Коронавирус в България и по света
Коронавирус в България и по света
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
4 22 окт 2019, 13:53, 6627 прочитания

Липсват 40 млн. лв. за ремонт на неравностите на магистрала "Тракия"

За тази година обаче няма предвидени пари в бюджета на пътната агенция за участъка между Чирпан и Стара Загора

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Ограничението на скоростта до 90 км/час по магистрала "Тракия" между Чирпан и Стара Загора ще остане още за неопределен период от време, въпреки че през март регионалният министър Петя Аврамова обеща то да отпадне до 30 септември. Сега в отговор на въпрос на депутата от БСП Георги Йорданов Аврамова казва, че тепърва се разглеждат възможности за финансиране на необходимия ремонт на 40-километровия участък.

Изчислената сума за реконструкцията само на дясното платно в посока Бургас е 40 млн. лв., уточнява Аврамова в отговора си от 16 октомври. За 2019 г. такива пари не са предвидени в бюджета на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), въпреки че през октомври правителството отпусна 45 млн. лв. за други пътни ремонти, а преди година - още 150 млн. лв. допълнително към бюджета на АПИ.


Пътната агенция постави знаци за намаляване на скоростта по магистралата от 140 на 90 км/час преди повече от година, тъй като настилката, полагана преди само 10 години, е на вълни и е опасна за шофьорите. Интересното тук е, че според отговора на Аврамова решението за ограничаване на скоростта е от 19 декември 2018-а, а от съобщения на АПИ се вижда, че то е било факт още през септември. Така или иначе, решение на този проблем няма да има поне до пролетта, тъй като през зимата условията не позволяват подобни ремонти.

Настилка за по-малко трафик

Тази отсечка от магистралата получи разрешение за ползване съответно през 2007 г. и 2011 г. за различни части. Изпълнител на строителството е сдружение "Рънуей-БГ" с основен участник Пи Ес Ай от групата на "Трейс". Гаранционният срок е бил пет години и вече е изтекъл, отбелязва Аврамова.
По думите на регионалния министър от началото на 2019 г. за текущ ремонт и поддържане на отсечката Чирпан - Стара Загора са похарчени над 1.6 млн. лв., които включват 996 хил. лв. за ремонт, близо 140 хил. лв. за "ограничителни системи", което значи мантинели, и 489 хил. лв. за зимно почистване.

Причините за повредите по настилката били "комплексни", но като основен фактор се посочва "интензивното движение, в това число тежкотоварно, което е целогодишно". През април АПИ възложила на Института по пътища и мостове да извърши обследване на настилката. Оттам са направили препоръки, които служат за технологичния проект на ремонта, който пък се изготвя в момента, пише Аврамова в отговора си.



Ремонтът най-вероятно ще бъде възложен без обществена поръчка през договорите за поддържане въпреки голямата сума от 40 млн. лв. Наскоро държавната компания "Автомагистрали" подписа договора за поддържане на "Тракия" между София и Стара Загора, като прогнозната му стойност е 60 млн. лв. с ДДС за пет години.

За подобен договор за "Хемус" вместо прогнозните 15 млн. лв. например "Автомагистрали" е получила 10 пъти повече. Причината е, че скъпи ремонти на виадукти и други съоръжения се възлагат без търгове, а след това компанията може да прехвърля задачите към подизпълнители по непрозрачен начин. По същия начин ще стане и самото строителство на липсващите участъци от "Хемус".
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

Скачай, вълчо, върху релсите 3 Скачай, вълчо, върху релсите

Надлез за животни на магистралата за Сърбия ще свършва над трасето на бъдеща жп линия, като ще им се налага да скачат директно в нищото

24 май 2020, 3580 прочитания

Може ли трансформацията на бул. "Патриарх Евтимий" да покаже бъдещето на София? 3 Може ли трансформацията на бул. "Патриарх Евтимий" да покаже бъдещето на София?

Кметът Йорданка Фандъкова подкрепи проекта за велосипеден булевард с по-малко места за паркиране и бус лента

23 май 2020, 4615 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Инфраструктура" Затваряне
Магистрала "Струма" остава без еврофинансиране засега

Според ЕК в изпратената от България апликационна форма има грешки, а трасето, за което искаме средства, няма екооценка

Още от Капитал
От скала до хотел: 30 години по-късно в Созопол

Многогодишната история за държавен парцел на брега на морето в Созопол, филмов съюз, съдилища и строителна криза е към развръзка

Софийският адрес за френски макарони

Chez Fefe е първият специализиран бутик, който приготвя традиционния десерт

Дефектните мерки

След края на извънредното положение бизнесът оцелява много повече на мускули и в по-малка степен заради подкрепа от държавата

Растеж с едно наум

Българската икономика расте през първото тримесечие, но пораженията от COVID-19 през април-юни ще са по-тежки

Майсторът, Маргарита и ние

Романът на Булгаков се завръща в книжарниците като колекционерско издание

20 въпроса: Мартин Михайлов

Михайлов стои зад две от заведенията, които бяха (отново ще бъдат?) обичайна част от нощните походи в София

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10