митници" през миналата година в страната са продадени 5.22 млн. хектолитра бира, което е с 5% по-малко от количествата през 2019 г. За трите големи пивоварни пропуснатите продажби са в резултат от затворените заради пандемията заведения и по-малкото чужди туристи.

По данни на "К100 - Най-големите компании в България" през 2020 "Загорка" отчита 19% спад на приходите, които достигат 118.123 млн. лв., и 4.656 млн. лв. печалба, а заетите са 416.