Строител на капитализма: Николай Нанков
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Строител на капитализма: Николай Нанков

Строител на капитализма: Николай Нанков

5473 прочитания

© Надежда Чипева


След като направи първа копка на 9-километров участък от магистрала "Хемус", министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков се зарече, че този аутобан ще стигне до Велико Търново до 2025 г. Как точно ще се случи това обаче не е ясно, тъй като проектите още не са готови, а и няма пари. Не е за пропускане и фактът, че за последното десетилетие са изградени само 22 км от "Хемус", а от Боаза до Търново разстоянието е 137 километра.

Тези подробности обаче не попречиха на Нанков да се похвали, че е поискал 3.3 млрд. лв. за пътна безопасност от Европейската комисия. Мерките и дейностите всъщност били подадени към МВР, което е координатор за България по темата "Стратегическата рамка за пътна безопасност" на ЕС. И на практика все още няма инструмент за подобно финансиране. Тепърва Брюксел ще обсъжда създаването на фонд за пътна безопасност, който да действа в периода 2020 - 2030 г.

Въпреки това разпределението на парите вече е ясно - 2.6 млрд. лв. ще отидат за обновяване на съществуващи пътища и около 730 млн. млн. за изграждане на нови. Да се надяваме само, че Нанков няма да чака тези имагинерни пари, за да извърши обещаните ремонти на пътната мрежа. Защото самият той признава, че около 8 хил. км републикански и 12 хил. км общински пътища се нуждаят от спешна цялостна рехабилитация.

След като направи първа копка на 9-километров участък от магистрала "Хемус", министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков се зарече, че този аутобан ще стигне до Велико Търново до 2025 г. Как точно ще се случи това обаче не е ясно, тъй като проектите още не са готови, а и няма пари. Не е за пропускане и фактът, че за последното десетилетие са изградени само 22 км от "Хемус", а от Боаза до Търново разстоянието е 137 километра.

Тези подробности обаче не попречиха на Нанков да се похвали, че е поискал 3.3 млрд. лв. за пътна безопасност от Европейската комисия. Мерките и дейностите всъщност били подадени към МВР, което е координатор за България по темата "Стратегическата рамка за пътна безопасност" на ЕС. И на практика все още няма инструмент за подобно финансиране. Тепърва Брюксел ще обсъжда създаването на фонд за пътна безопасност, който да действа в периода 2020 - 2030 г.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK