Магистрала "Черно море" ще се проектира, но не е сигурно кога ще се строи
Пътната агенция обяви търг за 14 млн. лв. за идеен проект за трасето между Варна и Бургас, но пари за строителство няма


Най-важното от света на личните финанси, пазарите и управлението на спестяванията.
Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) предприе втори изненадващ ход в рамките на една седмица. След като обяви търг за изграждането на тунел под Шипка, въпреки че нямаше никакви публични коментари за подобна стъпка от правителството, тя е стартирала и обществена поръчка за магистрала "Черно море" - за изпълнител на разширен идеен проект и парцеларен план.
Целта е да се изготвят най-малко три вариантни решения на трасе, включително комбинация от варианти, които са разработвани през годините.
Статията, която искате да прочетете е част от архива на "Капитал", който е достъпен само за абонати. Той включва над 200 000 стати с всичко за бизнеса, политиката и обществото в България от 1993 г. насам.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици * Към офертата
* Aбонамент за Капитал - 2 лв./седмица през първите 12 седмици, а след това - 7.25 лв./седмица. Абонаментът Ви ще бъде подновяван автоматично и таксуван на месечна база. Може да прекратите по всяко време. Само за нови абонати, физически лица.
5 коментара
Това е сложна магистрала, непосилна за простите гербаджии. Те и на равното се осират, какво остава при сложен терен. По-добре да не я пипат. Като падне режимът на ГЕРБ, дано се намерят по-кадърни да я построят.
Ами да ги проектират най-сетне, че ги чакаме от комунизма още. На Запад няма нито една държава без мрежа от магистрали! С излишъка за 1 г. можем да строим по една магистрала, само че трябва да има за "нашите фирми" и затова ще строим старите проекти до 2030 г.
Магистрала Черно Море би дала икономически бум на цяла Източна България. Варна, Шумен и Добрич ще могат да се свържат с индустриално силна Тракия. Също така Стара Загора изведнъж ще има достъп до 3 летища - София, Варна и Бургас, което със сигурност ще помогне за още по-бързото подобряване на бизнес климата там.
Ако смеем да помечтаем още малко, може да свържем Магистрала Черно Море и с Порт Констанца. Не би трябвало да е супер скъпо, защото е равна зема до там, но за съжаление едва ли ще видим правителство с такава визия скоро...
До коментар [#3] от "Петел88":
Това е много необходимо, но не достатъчно условие. Спешно трябва да улесним максимално славяни извън ЕС да се включват в работната сила тук. Често проблема с набирането на персонал е ключов за инвестиционната надпревара, а от съседите ни само ние сме със сериозен недостиг.
Изграждане на Хемус, връзка на северна с южна България с тунел под връх Шипка, както и скоростен път от Русе до Велико Търново са абсолютно достатъчни и дори задължителни, за да се изравни, а дори и засили икономиката на двете части. Такава магистрала, специално изградена за един град Варна е напълно ненужна и необоснована. Да не говорим, че това е най-безсмисленият град в държавата за инвестиции, тъй като всичко пропада в една дупка от корупция. Ефекта за икономиката на държавата ще бъде почти нулев от такова разхищение на пари.
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.