Новият брой: Накъде след вота
Close

Строител на капитализма: Ван Чуанфу

Oriental Image/ Reuters    ©  Oriental Image/ Reuters

Китайският производител на електрически превозни средства BYD успя да стана лидер на световния пазар по продажби през първото полугодие, след като измести от върха Tesla. Трябва да се има предвид, че при доставките на BYD се включват както изцяло електрическите модели, така и плъгин хибридите, докато Tesla продава само коли, захранвани изцяло с батерии.

През първата половина на годината китайският концерн, управляван от Ван Чуанфу, е продал общо 641 400 броя, което е ръст 315% на годишна база. Така BYD запазва първата си позиция по продажби на електромобили в Китай и измества Tesla в света. Американската компания е успяла да пласира общо 564 хил. електромобила по света за периода, което е покачване от 46% на годишна база.


Благодарим Ви, че чететете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.

За да видите статията, влезте в профила си или се регистрирайте.

Всеки потребител може да чете до 5 статии месечно без да има абонамент за Капитал.

Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове

Китайският производител на електрически превозни средства BYD успя да стана лидер на световния пазар по продажби през първото полугодие, след като измести от върха Tesla. Трябва да се има предвид, че при доставките на BYD се включват както изцяло електрическите модели, така и плъгин хибридите, докато Tesla продава само коли, захранвани изцяло с батерии.

През първата половина на годината китайският концерн, управляван от Ван Чуанфу, е продал общо 641 400 броя, което е ръст 315% на годишна база. Така BYD запазва първата си позиция по продажби на електромобили в Китай и измества Tesla в света. Американската компания е успяла да пласира общо 564 хил. електромобила по света за периода, което е покачване от 46% на годишна база.

От BYD твърдят, че целта на компанията за годишните продажби е 1.1-1.2 млн. броя, от които 600 хил. изцяло електрически коли и останалите - плъгин хибриди.

В сравнение с Tesla, която разчита главно на гигафабриката си край Шанхай, BYD разполага с няколко китайски фабрики, които почти не бяха засегнати от коронавирусните мерки в страната.

Все още няма коментари
Нов коментар

Още от Капитал