С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
1 19 окт 2019, 11:24, 4677 прочитания

Брюксел иска България да върне 11 млн. лв. за обхода на Габрово

Обектът се строи от шест години и се забави по ред неочаквани причини. Трябва да е готов през ноември

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
След като България загуби част от еврофинансирането от миналия програмен период за обхода на Габрово, сега я грози и налагането на финансова корекция от Европейската комисия (ЕК). Обектът, дълъг 23 км, струва над 90 млн. лв. и започна да се строи още през 2013 г., но по редица причини се забави сериозно във времето.

Тъй като обходът не е бил завършен до крайния срок 31 март 2019 г., през юни 2019 г. ЕК е започнала процедура за финансови корекции, става ясно от отговор на транспортния министър Росен Желязков до депутати от БСП. Става въпрос за сумата от 5.66 млн. евро, или малко над 11 млн. лв. Последната информация е, че проектът ще бъде завършен в края на ноември.


В началото на декември 2019 г. България ще представи допълнителна информация за обекта пред ЕК. "Имаме неформално уверение от европейските служби, че при завършване на обхода на Габрово в рамките на 2019-а финансовата корекция по проекта ще бъде оттеглена", казва още Желязков.

Какво остава да се построи

Проектът беше разделен на две фази, като първата, която започна през 2013-а и се изпълнява и в момента, включва 20-километров участък заедно с връзката на обхода с път I-5 Русе - Велико Търново - Свиленград, която е дълга 3.1 км. Втората фаза е тунелът под Шипка, но за него няма предвидено финансиране и съдбата му е неясна.



Изпълнител на първата фаза е обединение между "Хидрострой" на Велико Желев, "Пътни строежи - Велико Търново" и "Пътиженерингстрой – Т", които са с почти равни дялове.

"Над 90% от трасето е асфалтирано, положени са дренажи и водостоци, сега предстои полагане на износващ пласт и банкети", обясни пред "Капитал" Филип Маринов, управител на "Пътни строежи - Велико Търново", които в момента довършват обекта. Липсващата част е именно етапната връзка. "Там сме по-назад, на ниво земни работи, като в близките дни ще започнем да работим по пътната конструкция", каза той. По думите му проблемите с археологията и свличанията до момента са решени. "Целта ни все пак е да спазим срока и до края на годината да завършим проекта", каза Маринов.

Причините за забавяне на проекта са няколко, но строителите не са имали вина за форсмажорните обстоятелства, отбелязва mediapool.bg. През 2014 г. имаше обжалване от екоорганизации заради навлизането на трасето в парк "Българка", припомня сайта. През 2018 г. пък са открити археологически обекти, а и е имало земни маси с потенциал за обрушване и свличане, обясни през юни тази година Златка Петева, директор на дирекцията, която отговаря за координацията на проектите по оперативна програма "Транспорт", пред комитета за наблюдението й.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Правителството предложи правила за електрическите тротинетки 1 Правителството предложи правила за електрическите тротинетки

Максималната разрешена скорост за електрическите тротинетки по пътищата ще бъде 25 км/ч

12 ное 2019, 1196 прочитания

"Булстрой груп" ще реконструира топлоцентралата на НДК в център за модерно изкуство 1 "Булстрой груп" ще реконструира топлоцентралата на НДК в център за модерно изкуство

Фирмата е предложила най-ниската цена за изпълнение от 3.15 млн. лв. без ДДС

11 ное 2019, 2837 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Инфраструктура" Затваряне
Зелен ринг, околовръстна железница или двете заедно?

Възможностите за бъдещето на старите жп линии в София се разделят на две, но могат и да се обединят

Още от Капитал
Местните избори отвъд резултатите

В София и други градове проличаха възможности за по-широк фронт срещу наложения от ГЕРБ модел на управление

Да копаеш дъното за Доган

Държавата изненадващо отпусна 220 млн. лв. за драгиране на плавателния канал в пристанище Варна. Съмненията са, че пристанището на Ахмед Доган ще е основният печеливш, а държавните терминали ще трябва да го догонват

Омраза за двойна употреба

На фона на практиката обвинението срещу природозащитника Тома Белев изпъква като политическо

Климатично северно сияние

Как Финландия ще стане въглеродно неутрална до 2035 г.

Да бъдеш Дубравка Угрешич

Писателката за обърканото детство, инстинкта да принадлежим към стадото и вечните неприятелства

Пчелен опит

Пчеларството става все по-разпространено хоби сред градските хора

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10