Новият брой: Накъде след вота
Close

Един век не стига за "Струма"

Последните прогнози са магистрала "Струма" да е готова през 2027г., а европейското финансиране, което България ще получи, е под въпрос

Използването на съществуващия път Е79 в едната посока на "Струма" означава отсечката да не е магистрала, а скоростен път. Реконструкцията ще завърши през 2027 г. по план
Използването на съществуващия път Е79 в едната посока на "Струма" означава отсечката да не е магистрала, а скоростен път. Реконструкцията ще завърши през 2027 г. по план
Използването на съществуващия път Е79 в едната посока на "Струма" означава отсечката да не е магистрала, а скоростен път. Реконструкцията ще завърши през 2027 г. по план    ©  Надежда Чипева
Използването на съществуващия път Е79 в едната посока на "Струма" означава отсечката да не е магистрала, а скоростен път. Реконструкцията ще завърши през 2027 г. по план    ©  Надежда Чипева
Темата накратко
  • Последните прогнози са магистрала "Струма" през Кресненското дефиле да е готова и в двете посоки през 2027 г.
  • Размерът на европейското финансиране, което България ще получи, е под въпрос.
  • Проектът е пример за лошо управление от страна на администрацията, която излага България дори на риск от наказателна процедура.

"Възниква въпросът дали магистрала "Струма" ще бъде завършена през този век". Това заявява Аурелио Сесилио от Генералната дирекция "Регионална и градска политика" в Европейската комисия (ЕК) през юли по време на Комитета по наблюдение на оперативна програма "Транспорт". Представителят на ЕК изчислява, че при изграждането на магистралата към Гърция България се e забавила с 16 години спрямо първоначалните планове. А ако броим обещанията тя да е готова за Олимпийските игри в Атина през 2004 г. (колкото и абсурдни да изглеждат от сегашна гледна точка), закъснението е дори 23 години.


Четете неограничено с абонамент за Капитал!

Статиите от архива на Капитал са достъпни само за потребители с активен абонамент.

Абонирайте се

Възползвайте се от специалната ни оферта за пробен абонамент

1 лв. / седмица за 12 седмици Към офертата

Вижте абонаментните планове
4 коментара
  • Най-харесваните
  • Най-новите
  • Най-старите
  • 1
    baj_ganyo avatar :-|
    Бай Ганьо
    • - 5
    • + 4

    На уважемите еколози имам да кажа две неща:
    - магистралите в Алпите не са паднали от небето и са засегнали доста природа.
    - много народ измря и ще измира в този участък в дефилето, защото на някои им е мил повече живота на една катерица там отколкото за човек. Преди години дори кола бе блъснала еколог правещ екооценка по трасето. Като толкова обичате природата ходете засадете дръвчета в обем, че да има значение - това правя и аз като авто джигит по нашите пътища.

    Нередност?
  • 2
    alien04 avatar :-|
    alien04
    • - 3
    • + 7

    За всичко е виновен бруталния лобизъм на управляващите ни, в този случай в лицето на закритата пътна компания НКСИП. След като през 2008 г. всички постигнаха съгласие как да бъде построен този участък – и правителство и неправителствени организации и Европейска комисия, а именно чрез дълъг тунел, те изведнъж промениха проекта за да услужат на ненаялите се строители, тъй като никой от тях нямаше да се класира да го строи и големите милиони щяха да ги вземат чужди фирми. Самият строителен бранш в началото изтъкваше този факт, но впоследствие замлъкна, защото този „мотив“ не е много убедителен за пред ЕС. В крайна сметка ще имаме поредната унищожена природна ценност заедно с някакво недоразумение вместо магистрала!

    Нередност?
  • 3
    ayn26598901 avatar :-|
    RadiMiles
    • - 2
    • + 2

    Да се надяваме, че 2 ще са достатъчни.., но гаранция няма

    Нередност?
  • 4
    qvd50491823 avatar :-|
    Костадин Иванов
    • - 5
    • + 1

    До коментар [#2] от "alien04":
    Коя природна ценност?
    Ще прекарат магистралата през Вихрен и Синаница ли?
    Жабите са ви по-мили от хората.
    И, нали не казвате, че в 1927 се е планирала магистрала, както се намеква?

    Нередност?
Нов коментар

Още от Капитал