С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK
26 окт 2019, 10:07, 3686 прочитания

Гарата в Стара Загора ще се ремонтира от обединение на "Парсек груп" и "Бигла 3"

Въпреки че накрая е останал само един участник, цената е паднала с 1.5 млн. лв. под прогнозната

  • LinkedIn
  • Twitter
  • Email
  • Качествената журналистика е въпрос на принципи, професионализъм, но и средства. Ако искате да подкрепите стандартите на "Капитал", може да го направите тук. Благодарим.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg
Националната компания "Железопътна инфраструктура" избра в петък обединение ДЗЗД "Европейска гара - Стара Загора" за изпълнител на обществената поръчка за реконструкцията на жп гарата в Стара Загора. В него влизат четири компании: "Парсек груп", "Престиж бизнес - 93", "Бигла - III" и архитектурното студио "АТМ".

Офертата на избрания изпълнител за проектирането и ремонта на старозагорската гара е 11.67 млн. лв. при прогнозна 13.1 млн. лв. с ДДС. Финансирането е по оперативна програма "Транспорт", като тази поръчка е част от проект за модернизация на шест гари в направлението София - Бургас. Това са гарите в Карнобат, Казичене, Подуяне, Нова Загора и Искър, като някои от ремонтите вече започнаха.


Кои са победителите

Обединението "Европейска гара - Стара Загора" се състои от четири сравнително малки компании от строителния бранш. Заедно те са събрали достатъчно опит и референции, за да покрият изискванията за изпълнение на проекта.

Водещият партньор
е "Парсек груп" на Бончо Бонев. Фирмата има 9.3 млн. лв. приходи за 2018г., основно от обществени поръчки. "Сега предстои да подпишем договор за ремонт на Съдебната палата в София с възложител Върховния касационен съд на стойност около 2 млн. лв. Освен това ще работим по спортна зала в Лом, обновяване на сградата на Министерство на външните работи, както и по канализация в с. Драгичево в обединение с "Каро Трейдинг" и ремонт на художествената галерия в Силистра", обясни пред "Капитал" Бончев.



Собственик на третата компания в обединението, "Бигла 3" , е Красимир Шалев. Тя се занимава основно с жилищно строителство, като е изпълнявала и поръчки за саниране по Националната програма за енергийна ефективност. Работили са и по проекта на Ръководство "Въздушно движение" за реконструкция на въздушна кула на летището в Бургас. Приходите ѝ за 2018-а са 11.6 млн. лв.

Благоевградската фирма "Престиж бизнес - 93" е собственост на Любен Янев и Георги Шапков и има оборот от 7.1 млн. лв. за 2018г. Тя има различни сфери на дейност,като строителството е малка част, но тук ще се включи с доставка на материали. "Те
поеха ангажимент да доставят материалите за окачена фасада", уточнява Бончо Бонев.

"АТМ" пък е проектантско студио с основател и управител арх. Ивайло Мишев. Техни са проектите на фонтаните пред Народния театър "Иван Вазов" и в Южния парк, летищата в Бургас и Варна, спортна зала в Нова Загора и др.

Двоен стандарт на НКЖИ

Интересното е, че от състезанието са отстранени големите компании, които са традиционни победители в подобни обществени поръчки. Става въпрос за обединения, в които участват "ВДХ" (бившето "Водстрой 98") и "Трейс груп холд", а и "Строително-предприемачески холдинг". Те не са били допуснати до отварянето на ценовите оферти поради документални пропуски. Въпреки липсата на конкуренцията обаче победителят е спечелил с цена, по-ниска с над 10% от прогнозната стойност.

Интересно е, че НКЖИ е действала по точно обратния начин в търга за ремонт на гарата в Нова Загора. Там отново кандидатства обединение на "Трейс" и е единствен участник. Възложителят отваря ценовата им оферта, но след това прекратява поръчката, защото липсвала конкуренция и състезателност в процедурата.

Проектът

Сградата на гарата в Стара Загора е проектирана през 70-те години и оттогава не е извършван основен ремонт. Сега предстои съществуващата инфраструктура да бъде модернизирана, като ще се подобри организацията на обслужване и ще бъдат създадени необходимите удобства и комфорт за пътниците, посочват от НКЖИ. Също така ще бъдат въведени мерки за енергийна ефективност, ще се подменят всички инсталации, стенни, подови и таванни покрития, нови фасади и ще бъде изградена нова климатизация. Гарата ще разполага с четири асансьора, за да бъде осигурен достъп до всички нива на хора с намалена подвижност.

Реконструкцията трябва да бъде завършена през 2021г.
  • Facebook
  • Twitter
  • Зарче
  • Email
  • Ако този материал Ви е харесал или желаете да изразите съпричастност с конкретната тема или кауза, можете да ни подкрепите с малко финансово дарение.

    Дарение
    Плащането се осъществява чрез ePay.bg

Прочетете и това

"ВиК Варна" обяви първия търг от водния си проект за 140 млн. лв. "ВиК Варна" обяви първия търг от водния си проект за 140 млн. лв.

Загубите на вода в града се очаква да намалеят с едва 5% след изпълнението му

16 фев 2020, 1372 прочитания

Седем оферти за първата детска градина в "Манастирски ливади-изток" 1 Седем оферти за първата детска градина в "Манастирски ливади-изток"

Обществената поръчка е на стойност 5.25 млн. лв., а в капиталовата програма на София за обекта са отпуснати 3 млн. лв.

15 фев 2020, 4564 прочитания

24 часа 7 дни
 
Капитал

Абонирайте се и получавате повече

Капитал
  • Допълнителни издания
  • Остъпки за участие в събития
  • Ваучер за реклама
Още от "Инфраструктура" Затваряне
Изненадващ търг за тунела под Шипка с бюджет от 320 млн. лева

Поръчката на АПИ е без осигурено финансиране, а срокът за изграждане на съоръжението - 5 години

Още от Капитал
Хазартна рекламна напаст

Забранената по закон реклама на хазарт е масова - предимно в онлайн сайтове и телевизии и е за милиони

Спаси ме от коронавируса

По-важно е маските да бъдат носени от болните, а не от здравите хора, защото така се ограничава предаването на инфекцията

(Не)възможната столица на културата

"Пловдив 2019" премина с повече скандали, отколкото културни новини, бе недофинансиран и неглижиран от властта

Зараза за 300 млрд. долара

Китай и страните от региона ще пострадат най-много от вируса, но ако разпространението продължи по-дълго, западните икономики също ще понесат сериозни щети

Порто, Сиза и Елиасон

Музеят Serralves в Порто отбелязва своята 20-годишнина с изложби на архитекта Алваро Сиза и на артиста Олафур Елиасон

Кино: "Ирландецът"

Елегия за човека между доброто и злото

X Остават ви 0 свободни статии
0 / 10