Един век не стига за "Струма"
Последните прогнози са магистрала "Струма" да е готова през 2027г., а европейското финансиране, което България ще получи, е под въпрос


Най-важното от деня. Всяка делнична вечер в 18 ч.
- Последните прогнози са магистрала "Струма" през Кресненското дефиле да е готова и в двете посоки през 2027 г.
- Размерът на европейското финансиране, което България ще получи, е под въпрос.
- Проектът е пример за лошо управление от страна на администрацията, която излага България дори на риск от наказателна процедура.
"Възниква въпросът дали магистрала "Струма" ще бъде завършена през този век". Това заявява Аурелио Сесилио от Генералната дирекция "Регионална и градска политика" в Европейската комисия (ЕК) през юли по време на Комитета по наблюдение на оперативна програма "Транспорт". Представителят на ЕК изчислява, че при изграждането на магистралата към Гърция България се e забавила с 16 години спрямо първоначалните планове. А ако броим обещанията тя да е готова за Олимпийските игри в Атина през 2004 г. (колкото и абсурдни да изглеждат от сегашна гледна точка), закъснението е дори 23 години.
Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.
Абонирайте сеВъзползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент
2 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата
Вижте абонаментните планове
4 коментара
На уважемите еколози имам да кажа две неща:
- магистралите в Алпите не са паднали от небето и са засегнали доста природа.
- много народ измря и ще измира в този участък в дефилето, защото на някои им е мил повече живота на една катерица там отколкото за човек. Преди години дори кола бе блъснала еколог правещ екооценка по трасето. Като толкова обичате природата ходете засадете дръвчета в обем, че да има значение - това правя и аз като авто джигит по нашите пътища.
За всичко е виновен бруталния лобизъм на управляващите ни, в този случай в лицето на закритата пътна компания НКСИП. След като през 2008 г. всички постигнаха съгласие как да бъде построен този участък – и правителство и неправителствени организации и Европейска комисия, а именно чрез дълъг тунел, те изведнъж промениха проекта за да услужат на ненаялите се строители, тъй като никой от тях нямаше да се класира да го строи и големите милиони щяха да ги вземат чужди фирми. Самият строителен бранш в началото изтъкваше този факт, но впоследствие замлъкна, защото този „мотив“ не е много убедителен за пред ЕС. В крайна сметка ще имаме поредната унищожена природна ценност заедно с някакво недоразумение вместо магистрала!
Да се надяваме, че 2 ще са достатъчни.., но гаранция няма
До коментар [#2] от "alien04":
Коя природна ценност?
Ще прекарат магистралата през Вихрен и Синаница ли?
Жабите са ви по-мили от хората.
И, нали не казвате, че в 1927 се е планирала магистрала, както се намеква?
Нов коментар
За да публикувате коментари,
трябва да сте регистриран потребител.