Комисията за защита на конкуренцията наложи най-голямата си глоба, откакто в средата на 2016 г. беше оглавена от близката до ГЕРБ Юлия Ненкова, и трета по размер в историята на регулатора. Санкцията е от 15 млн. лв. и е за рекламна кампания на Metro, с която се твърди, че е увреден имиджът на конкурент, в случая - Lidl. По аргументите в решението може да се спори, но гигантската глоба със сигурност поставя проблем пред всяка голяма компания рекламодател.
Дотук комисията на Ненкова не беше жестока в глобите и случаят е дебютът й в това поле. Затова пък под нейно ръководство за пръв път в историята си КЗК спря концентрации, и то със смехотворни мотиви. Двата случая - за покупката на бизнеса на CEZ от "Инерком" на Гинка Върбакова и на "Нова телевизия" от Петр Келнер, бяха по-скоро изпълнение на политическа поръчка.
Дотук дирижирано изглеждаше и темпото на вземане на решения - за разлика от сделката на Делян Пеевски за продажбата на марките на "Булгартабак" на ВАТ, която мина рекордно бързо, една от най-големите банкови покупки - на Сосиете женерал Експресбанк от Банка ДСК, беше бавена близо 4 месеца при законов срок от пет седмици.
Комисията за защита на конкуренцията наложи най-голямата си глоба, откакто в средата на 2016 г. беше оглавена от близката до ГЕРБ Юлия Ненкова, и трета по размер в историята на регулатора. Санкцията е от 15 млн. лв. и е за рекламна кампания на Metro, с която се твърди, че е увреден имиджът на конкурент, в случая - Lidl. По аргументите в решението може да се спори, но гигантската глоба със сигурност поставя проблем пред всяка голяма компания рекламодател.
Дотук комисията на Ненкова не беше жестока в глобите и случаят е дебютът й в това поле. Затова пък под нейно ръководство за пръв път в историята си КЗК спря концентрации, и то със смехотворни мотиви. Двата случая - за покупката на бизнеса на CEZ от "Инерком" на Гинка Върбакова и на "Нова телевизия" от Петр Келнер, бяха по-скоро изпълнение на политическа поръчка.
0 коментара