Явор Стефанов е новият търговски директор на "Кока-Кола ХБК България"

Той поема функциите от Марко Андрич, който ще отговаря за търговските операции на компанията в Румъния

Явор Стефанов, търговски директор на "Кока-Кола ХБК България"
Явор Стефанов, търговски директор на "Кока-Кола ХБК България"
Явор Стефанов, търговски директор на "Кока-Кола ХБК България"    ©  ''Кока-Кола ХБК България''
Явор Стефанов, търговски директор на "Кока-Кола ХБК България"    ©  ''Кока-Кола ХБК България''
Бюлетин Ритейл Ритейл

Всяка седмица получавайте най-важното и интересно от ритейл сектора във вашата поща

Явор Стефанов е новият търговски директор на "Кока-Кола ХБК България." Той поема функциите от Марко Андрич, който ще отговаря за търговските операции на компанията в Румъния.

Стефанов ще ръководи повече от 400 професионалисти в България и ще отговаря за стратегическото управление и бъдещото развитие на търговската дейност на дружеството в страната. Професионалният му път в "Кока-Кола ХБК" започва през 2005 г. като търговски представител. През изминалите 17 години изкачва последователни стъпала в кариерата си и трупа опит в областта на продажбите и търговските умения. През последните години успешно внедрява нов модел на работа, благодарение на който компанията подобрява пазарните си дялове и разширява навлизането в нови домакинства.

Явор Стефанов е бакалавър и магистър по "Стопанско управление" от Икономическия университет във Варна.

Компанията

"Кока-Кола Хеленик ботълинг къмпани България" е най-големият производител на безалкохолни напитки в страната, който притежава изключителното право да бутилира продуктите на The Coca-Cola Company. Компанията започва дейността си в България през 1992 г. и е сред водещите инвеститори в местната икономика.

"Кока-Кола ХБК" разполага с два производствени центъра в страната - в Костинброд (за безалкохолни напитки) и в Банкя (за бутилиране на натурална минерална вода), шест дистрибуторски центъра и над 1000 служители.

Компанията избра да разположи в България и своите центрове за споделени услуги за всички държави в групата - през 2004 г. отвори първия си Център за споделени услуги в областта на информационните технологии ("Кока-Кола Хеленик груп Ай Ти сървисис"), а през 2011 г. - втори център, този път в областта на финансите и човешките ресурси ("Кока-Кола Хеленик бизнес сървисис организейшън").

През 2019 г. "Кока-Кола ХБК" инвестира 40 млн. лв. за разширяване на производствения си център в Костинброд. Новата бутилираща линия за PET бутилки е най-модерната във всички 28 страни в Групата "Кока-Кола Хеленик". Инвестицията превърна България в регионален център за износ на продукция за Румъния, Сърбия и Гърция.

В последните три години компанията продължи да добавя нови категории продукти в своето портфолио, сред които базираната на ядки, семена, плодове и минерали напитка AdeZ, изотоничната спортна напитка Powerade, Predator Energy, Cappy Joy, вода, обогатена с минерали с марката Aquarius Water+. А от средата на 2020 г. дистрибутира нова серия кафета - Costa Coffee.

По данни на компанията през последното десетилетие е спестила 1.8 млн. тона CO2, както и 6.5 млрд. литра вода в процеса на производство и доставка на "Кока-Кола" продукти. По данни на К100 за 2020 "Кока-Кола ХБК" отчита 357.424 млн. лв. приходи от продажби и 40.411 млн. лв. печалба.

В световен мащаб "Кока-Кола ХБК" бутилира и продава напитките на The Coca-Cola Company в 29 пазара, като също така си партнира с други компании за напитки като Monster Energy, Edrington, Brown-Forman и Campari и предлага и техните продукти.

1 коментар
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
Нов коментар

Още от Капитал