Строител на капитализма: Юлия Ненкова
Абонирайте се за Капитал

Всеки петък икономически анализ и коментар на текущите събития от седмицата.
Съдържанието е организирано в три области, за които Капитал е полезен:

K1 Средата (политическа, макроикономическа регулаторна правна)
K2 Бизнесът (пазари, продукти, конкуренция, мениджмънт)
K3 Моят капитал (лични финанси, свободно време, образование, извън бизнеса).

Абонирайте се за Капитал

Строител на капитализма: Юлия Ненкова

Строител на капитализма: Юлия Ненкова

5801 прочитания

© Юлия Лазарова


Комисията за защита на конкуренцията наложи най-голямата си глоба, откакто в средата на 2016 г. беше оглавена от близката до ГЕРБ Юлия Ненкова, и трета по размер в историята на регулатора. Санкцията е от 15 млн. лв. и е за рекламна кампания на Metro, с която се твърди, че е увреден имиджът на конкурент, в случая - Lidl. По аргументите в решението може да се спори, но гигантската глоба със сигурност поставя проблем пред всяка голяма компания рекламодател.

Дотук комисията на Ненкова не беше жестока в глобите и случаят е дебютът й в това поле. Затова пък под нейно ръководство за пръв път в историята си КЗК спря концентрации, и то със смехотворни мотиви. Двата случая - за покупката на бизнеса на CEZ от "Инерком" на Гинка Върбакова и на "Нова телевизия" от Петр Келнер, бяха по-скоро изпълнение на политическа поръчка.

Дотук дирижирано изглеждаше и темпото на вземане на решения - за разлика от сделката на Делян Пеевски за продажбата на марките на "Булгартабак" на ВАТ, която мина рекордно бързо, една от най-големите банкови покупки - на Сосиете женерал Експресбанк от Банка ДСК, беше бавена близо 4 месеца при законов срок от пет седмици.

Комисията за защита на конкуренцията наложи най-голямата си глоба, откакто в средата на 2016 г. беше оглавена от близката до ГЕРБ Юлия Ненкова, и трета по размер в историята на регулатора. Санкцията е от 15 млн. лв. и е за рекламна кампания на Metro, с която се твърди, че е увреден имиджът на конкурент, в случая - Lidl. По аргументите в решението може да се спори, но гигантската глоба със сигурност поставя проблем пред всяка голяма компания рекламодател.

Дотук комисията на Ненкова не беше жестока в глобите и случаят е дебютът й в това поле. Затова пък под нейно ръководство за пръв път в историята си КЗК спря концентрации, и то със смехотворни мотиви. Двата случая - за покупката на бизнеса на CEZ от "Инерком" на Гинка Върбакова и на "Нова телевизия" от Петр Келнер, бяха по-скоро изпълнение на политическа поръчка.


Благодарим ви, че четете Капитал!

Вие използвате поверителен режим на интернет браузъра си. За да прочетете статията, трябва да влезете в профила си.
Влезте в профила си
Всеки потребител може да чете до 10 статии месечно без да има абонамент за Капитал.
Вижте абонаментните планове

0 коментара

Нов коментар

За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.


Вход

Още от Капитал

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. OK